Omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Oon tossa koittanut viikonloppuna epätoivoisesti hakea kiskovalaisimia. Yksi kiva malli on löytynyt.

On vaan ihan törkeen kallista valaisin on 107€/kpl ja kisko 73,5€/m plus tarvikkeet :eek:

Vois ettiä jonkun vastaavan vähän halvemman :frank:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Jr- sanoi:
Oon tossa koittanut viikonloppuna epätoivoisesti hakea kiskovalaisimia. Yksi kiva malli on löytynyt.

On vaan ihan törkeen kallista valaisin on 107€/kpl ja kisko 73,5€/m plus tarvikkeet :eek:

Vois ettiä jonkun vastaavan vähän halvemman :frank:
Kyllä olen kanssasi samaa mieltä että valaisintavara on saatana luvattoman kallista. esim pihavalaisuun saa menemään erittäin helposti sellaiset 2000-3000€ puhumattakaan sisätilojen design jutuista. Jotkut päivittelevät kattoon upotettavien halogeenien kalleutta mutta maksaa ne pelkät pistokkeetkin ja niihin vielä ne lamput / muut himmelit roikkumaan niin hintaa tulee.

Mitä tästä opimme.

Katot täyteen halogeenejä.

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
KnowHow sanoi:
Pyysin setää ajamaan korkealaitaisen (10m3) peräkärryn pihaan. Lumen alta alkaa paljastua ilmanaikaista romua ja rakennusjätettä, jotka joutaa nakella sitä mukaa kärryyn ja sillä kaatopaikalle.

Mä en ymmärrä noita keräilijä-tyyppejä, jotka säilyttää KAIKKI romut ja tavarat tulevaan... että josko niille jotain käyttöä vielä olisi! Ei niille ikinä ole! Ja setä on siinä samanlainen kuin oli faija eli luulen, että se ajaa mun kuorman itselleen! :D

Samaa mieltä kanssasi. Surutta vain romut kaatopaikalle tai kierrätykseen. Vanha sanonta: "Kyllä aika tavaran kaupitsee" on kokennut sellaisen inflaation että alta pois. Sanonnan voisi vääntää muotoon:"Kyllä halpahalli tavaran kaupitsee" eli halvalla saa uusia ja ihan toimivia vehkeitä jos joskus 20 vuoden sisällä sattuu jotakin tarteen. Suotta haaskata kallista varastotilaa esineille jotka möllöttävät samalla paikalla jopa 15 vuotta. Meillä oli viime sysksynä sama homma kun siivosin tiluksia. Isäntä "ulvoi" vieressä että hyvää tavaraa nyt haaskiin. Siellä ne nyt on sitten arkistoituna mökillä, jos vaikka sattuis tarteen.

Viimeksi muokattu:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Jr- !

Miten sulla on piirretty ilmastoiniin tuloilmaventtiilit, siis mihin kohtaan huonetta? Ikkunan eteen vai heti oven eteen?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
MaranelloRed sanoi:
Samaa mieltä kanssasi. Surutta vain romut kaatopaikalle tai kierrätykseen. Vanha sanonta: "Kyllä aika tavaran kaupitsee" on kokennut sellaisen inflaation että alta pois. Sanonnan voisi vääntää muotoon:"Kyllä halpahalli tavaran kaupitsee" eli halvalla saa uusia ja ihan toimivia vehkeitä jos joskus 20 vuoden sisällä sattuu jotakin tarteen. Suotta haaskata kallista varastotilaa esineille jotka möllöttävät samalla paikalla jopa 15 vuotta. Meillä oli viime sysksynä sama homma kun siivosin tiluksia. Isäntä "ulvoi" vieressä että hyvää tavaraa nyt haaskiin. Siellä ne nyt on sitten arkistoituna mökillä, jos vaikka sattuis tarteen.
Oliskohan tuo tuon sukupolven "vaiva", sillä mun faija-vainaa oli näköjään ihan samanlainen keräilijäluonne kuin sun ja Knoukkarin faijat. Romua oli kesämökinkin (faijan kotitilasta nyt puhumattakaan) ulkovarastossa niin maan perkeleesti ihan siltä varalta, että jos nyt kuitenkin joskus sattuis tarttemaan. Harvemmin tartti :rolleyes: Suurinta hämmästystä mussa aiheutti penskana se, että faija roudas taloyhtiön vanhan rikkinäisen sähkökiukaan kesämökin varastoon. Luonnollisesti jälleen kerran siltä varalta, jos kuitenkin sattuu löytymään käyttöä, ei kuitenkaan sattunu :eek:

