Ace17
Acenteella
Ai. :frown: Mutta hei! Se joka toista, on ite se!Sam sanoi:Ei tuommoista pidä ääneen sanoa, peelo
Ai. :frown: Mutta hei! Se joka toista, on ite se!Sam sanoi:Ei tuommoista pidä ääneen sanoa, peelo
Omaa vai jonkun toisen ?Albert Oil sanoi:Emmä asiasta mitään tiedä, kunhan yritän herätellä jormaa.
:thumbfh:Ace17 sanoi:Ai. :frown: Mutta hei! Se joka toista, on ite se!
Ei se vaikealta kuullosta mutta mä oon lyhytjänteinen ja heikkohermoinen. Oon ostanu 11 autoa, kaupanteko kestänyt 1-30min. Kolmen asunnon kans sama juttu.jps sanoi:Tarjoat aluksi selvästi vähemmän kuin minkä uskot menevän läpi. Sitten lähdetään hivuttamaan ylöspäin ja jatkuvasti haetaan vastatarjousta, ei se niin vaikeata ole.
Häviät vaan pirusti rahaa, ei sen tinkimisen paljon aikaa tarvii viedä, myyjälläkin kun usein halu saada kaupat tehtyä. Nykyisestä kämpästä lähti n. 10 % pyynnistä pois, ja myyjän vihoviimeistä vastatarjouksesta nykyrahassa n. 1.000,-ettelbruck sanoi:Ei se vaikealta kuullosta mutta mä oon lyhytjänteinen ja heikkohermoinen. Oon ostanu 11 autoa, kaupanteko kestänyt 1-30min. Kolmen asunnon kans sama juttu.
Tietysti oon etukäteen tutkaillu hintoja/testejä/tilastoja/tutkimuksia mutta kun kaupoille mennään se on toimintaa eikä hierontaa.
Riippuu tapauksesta. Mikäli on pelkoa kilpeilevista tarjouksista, voi kämppä mennä nenän edestä muualle. Itse en ekasta asunnosta tingannut, toisesta lähti 2000€ pois, mikä nyt on aika yhdentekevä hinta tuon kokoluokan kaupassa.jps sanoi:Häviät vaan pirusti rahaa, ei sen tinkimisen paljon aikaa tarvii viedä, myyjälläkin kun usein halu saada kaupat tehtyä. Nykyisestä kämpästä lähti n. 10 % pyynnistä pois, ja myyjän vihoviimeistä vastatarjouksesta nykyrahassa n. 1.000,-
Tinkaaminen ja pummaaminen on silti kaksi eri asiaa. :ahem:Sam sanoi:Nuo tarjosi myyjä:doubtful:
Tottakai, harvemmin on kuitenkaan yhtä ainoata kiinnostavaa asuntoa kaupan. Maksamalla sen mitä pyydetään ja päättämällä heti kaupanteko on tieätysti vauhdikasta. Ei myöskään kannata näyttää välttämättä myyjälle kuinka paljon haluaa kämpän, ellei ota linjaksi sitä, että haluun ton mutten pysty tarjoamaan enämpi.Sam sanoi:Riippuu tapauksesta. Mikäli on pelkoa kilpeilevista tarjouksista, voi kämppä mennä nenän edestä muualle.
Tuossa tilanteessasi ostaja teki aloitteen. Hyvä tapa on ensiksi kysyä mitä tarjoat ja sitten voi itse miettiä mitä pyytää.Sam sanoi:Kiinteistöä myydessä, ilmoitin hinnan mihin lähtee, piste. Ostaja halusi sen, joten maksoi kiltisti vaatimukseni, olisi kai tiukan paikan tullen maksanut hieman enemmänkin
Erityisesti kysymys on markkinatilanteesta ja suhdannevaiheesta. Pahimman laman aikana oikeat hinnat olivat vieläkin abstraktimpi käsite kuin nykyään. Asuntojen hinnat lähtivät toipumaan kovaa vauhtia vuoden 1997 toisella neljänneksellä. Itse ostin nykyisen kämpän 1996 viimeisellä neljänneksellä. Harvempi pitäisi kämppää kehnona tai huonolla alueella olevana. Tosin hyväksyn toisetkin mielipiteet.Giffen:[ sanoi:Kyllä tuossa asuntokauppoja hieman aikaa sitten tehneenä huomasi, että hyvistä asunnoista ei lähde kymmentä prossaa hinnasta pois.
Vaikka en olekaan Helsinki-keskeinen, niin asuntosi sijainti on mielestäni hyvä :ahem: Kokokaan ei ole hassumpi.jps sanoi:Erityisesti kysymys on markkinatilanteesta ja suhdannevaiheesta. Pahimman laman aikana oikeat hinnat olivat vieläkin abstraktimpi käsite kuin nykyään. Asuntojen hinnat lähtivät toipumaan kovaa vauhtia vuoden 1997 toisella neljänneksellä. Itse ostin nykyisen kämpän 1996 viimeisellä neljänneksellä. Harvempi pitäisi kämppää kehnona tai huonolla alueella olevana. Tosin hyväksyn toisetkin mielipiteet.
No esimerkkinä Suomi-Soffasta nahkasohva ja pari nojatuolia hintaan 1850 kun niiden ns tarjoushinta oli about 600 enemmän. Listahinta oli jotain aivan järkyttävää(jotain kolmen tonnin luokkaa), mutta ei semmoisia kukaan maksa. Tuo oli mun mielestä jo ihan hyvä tinkaus. Tosin se vaati jonkin verran vääntöä, mutta miksi ei.Giffen:[ sanoi:
Jos saa vaihtaa aihetta, niin minkälaisia alennuksia porukat ovat huonekalukaupoistaan saaneet?
Ei heitä voi pakottaa halvalla myymään. Aina löytyy joku joka maksaa ja tuottava bisnes pyörii vähällä vaivalla.sooda sanoi:Juuri hankin kesäkumit. Samat renkaat sain Kauhajoelta 125 euroa halvemmalla. En edes viitsinyt tinkiä vaikka varmana olisi vielä hyvää tullut. Seinäjoella on kyllä rengasliikkeillä kartelli. Muuten ei voi lähes samoja hintoja perustella.