Otatko kuinka paljon aurinkoa?

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Oot menny Joni munaamaan alkumetreillä ton rusketusjutun liialla hienostelulla.
Tosta selviää ainoastaan sillä, että antaa sille pärstävärkille kunnolla sitä arskaa. Ei mitään neiteilyjä.
Ei rusketu muuten tuo puna koko kesänä. Jotain folioita heijastimiksi ympärille ekan viikon ajaksi.
Sellanen 10-12 tuntia / päivä on hyvä tavote tälle viikolle. Tarkastetaan tulos silloin ja annetaan jatko-ohjeet.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Koska olen tyypillinen suomalainen niin en ota aurinkoa. Se on viittävaille ettei saa lätkiä suojavoiteta jo normaalissa hehkulampuin tehdyssä sisävalaistuksessa. Enkä juuri rusketu, punerrun vain.
Isä taas on sellainen että riittää että vähän aurinko pilkahtaa niin jo on iho tummunu.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Itse en kyllä pala helposti ja rusketun ihan hyvin, mutta en silti näe oikein syytä melanooman edistämiseen.

Joni

Well-known member
Jos ei metsä pala niin ainakin naama palaa. :ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tulee joskus omalla terassilla löhöttyä ja luettua kirjaa ja hörpittyä kahvia.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Eli taitavat lähes kaikki foorumistit pysyä kalmankalpeina hevarigootteina koko kesän. Auringonottajat siis tähän asti vain Joni ja minä, sillä erolla että mulla se auringonotto onnistuu :)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Eli taitavat lähes kaikki foorumistit pysyä kalmankalpeina hevarigootteina koko kesän. Auringonottajat siis tähän asti vain Joni ja minä, sillä erolla että mulla se auringonotto onnistuu :)
Mä olen aivan kunnolla ruskettunut. Enkä ole "ottanut" minuuttiakaan aurinkoa.
Kaikki on tullut pihatöissä ja muuten ulkona ollessa.

IWE

Well-known member
En ota aurinkoa, mutta viime viikolla tuli rannalla pyörittyä reilut kymmenn tuntia ja tästä noin kuusi tuntia oli nyt sunnuntaina. Kohta varmaan vois taas poistua tuohon samaan osoitteeseen. :rolleyes:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Eilen kävin itse rannalla lukemassa lehtiä ja tiirailemassa naisia..

Yleensä en ota aurinkoa tarkoituksella, mutta kun tekee 4-5 tuntisia pyörälenkkejä ja 2-3 tuntisia juoksulenkkejä lyhyissä trikoissa niin tuleehan sitä rusketusta väkisinkin.
Nyt olen viime aikoina lenkkeillyt ilman paitaa ja eilen kävin tosiaan rannalla, jotta saisin kalman kalpeaan keskivartaloonkin väriä (lähinnä punaista tuli tällä kertaa, mutta ajan myötä sekin tummuu). Kädet ovat kyllä kuin neekerillä..

Mitä tulee palamiseen, niin ihosyöpäänhän se altistaa. Lisäksi paljon aurinkoa ottaneilla iho vanhenee nopeammin, joten liiallinen auringonotto ei ole järkevää. Kuitenkin auringonsäteilystä tulee D-vitamiinia, joten terveellistä on varmaan kuitenkin olla ulkosalla helteillä. Auringossa makaaminen taas on omasta mielestäni typerää ajanhukkaa. Itselläni pitää kyllä olla jotain tekemistä auringossakin.. Yleensä se menee sitten urheilemiseksi.. Siitä vaan on seurauksena vähän törkeämmät rusketusrajat.

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Auringonpaisteessa köllttely rusketusta toivoen menee sarjaan "en ymmärrä". Samassa sarjassa heti seuraavalla sijalla on solarium. Seuraavalla sitten hauskat iskulausepaidat.
Entäs jos leikkaa hauskasta iskulausepaidasta iskulauseen kirjainten ääriviivoja pitkin pois ja menee sitten köllöttelemään auringonpaisteeseen ruskettaakseen sen iskulauseen ihoonsa? Mille sijalle sijoittuisi moinen toiminta?

Edson

Well-known member
Sisätyö aiheuttaa sen, että illat tulee makoiltua ja istuskeltua auringossa kirjaa lukien tai muuten vain oleillen. Voiteet on leviteltynä lähinnä kasvoille ja käsivarsiin jotta palamisreaktiota ei pääse syntymään ja voin työskennellä edustuskelpoisena.

Pakko vielä todeta, että kun huomasin kuka on ketjun aloittaja niin olin aivan varma minkä väristä pärstää sieltä tulee esiin.:rolleyes:

SamiJ

Well-known member
Parvekkeella tulleepi toisinaan ilta-auringossa istuskeltua kirjaa lueskellen, jolloinka jokunen auringonsädekin pääsee osumaan olmimaiseen ihooni.