Bobakki sanoi:
Ja ma:n kommenttiin, mun mielestä asiantuntemus on oikeastaan kohtuullisen toisarvoista jos kyseessä on selostaja. Kyllähän täältä varmasti löytyy porukkaa, joka tietää lajista enemmän, mutta kun kyse on oikeastaan pitkälti muista asioista kuin tiedoista varsinkin kun tarkoitus on, että mukana on kommentaattori. Pikemminkin näkisin, että kaverille, jolla on hyvä ulosanti, on helpompi opettaa asiat kuin toisin päin. Nimenomaan esiintymistaito tulee luonnostaan.
Oletteko nähneet Oskarin Tulosruudussa. Mies on itse varmuus ja kertoo asiat luontevasti ja asiantuntevasti. Myös Hockey Night-lähetyksissä mies on hyvä, ja näiden esitysten perusteella olin yksi ensimmäisistä joka kannatti Saaren siirtymistä ykkösten selostuskoppiin. Olin varsin varma että pienellä koulutuksella miehestä saataisiin varsin kelpo selostaja, mutta ainakin toistaiseksi kehitys on ollut varsin verkkaista.
Kehitystä on toki tapahtunut, mutta edelleen väitän että maikkari olisi voinut palkata paremman miehen Oskun tilalle. Uskon että jos esim. Antti Haajanen tulisi selostamaan Bahrainin kisaa niin tulos voisi olla jopa parempi, mieshän on kiertänyt F1-toimittajana joten tietoa lajistakin löytyy.
Täältä F1-forumilta löytyy sen verran porukkaa, josta uskoisin löytyvän koulutuksen kautta mainion f1-selostajan, ei siis pelkkää kommentaattoria. Se viime vuonna ehdotettu forumin oma selostus radion kautta olisi ollut loistava, ainakin olisi nähty olenko pahastikin väärässä väittämässäni.:thumbup: