Onko ihminen yksiavioinen -polli

Yksiavioisuuden kesto

  • Kolme minuuttia

    Äänet: 5 29,4%
  • 0-2 vuotta

    Äänet: 4 23,5%
  • 0-20 vuotta

    Äänet: 3 17,6%
  • Amen ja kuolema

    Äänet: 5 29,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    17

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Onko?

Tai kuinka kauan ihminen on luonnostaan ja uskollisesti yksiavioinen? Onko sukupuolilla eroa? Lapsen siittämisen ajan? Vai varhaislapsuuden? Tai kenties kunnes kuolema erottaa?

Rehelliset vastaukset ja perustelut, kiitos.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Yks riittäis ihan hyvin. En oikein osaa ajatella että aviossa jakaisi naisen useamman miehen kanssa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kai sitä vois ollakin, jos ei puoliso juoksisi levittelemässä toosaa ympäri eurooppaa.:rolleyes:

Noin niinkun kokemuksen syvällä rintaäänellä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Musta tuntuu, että luonto on tarkoittanut tämän asian monimuotoiseksi, eli just niinkuin se nykyään onkin. Eli meitä on moneen lähtöön. Osa yksiavioisia ja osa ei. Se on sitä luonnonmukaisuutta, että ollaan erilaisia.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Luonnollisin olotila on haaremi.

Lähde: muut kädelliset.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
2 vuotta. Tässä vaustauksessa toki kuvastuu myös pettymys.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Mä väittäisin että luonnostaan ihminen ei ole yksiavioinen. Luonto yksinään käskisi sikiämään paljon ja laajalle. Niin miesten kuin naistenkin.

Mutta.

Aikaa myöden luonnollinen vaisto/halu jää toisilla moraali- ja yhteiskunnan/kanssaihmisten viestimien asenteiden varjoon. Toisilla taas ei.

Mulla lienee käynyt noin. Vaikka huikea panomies toki olenkin, niin koskaan ei ole veri vetänyt kovin vahvasti akteihin mahdollisimman monen kanssa. Mieluummin opin kumppanista paljon ja opetan hälle myös itsestäni. Toimii mulle.

Edit: En siis löydä pollista mielipidettäni vastaavaa vaihtista lain'.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Neljä vuotta jaksoin... Vastaan siis 0-20v... Toki mietintä voi muuttua jos tulee jotain superimpaa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
En kyllä osaa vastata. Toivoisin kyllä omalle kohdalle, että aamen ja kuolema. Ehkä vastaan sitten kuoltuani, että oliko näin.
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Voi siinä olla typeryyttäkin seassa.
Tai sääliä tai hetken himo (joka nyt tietysti onkin vain typeryyttä, ehkä) tai ... luulin että listaan tähän oikeenkin pitkän listan, mutta ei tullutkaan tuon enempää.

En tiedä kyllä vastausta. Saattaa napsahtaa koska vain. Mikä on oikea vastaus? Itse olen nyt parisuhteessa 4 vuotta ja vähän päälle ollut, ja aina välillä vähintäänkin käväisee jotain ihmettä hetkittäin mielessä. Mikä on oikea vastaus?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tai kuinka kauan ihminen on luonnostaan ja uskollisesti yksiavioinen?
Niin kauan kuin hän on tyytyväinen parisuhteeseensa. Ei ole olemassa mitään yleispätevää aikamäärettä (jota polli edellyttäisi).

Yksi urbaanilegenda puhuu kuherruskuukauden loppumisesta, jolloin parisuhde testataan. Eli kun huuma menee ohi ja toisessa aletaan nähdä myös huonoja puolia. Koskee lähinnä tuoreita suhteita ja tulee vastaan puolen-puolentoista vuoden kuluttua suhteen alkamisesta.

Toinen urbaanilegenda väittää seitsemännen vuoden olevan koetinkivi (ns. "seven year itch"). Siinä vaiheessa on jo eletty yhteistä elämää niin pitkään, että tottumus pukkaa päälle. Kestääkö rakkaus sen, vai alkaako vapaudenkaipuu vaivata. Perinteisesti seitsemännen vuoden pettämisriskistä syyllistetään miehiä, mutta ei se nyky-yhteiskunnassa enää pidä paikkaansa.

Kolmas koetinkivi on lasten lähteminen pesästä. Jos ei muusta syystä, niin niiden vuoksi on kestetty yhdessä. Yht'äkkiä tilanne muuttuu ja aikaa on enemmän ja vastuuta vähemmän. Varsinkin yleensä naisten tapauksessa aikaa ja energiaa olisi nyt tuhlattavana jonnekin. Jos seurauksena ei ole uusi kuherruskuukausi, kiinnostus voi suuntautua suhteen ulkopuolelle.

Mutta nämä ovat siis yleistyksiä, käytännössä uusi kiinnostus voi löytyä milloin tahansa, tai olla löytymättä.
Rehelliset vastaukset ja perustelut, kiitos.
Oman historiani perusteella tiedän, että ollessani parisuhteessa olen uskollinen. Ei ole tullut edes mieleen pettää.
 
Ylös