Edge:
Itse olen näitä suomalaisia jotka kannustavat suomalaisia kuskeja (kuinka luonnollista). Siitä huolimatta pystyn sanomaan että Schumi on yksi kaikkien aikojen parhaimmista kuskeista, ellei peräti paras. Mutta mutta... Yleensä pystyn lajissa kuin lajissa arvostamaan myös ei-suomalaiset korkealle mutta Schumin kohdalla hivenen tökkii. Kyse on nimenomaan tästä että on ollut niin monenlaista "ylimääräistä hässäkkää", suoritukset eivät ole aina olleet "puhtaita". Toki samaan hengenvetoon pitää muistaa että kaikki menestys ei suinkaan ole perustunut likaisiin menetelmiin, ei suinkaan.
Oikeastaan ihan harmittaa että noin upeaa uraa on sotkettu kaikenlaisilla tallimääräyksillä ja sääntöhässäköillä, sitä menestystä kun noilla ajotaidoilla olisi taatusti tullut muutenkin.
Siinäpä se on sanottu, mitä minäkin ajattelen! Selkeästi!
Kyllä Ferrari tallina on legendaarisin! Se nimi sisätää NIIN paljon autourheilun historiaa! Intohimoista suhtautumista autoihin ja kilpailuihin! Aina se NIMI kalskahtaa komealta! Enzo taisi olla kova johtaja, mutta "hyvä häviäjä". Nyt tuo tiimin johdon uhkailu, että valittavat jälkikäteen, jos eivät mestaruutta voita, vaikuttaa kuin 4-vuotiaiden jannujen hiekkalaatikkoleikelitä! "Kellon isille, että veit mun leikkiauton vetonarun! Isi tulee, ja vetää sun isiä tulpaan! Byääääh Kellon vielä hoitotätille! Valmasti! Byääh!"
P.S. Jossain tuolla aikaisemmin oli Ferrari/Schumi-fanien erojen pohdiskelua. Sen mitä näin ja ymmärsin muutama vuosi sitten Monzan ja Span katsomoissa ( hieman yleistäen): italialaiset ovat TÄYSIN Ferrarin takana, ajakoot sitä vaikka musta mies Afrikan! Tai liinatukka Suomenmaan! Ja Ferrarin lippu liehuu! Ainakin muutama italialainen oli hieman näreissään Schumi-palvonnasta! Kyllä se on auton ansiota, millä sekin pärjää!!
Ja etupäässä saksalaiset huiskuttavat Schumi-lippua Dekra-hattu päässä. Loistava Kuljettaja vie autoa, auton merkillä ei niin väliä...
P.S.S. Onko totta, että Ferrarin Korskea Orhi-tunnus on samoilta seuduilta Saksasta kuin Porschen "poni"!? Niissä on samaa näköä?!