Yön polkija
Well-known member
- Liittynyt
- 16.12.2012
- Viestit
- 766
Volkswagenilla (2013-2016) nämä tasapainoiset autot. Tänak on menettänyt vähintään kolmessa kisassa isohkoja pisteitä auton luotettavuusongelmiin. Myös viime vuonna sama tapahtui useamman kerran. Samaan aikaan esimerkiksi Neuvillen isot pistemenetykset ovat tulleet pitkälti omien ajovirheiden seurauksena niin Chilessä kuin Turkissakin. Ilman noita virheitä mestaruuskamppailu olisi vieläkin auki Australiaan lähdettäessä. Tänak ei vastaaviin ajovirheisiin ole sortunut, mikä on todella harvinaista kun takana on jo 13 kilpailua tätä kautta. Jos muisti pätkii niin jokainen voi itse plärätä vuosikirjoja taakesepäin ja katsoa kuinka usein vastaavanlaista suoritusvarmuutta yhdistettynä raakaan nopeuteen nähdään, spoilerina voin kertoa että melko harvoin. On toki itsestäänselvää että Toyotassa kuten kaikissa mestaruusautoissa on myös hyviäkin asioita, mutta kyllä tämä mestaruus on tullut ennen kaikkea Tänakin harvinaisen virheettömän suorittamisen ansiosta.Minusta ei tippaakaan. Samaa voisi ajatella, että Tänak on velkaa Toyotalle, kun on tarjonnut noin tasapainoisen auton ajettavaksi. Kyllähän tässä kohtasi erinomainen kuljettaja ja auto toisensa. Siltikään en arvosta Tänakia muiden suurkuljettajien joukkoon, koska meriitit on ajettu nyt vasta Toyotalla. Esimerkiksi Bossekin ajoi kovaa kahdella automerkillä ja useina kausina. Siltikin erinomainen kausi Tänakiltä enkä oikein usko, miksi lähteä pois Toyotalta.
Mitä mainitsemaasi Bosseen tulee niin Tänak on nyt saman ikäinen kuin Grönholm ja Mäkinen voittaessaan ensimmäisen maailmanmestaruutensa, kaksi vuotta nuorempi kuin Ogier ja Loeb. Iän puolesta aikaa on siis vielä vaikka mihin, sillä Tänak tuskin on lopettamassa tähän kauteen. Tulevaisuus näyttää kuinka merkittävän jäljen rallihistoriaan virolainen tulee lopulta jättämään, tapahtuu se sitten merkillä millä hyvänsä.