patriot
Foorumin senaattori
- Liittynyt
- 29.4.2001
- Viestit
- 14758
Mika olisi voittanut 98 Australiassa joka tapauksessa ilman turhaa varikkostoppiaan. Eli Coulthard ei olisi päässyt ohi ilman tuota sekaannusta!PKurki:
Hmmm...otsikko sai miettimään. Olisi nimittäin mielenkiintoista spekuloida, kuinka monta puhdasta mestaruutta Häkällä on...
Vuosi 1998: DC päästi tallimääräyksellä (herrasmiessopimus) Häkän Australiassa edelleen. Hockenheimissa DC ei ohittanut koneongelmista kärsivää Häkkistä, vaikka olisi varmasti pystynyt. Tallimääräys siis sekin.
Vuosi 1999: Kovin vastustaja loukkaantui. Mestaruus tuli "kakkoskuljettajaa" vastaan.
Muutoinkin esimerkiksi vuonna 2000 McLarenin rehellisyyttä kyseenalaistettiin, lähinnä Häkän lentävien starttien vuoksi. Ne kun hävisivät vuoden 2001 alussa kuin tuhka tuuleen... vaikka luistonesto ei ollutkaan kauden alussa sallittu.
Hockesta sen verran, että tilanteen jäähdyttämisen meikäläinen hyväksyy, kuten nyt tuossakin tapahtui. Mika kuitenkin johti kisaa, eikä haluttu riskeerata kaksoisvoittoa.
Sehän ei ollut Mikan vika, että Schumi jarrutti liian myöhään ja Ferrarin jarrut petti! Schumi/Ferrari tekivät tuolloin virheen mikä maksoi mestaruuden. Mika/McLaren eivät tehneet tuollaista virhettä ja näin Mika voitti mestaruuden.
Käsittääkseni McLarenia tutkittiin vuonna 2000 FIATIN toimesta, mutta mitään ei löydetty. Vuonna 2001 Australiassa Mika sai muistaakseni hyvä startin, Malesiassa Mika ajoi vaisusti.(Motivaatio alkoi hiipua)
Brasiliassa auto sammui lähtöruudukkoon. Kytkin oli vaihdettu lämmittelyn jälkeen ja Mika ei löytänyt vetokohtaa. Virhe ja auto sammui. San Marinossa Trulli meni ohi! Liekö kevyempi bensalasti?
Sen jälkeen lähtöluistonesto sössi kaiken. Eli ei tuossa nyt mitään kummallista tapahtunut!