Onko tapanasi tingata?

Tinkaatko

• Aina!

Äänet: 3 3,7%
  • Lähes aina.

Äänet: 14 17,3%
  • Toisinaan.

Äänet: 16 19,8%
  • Melko harvoin.

Äänet: 32 39,5%
  • En koskaan!

Äänet: 16 19,8%

• Äänestäjiä yhteensä
    81

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
jps sanoi:
Tarjoat aluksi selvästi vähemmän kuin minkä uskot menevän läpi. Sitten lähdetään hivuttamaan ylöspäin ja jatkuvasti haetaan vastatarjousta, ei se niin vaikeata ole.
Ei se vaikealta kuullosta mutta mä oon lyhytjänteinen ja heikkohermoinen. Oon ostanu 11 autoa, kaupanteko kestänyt 1-30min. Kolmen asunnon kans sama juttu.

Tietysti oon etukäteen tutkaillu hintoja/testejä/tilastoja/tutkimuksia mutta kun kaupoille mennään se on toimintaa eikä hierontaa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
ettelbruck sanoi:
Ei se vaikealta kuullosta mutta mä oon lyhytjänteinen ja heikkohermoinen. Oon ostanu 11 autoa, kaupanteko kestänyt 1-30min. Kolmen asunnon kans sama juttu.

Tietysti oon etukäteen tutkaillu hintoja/testejä/tilastoja/tutkimuksia mutta kun kaupoille mennään se on toimintaa eikä hierontaa.
Häviät vaan pirusti rahaa, ei sen tinkimisen paljon aikaa tarvii viedä, myyjälläkin kun usein halu saada kaupat tehtyä. Nykyisestä kämpästä lähti n. 10 % pyynnistä pois, ja myyjän vihoviimeistä vastatarjouksesta nykyrahassa n. 1.000,-

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jps sanoi:
Häviät vaan pirusti rahaa, ei sen tinkimisen paljon aikaa tarvii viedä, myyjälläkin kun usein halu saada kaupat tehtyä. Nykyisestä kämpästä lähti n. 10 % pyynnistä pois, ja myyjän vihoviimeistä vastatarjouksesta nykyrahassa n. 1.000,-
Riippuu tapauksesta. Mikäli on pelkoa kilpeilevista tarjouksista, voi kämppä mennä nenän edestä muualle. Itse en ekasta asunnosta tingannut, toisesta lähti 2000€ pois, mikä nyt on aika yhdentekevä hinta tuon kokoluokan kaupassa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Riippuu tapauksesta. Mikäli on pelkoa kilpeilevista tarjouksista, voi kämppä mennä nenän edestä muualle.
Tottakai, harvemmin on kuitenkaan yhtä ainoata kiinnostavaa asuntoa kaupan. Maksamalla sen mitä pyydetään ja päättämällä heti kaupanteko on tieätysti vauhdikasta. Ei myöskään kannata näyttää välttämättä myyjälle kuinka paljon haluaa kämpän, ellei ota linjaksi sitä, että haluun ton mutten pysty tarjoamaan enämpi.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Yleensä tinkaan jos joku vähänkään kalliimpi ostos on, toki riippuen liikkeestä ja siitä tiedänkö mikä on "oikea" hinta. 100e varmaan on jo joku raja mistä on "pakko" tinkiä, 50e ostoksestaki ehkä tulis tingittyä...

ATK-ostoksista ei tuu yllätten yleensä tingittyä, kun usein ostan eräästä pikku liikkeestä, joissa hinnat on todella kilpailukykyiset. En tiedä onko niissä joku kaverialennus ollu, vai onko tyypillä oikeesti halvat hinnat... No, en oo tietänkää ikinä siis edes ilennyt tinkiä tuolla. :)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Isommista ostoksista tulee tingattua. Asunnosta kun on ollut puhetta, niin minä tinkasin omani hintaa pikkasen reilut 5% alemmaksi, tosin mulla oli se tilanne, että juuri tämän kämpän halusin :D

Knoukka

Well-known member
Riippuu kaupasta. Jos ostan monta tuotetta, esimerkiksi vaatetta tai urheilukamaa, niin yritän tingata könttäsummaan. Uhkatiukalle en tinkaa silloinkaan. Isommassa kaupanteossa mä en sanoisi osto- ja pyyntitarjousten vaihtamista tinkaamiseksi. Se kuuluu kauppaan.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Kiinteistöä myydessä, ilmoitin hinnan mihin lähtee, piste. Ostaja halusi sen, joten maksoi kiltisti vaatimukseni, olisi kai tiukan paikan tullen maksanut hieman enemmänkin:confused:

