Omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

burb

.
Joo, oli vähän semmonen hankalampi älyhassuttelu. Voin selittää joskus.

Sijainti
Oslo
Onnea omakotitalossa viihtyville. Itselleni kyseinen asumismuoto on ns. viimeinen valinta (->en mitä suurimmalla todennäköisyydellä tule koskaan asumaan omakotitalossa).

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Onnea omakotitalossa viihtyville. Itselleni kyseinen asumismuoto on ns. viimeinen valinta (->en mitä suurimmalla todennäköisyydellä tule koskaan asumaan omakotitalossa).
Itse olen viihtynyt oikein hyvin omarissa. Kuopion eran alkukausi tuli asuttua kerrostalossa, ja meinasi hermo mennä. Saatana kaikenlaisia itkijöitä ja koiria talo täynnä. Piti tehdä velkaa pitkäksi aikaa että pääsi huutiin sieltä, enkä tappanut ketään.

Örfil

Guest
Kerrostalo olisi meikäläiselle kuolemantuomio, linnareissu, pakkomambaa. Eräs lapsuuden sanavalmis ystäväni nimitti kerrostaloja "ihmisvarastoiksi" ja siltä ajalta ko. asumismuodon nimitys onkin jäänyt vokabulääriini pysyvästi.

Rivari menisi just ja just, mutta ei siinä paljoa eroa olisi.

Omakotitalo on passeli asumismuoto, koska tarvittaessa jos käy paska naapurisäkä, saa vetäytyä kuusiaidan ja tuijien taakse omaan rauhaan. Lisäksi kukaan ei narise "taloyhtiön" hankinnoista ja itse on vastuussa kaikesta. Sen voi ajatella että "joutuu olemaan" tai "saa olla", riippuen vähän päivästä. Näen asian myös ekologisesta vinkkelistä: vaikka teoriassa kaikkien ihmisten asuttaminen okt:ihin, olisi kallista, mutta kokonaisuudessaan se on halvempaa, koska kun ihminen joutuu suoraan taloudelliseen vastuuseen kulutuksestaan, silloin vasta alkaa miettiä siihen vaikuttamista. Ihmisvarastoissa oma vaikutusmahdollisuus yleiskuluihin on mitätön eikä siksi motivoi lain.

Jos vain mahdollista, haluan itse elää okt:ssa lopun ikääni ja jos kaikki menee hyvin, vähän pienemmässä vaan sitten kun maallinen elo lähenee väistämätöntä loppuhuipennusta.

Tosin ihmisen mieli muuttuu, avoin pitää olla muutoksille, mutta näin on vakaa mielipide tällä hetkellä.

Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
Itse sanoisin, että kaikissa asumismuodoissa on puolensa. Rivari on sellainen välimallin ratkaisu, jossa on vähän kaikkea, mutta ei kuitenkaan mitään kunnolla.

jjv

Arschloch
Tunnen kerrostalossakin olevain taloudellisessa vastuussa kulutuksestain. Sähkö ja vesi veloitetaan kulutuksen mukaan.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Enkä missään nimessä tuomitse kertsiasujia. Kukin tyylillään ja tykinkuulillaan. Ei kaikki halua niitä lumitöitä tehdä ja nurmikkoa ajella.

Örfil

Guest
Itse sanoisin, että kaikissa asumismuodoissa on puolensa. Rivari on sellainen välimallin ratkaisu, jossa on vähän kaikkea, mutta ei kuitenkaan mitään kunnolla.
Tuo on muuten pahimmoilleen kaikkein pahin ratkaisu, jos samaan taloyhtiöön osuu yksi tai useampia ihmisiä, jotka ovat hankkineet ensimmäisen omistusasunnon ja käyttäytyvät silti kuin omistaisivat koko taloyhtön, eivätkä vain sitä omaa varastomoduliaan.

Ai saatana, ihan ihokarvat nousee pystyyn, kun muistelen muutamia rivariasumiskokemuksia takavuosilta :yuck:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
66-76 kerrostalo
76-90 omakotitalo
90-92 kerrostalo
92-97 rivitalo
97-01 omakotitalo (oma)
01-02 rivitalo
02-07 kerrostalo
07- ... omakotitalo (oma)

Kaikkea on kokeilut, kun kesälle -76 tuli 3 kk pätkä paritalon päätyhuoneistossa kera ulko-wc eli paskahuusi. Mutta minä huusin takaisin.

jjv

Arschloch
Oisin asunu opiskeluaikani mieluummin vaikka jätepuristimessa kuin soluasunnossa.