Kaatiksellehehan systeri ne kamat sit roudas, kun faijasta aika jätti.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
OoPee sanoi:
Kaatiksellehehan systeri ne kamat sit roudas, kun faijasta aika jätti.
No niin, ja nyt ette saa koskaan tietää että minkälaista käyttöä sille olisi tullut. :mad:

burb

.
Hei, ei kellään sattus olemaan vanhaa sähkökiuasta myytävänä? Rikkinäinenkin kelpais.

Onkohan mun faija eri sukupolvea vaiko muuten outolintu mutta yleensä melkein tunkee jo sanomalehdetkin roskiin het' kun yksikin perheenjäsen on vähän kerinnyt lehteä selailemaan...

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Onkohan mun faija eri sukupolvea vaiko muuten outolintu mutta yleensä melkein tunkee jo sanomalehdetkin roskiin het' kun yksikin perheenjäsen on vähän kerinnyt lehteä selailemaan...
Ite ootte vanhanaikaisia. Eihän nyt kukaan enää nykyään lehtiä lue, kun intternetistäkin löytää juttuja!

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Sammypiru sanoi:
Jr- !

Miten sulla on piirretty ilmastoiniin tuloilmaventtiilit, siis mihin kohtaan huonetta? Ikkunan eteen vai heti oven eteen?
Ikkunoiden eteen.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
No löyty sentään inhimillisen hintaisia valaisimia Novaluxilta ja Massivelta :thumbfh:

Vesku

Maatalousneuvos
burb sanoi:
Hei, ei kellään sattus olemaan vanhaa sähkökiuasta myytävänä? Rikkinäinenkin kelpais.

Täältä löytyy!:eek:
Ainakin yksi toimintakuntoinen :p ja kenties toinen hieman viallinen voisi löytyä... :eek: :eek: :frank:

On se osin tuo "romppeen ja roinan" säilyttäminen sukupolvikysymys, mutta varsinkin maalla taitaa olla "kansanperinnettä". Ukit ja osin isätkin ovat eläneet 40-50 luvut, jolloin ei esim. erilaisia rakennus- tai työvälinetarviketta ollut aina haettavissa lähimmästä rautakaupasta. Kaupunkipaikoissa on pakko ollut opetella hävittämään epäkurantti tavara vähäisemmän varastotilan vuoksi, mutta maalla on aittoja, suulia, riihiä, latoja, navetan ylisiä, puimaloita yms "katonalustilaa"...

Eräs kaveri kertoi, että hänellä on semmoinen tapa, että noin joka toinen vuosi keväällä joku lauantaiaamu vetää puoli pulloa koskenkorvaa ja lähtee siivoamaan ulkorakennukset= polttaa poltettavissa olevan roinan ja loput joutavat jätteisiin. Pienessä jurriissa ei kuulema ole "säilyttämisvietti" niin voimakas!:rolleyes:

Olenpa joskus haaveillut, että kutsun ison kaivurin ja kaivetaan iso monttu jonnekin pellon reunaan ja haudataan sinne "rutkasti roinaa"...:D
Mutta kyllä se joskus "aika tavaran kaupitsee", viikonloppuna meni käyttöön toimintakuntoinen TH-700:n turbiini....! Oli jäänyt joku vuosi sitten letukan laatikkorempasta "jemmaan"...

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jr- sanoi:
Jyrkkä ehkä, putkitus ulkoyksikköä varten on valmiina olemassa ja sisäyksiköllekkin paikka katsottuna.
Hinnat pudonneet ja hyötysuhde parantuneet roimasti.:thumbup:

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Hinnat pudonneet ja hyötysuhde parantuneet roimasti.:thumbup:
Vähän olen fundeerannut. Porrasrempassa avataan hieman seinää tupaan päin, jotta ilman kierto paranee. Ehkä joskus..:confused:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
On muuten järkyttävä se ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö. Sellasta saa perskeles edes piiloon mihinkään. :(