Osaatko viheltää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Black Leopard
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miten on?

• Onnistuu loistavasti. Taidot levytystasoa

Äänet: 20 28,2%
  • Onnistuu kohtalaisesti. En kuitenkaan kehuisi

Äänet: 35 49,3%
  • Välttävästi

Äänet: 13 18,3%
  • Ei onnistu

Äänet: 3 4,2%

• Äänestäjiä yhteensä
    71
Niissä porukoissa joissa pyörin ei jostain syystä harrastettu viheltämistä. Aikuisena vasta aloin opetella mutta enpä tuota häävisti ole oppinut.

hankkikaa koira. omat taidot on kehittyneet vajaassa vuodessa arvosanasta 7 ainakin 8½:een.

Valitsin vaihtoehdon välttävä. Ääntä tulee kyllä koiran kutsumiseen (tosin nykyään se on niin kuuro ettei sekään tule), mutta biisit menevät pahasti nuotinvierestä, eikä ääniala ole kovin laaja. Laulamalla osun lähemmäs.

Mä voin vihellellä lähes mitä tahansa kappaletta lähes täydellisesti. Muilla ihmisillä olen huomannut pahoja puutteita musikaalisuudessa, eivätkä he pysty erottamaan viheltämiäni kappaleita toisistaan vaan pitävät kaikkea samana kolkkona vihellyksenä.

Jep, vihellän. Jo vain. Tekniikoita on kolme.
*Hetki, kokeilen ja kuvailen*...

Tekniikka 1: Se tavallisin, jossa ääni muodostetaan ylä ja alahuulen välissä, huulet hieman supussa.

Tekniikka 2 : "vislauksessa" ääni ja sen muutokset muodostuvat alahuulen ja kielen yhteistyöllä. Leukaa työnnetään höhlästi eteen kun vihellysääntä muodostetaan.

Tekniikka 3 : huulet eivät osallistu vihellykseen lain, vaan ääni muodostuu kitalaen ja kielen välissä. Tässä tekniikassa suun liikkeet ovat suuremmat kuin muissa. Kielen asemoinnin ja muodon ohella ääneen vaikutetaan suun sisuskalujen muodolla ja sen vaihtelulla.

Taitoja en moittisi tai kehuisi. Keskiverto veskikerto. Vähän niinkun perussetti pimeessä peiton alla. Ilman kattovaloja.

Viimeksi muokattu:
En ole koskaan osannut edes laulaa, mutta kuitenkin

mikä laulaen tulee, se vihältäen menee

Vihellys onnistuu sisään ja ulospäin. Mieluumin kuitenkin hyräilen.

Välttävällä tavalla vaan onnistuu, onneks en oo koskaan mikään viheltäjä ollut kun en osaakkaan.

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. Onneksi en osaa viheltää. Tosin en kyllä laulaakaan.

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. Onneksi en osaa viheltää. Tosin en kyllä laulaakaan.

Unohtui mainita, että toisinaan viheltelen lätkän MM-kisoissa.
389565.jpg

Osaan viheltää sekä puhaltamalla, että hengittämällä sisään. Osaan viheltää kuitenkin vain nuotin vierestä ja korkeintaan keskivoimakkuudella. Jos verrataan ihmisiin, jotka vaivatta viheltävät esim. Kill Billin tunnarin autenttisen kuuloisena, en oikeastaan osaa viheltää kunnolla.

Edit kahden sormen vihellystekniikkaa en osaa. Laulun mukana saatan pystyä viheltämään joten kuten.
Tämä

Unohtui mainita, että toisinaan viheltelen lätkän MM-kisoissa.
389565.jpg
Ja hän kumartui polvilleen sanoen Herralle: ’Oi isiemme Jumala, muista, että minä olen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin siemen. Älä tee minusta julkista esimerkkiä Israelin lapsille, vaan palauta minut köyhille, sillä sinä tiedät, Herra, että sinun nimessäsi minä paransin ja sain palkkani sinulta.’