Enrique

Well-known member
Aika usein tulee tingittyä, jos kyseinen kauppa on sellainen, että siitä voi jotain hyötyä olla.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Sam sanoi:
Kiinteistöä myydessä, ilmoitin hinnan mihin lähtee, piste. Ostaja halusi sen, joten maksoi kiltisti vaatimukseni, olisi kai tiukan paikan tullen maksanut hieman enemmänkin:confused:
Tuossa tilanteessasi ostaja teki aloitteen. Hyvä tapa on ensiksi kysyä mitä tarjoat ja sitten voi itse miettiä mitä pyytää.

Giffen:[

The Horned Reaper
Sijainti
unknown
Kyllä tuossa asuntokauppoja hieman aikaa sitten tehneenä huomasi, että hyvistä asunnoista ei lähde kymmentä prossaa hinnasta pois. Ellei sitten satu kohdalle TODELLA kummallista myyjää tai ylihinnoiteltua asuntoa. Pienet kerrostaloasunnot kasvukeskusten keskustoista ja omakotitalot hyviltä paikoilta myyvät kyllä itsensä, eikä myyjän kannata liikaa alennuksia jaella.

Jos saa vaihtaa aihetta, niin minkälaisia alennuksia porukat ovat huonekalukaupoistaan saaneet?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Giffen:[ sanoi:
Kyllä tuossa asuntokauppoja hieman aikaa sitten tehneenä huomasi, että hyvistä asunnoista ei lähde kymmentä prossaa hinnasta pois.
Erityisesti kysymys on markkinatilanteesta ja suhdannevaiheesta. Pahimman laman aikana oikeat hinnat olivat vieläkin abstraktimpi käsite kuin nykyään. Asuntojen hinnat lähtivät toipumaan kovaa vauhtia vuoden 1997 toisella neljänneksellä. Itse ostin nykyisen kämpän 1996 viimeisellä neljänneksellä. Harvempi pitäisi kämppää kehnona tai huonolla alueella olevana. Tosin hyväksyn toisetkin mielipiteet.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
jps sanoi:
Erityisesti kysymys on markkinatilanteesta ja suhdannevaiheesta. Pahimman laman aikana oikeat hinnat olivat vieläkin abstraktimpi käsite kuin nykyään. Asuntojen hinnat lähtivät toipumaan kovaa vauhtia vuoden 1997 toisella neljänneksellä. Itse ostin nykyisen kämpän 1996 viimeisellä neljänneksellä. Harvempi pitäisi kämppää kehnona tai huonolla alueella olevana. Tosin hyväksyn toisetkin mielipiteet.
Vaikka en olekaan Helsinki-keskeinen, niin asuntosi sijainti on mielestäni hyvä :ahem: Kokokaan ei ole hassumpi.

300 SLR

Well-known member
Sijainti
Oulu
Giffen:[ sanoi:

Jos saa vaihtaa aihetta, niin minkälaisia alennuksia porukat ovat huonekalukaupoistaan saaneet?
No esimerkkinä Suomi-Soffasta nahkasohva ja pari nojatuolia hintaan 1850 kun niiden ns tarjoushinta oli about 600 enemmän. Listahinta oli jotain aivan järkyttävää(jotain kolmen tonnin luokkaa), mutta ei semmoisia kukaan maksa. Tuo oli mun mielestä jo ihan hyvä tinkaus. Tosin se vaati jonkin verran vääntöä, mutta miksi ei.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Juuri hankin kesäkumit. Samat renkaat sain Kauhajoelta 125 euroa halvemmalla. En edes viitsinyt tinkiä vaikka varmana olisi vielä hyvää tullut. Seinäjoella on kyllä rengasliikkeillä kartelli. Muuten ei voi lähes samoja hintoja perustella.

Peukkuja Auto ja Rengasmyynti Lähdesmäelle Kauhajoelle.

DFiaA

I told you so
sooda sanoi:
Juuri hankin kesäkumit. Samat renkaat sain Kauhajoelta 125 euroa halvemmalla. En edes viitsinyt tinkiä vaikka varmana olisi vielä hyvää tullut. Seinäjoella on kyllä rengasliikkeillä kartelli. Muuten ei voi lähes samoja hintoja perustella.
Ei heitä voi pakottaa halvalla myymään. Aina löytyy joku joka maksaa ja tuottava bisnes pyörii vähällä vaivalla.