Osaatko viheltää?

Miten on?

  • Onnistuu loistavasti. Taidot levytystasoa

    Äänet: 20 28,2%
  • Onnistuu kohtalaisesti. En kuitenkaan kehuisi

    Äänet: 35 49,3%
  • Välttävästi

    Äänet: 13 18,3%
  • Ei onnistu

    Äänet: 3 4,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    71

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Niissä porukoissa joissa pyörin ei jostain syystä harrastettu viheltämistä. Aikuisena vasta aloin opetella mutta enpä tuota häävisti ole oppinut.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
hankkikaa koira. omat taidot on kehittyneet vajaassa vuodessa arvosanasta 7 ainakin 8½:een.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Valitsin vaihtoehdon välttävä. Ääntä tulee kyllä koiran kutsumiseen (tosin nykyään se on niin kuuro ettei sekään tule), mutta biisit menevät pahasti nuotinvierestä, eikä ääniala ole kovin laaja. Laulamalla osun lähemmäs.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä voin vihellellä lähes mitä tahansa kappaletta lähes täydellisesti. Muilla ihmisillä olen huomannut pahoja puutteita musikaalisuudessa, eivätkä he pysty erottamaan viheltämiäni kappaleita toisistaan vaan pitävät kaikkea samana kolkkona vihellyksenä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Jep, vihellän. Jo vain. Tekniikoita on kolme.
*Hetki, kokeilen ja kuvailen*...

Tekniikka 1: Se tavallisin, jossa ääni muodostetaan ylä ja alahuulen välissä, huulet hieman supussa.

Tekniikka 2 : "vislauksessa" ääni ja sen muutokset muodostuvat alahuulen ja kielen yhteistyöllä. Leukaa työnnetään höhlästi eteen kun vihellysääntä muodostetaan.

Tekniikka 3 : huulet eivät osallistu vihellykseen lain, vaan ääni muodostuu kitalaen ja kielen välissä. Tässä tekniikassa suun liikkeet ovat suuremmat kuin muissa. Kielen asemoinnin ja muodon ohella ääneen vaikutetaan suun sisuskalujen muodolla ja sen vaihtelulla.

Taitoja en moittisi tai kehuisi. Keskiverto veskikerto. Vähän niinkun perussetti pimeessä peiton alla. Ilman kattovaloja.
 
Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17750
Sijainti
East of Eden
En ole koskaan osannut edes laulaa, mutta kuitenkin

mikä laulaen tulee, se vihältäen menee
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vihellys onnistuu sisään ja ulospäin. Mieluumin kuitenkin hyräilen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18403
Välttävällä tavalla vaan onnistuu, onneks en oo koskaan mikään viheltäjä ollut kun en osaakkaan.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee. Onneksi en osaa viheltää. Tosin en kyllä laulaakaan.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Kyllä taituu kun sitä joutuu viheltelee päivittäin...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Osaan viheltää sekä puhaltamalla, että hengittämällä sisään. Osaan viheltää kuitenkin vain nuotin vierestä ja korkeintaan keskivoimakkuudella. Jos verrataan ihmisiin, jotka vaivatta viheltävät esim. Kill Billin tunnarin autenttisen kuuloisena, en oikeastaan osaa viheltää kunnolla.

Edit kahden sormen vihellystekniikkaa en osaa. Laulun mukana saatan pystyä viheltämään joten kuten.
Tämä
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Unohtui mainita, että toisinaan viheltelen lätkän MM-kisoissa.
Ja hän kumartui polvilleen sanoen Herralle: ’Oi isiemme Jumala, muista, että minä olen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin siemen. Älä tee minusta julkista esimerkkiä Israelin lapsille, vaan palauta minut köyhille, sillä sinä tiedät, Herra, että sinun nimessäsi minä paransin ja sain palkkani sinulta.’
 
Ylös