Paavo Arhinmäen hehkutustopikki

SamiJ

Well-known member
Jos mikä tahansa musiikkiesitys aiheuttaa kenessä tahansa positiivisia reaktioita tykkäämisen muodossa, on sillä olemassaoloonsa oikeutus. Täten puheet lähtökohtaisesti paskasta ja ei-paskasta musiikista on ihan täyttä dadaa.
Ja kuka sen paskan edes erittelisi? Sinä? Minä? Kakkosnicki?
FW08.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jos mikä tahansa musiikkiesitys aiheuttaa kenessä tahansa positiivisia reaktioita tykkäämisen muodossa, on sillä olemassaoloonsa oikeutus. Täten puheet lähtökohtaisesti paskasta ja ei-paskasta musiikista on ihan täyttä dadaa.
Mun mielestä sö olet aika rajoittunut, vaikka musiikki ei aiheuttaisi yhdessäkään positiivisia reaktiota esitettäessä, mutta kakofonian tuottaminen tuo jotain perverssiä nautintoa, niin onko sillä oikeutus olemiseen?

Jälkimmäiseen kysymykseen vastaan Jjusban.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Veikkaan, että ongelma on tuossa ymmärtämisessä.

PS. Olisi mukava kuulla italiankielistä tai vaikka venäläistä räppiä. Ja ranskalinenkin olis ihan jees. Laita linkkiä jos löytyy.

Ja siis anteeksi kun en tunne tuota räppiä kovin hyvin...
En minäkään räppiä juurikaan tunne. YouTube tarjos mm. tällaisen, kun kirjoitin hakuun french rap music:

http://www.youtube.com/watch?v=r1Co1mfz23U

Russian rap music-haku tarjoaa mm. tällaista:

http://www.youtube.com/watch?v=SbIzQWyzIQg

Ja vielä italiaa:

http://www.youtube.com/watch?v=LBjqw5WIhzg

Omassa korvassa nuo kaikki kuulostaa likimain yhtä hyvältä kuin amerikkalainen tahi suomalainen vastaava.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Höpö höpö. Paskuuden määrittelyyn kelvollinen on muun muassa tuo kriteeri ajattomuudesta.

Muutenkin tuollainen relativismi ei kestä päivänvaloa, koska se johtaa tilanteeseen jossa Törnin ja Zaikomin jutuille on laskettava jotain arvoa.

Se, että joku saa makunautintoa Jalostajan pitsasta ei tee ko. tuotteesta ei-paskaa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Entäs kusta. Tai kusifestivaalia? Vaikka tälleen: Urine Festival - Enfluxorgasmic Engorged Climax, se lotinan kuuloinen ääni on vissiin laulua :doubtful:. Tai mites paskarintamalta Enema Shower - Vaginal Discharge? On noissa ainakin yhtyeen ja kappaleiden nimeämisessä käytetty taitoa ja mielikuvitusta :ahem:.

Ja sitten on tietysti kotoinen Paska, joka tosin ei ole paskaa vaan kivaa ja hauskaa matskua. Tubular Bells.

Pääsääntöisesti minä kuuntelen hyvää musiikkia ja muut kauheeta paskaa. Mutta tosiaan sillä kauheella paskalla (jota nimitystä kannattaa varsin harkitusti pyrkiä käyttämään) on olemassaolon oikeutus myös. Mahdollisuuksien mukaan vältän sitä.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Eli se, että joku on musiikki paskaa ja joku ei, on siis absoluuttinen totuus? Ja ne, jotka pitävät siitä paskasta, ovat väärässä?

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
En minäkään räppiä juurikaan tunne. YouTube tarjos mm. tällaisen, kun kirjoitin hakuun french rap music:

http://www.youtube.com/watch?v=r1Co1mfz23U

Russian rap music-haku tarjoaa mm. tällaista:

http://www.youtube.com/watch?v=SbIzQWyzIQg

Ja vielä italiaa:

http://www.youtube.com/watch?v=LBjqw5WIhzg

Omassa korvassa nuo kaikki kuulostaa likimain yhtä hyvältä kuin amerikkalainen tahi suomalainen vastaava.
Ooh, kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää :D Ovatkohan nuo muiden maiden kopiot amerikkalaisesta slummimusiikista omissa maissaan yhtä suosittuja kuin vastaava tavara Suomessa?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Eli se, että joku on musiikki paskaa ja joku ei, on siis absoluuttinen totuus? Ja ne, jotka pitävät siitä paskasta, ovat väärässä?
Erittäin hyvin sanottu! :ahem:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Muutenkin tuollainen relativismi ei kestä päivänvaloa, koska se johtaa tilanteeseen jossa Törnin ja Zaikomin jutuille on laskettava jotain arvoa.
Miten tällä skaalalla arvostetaan FW08'n höpinät?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Se on muuten aika helppo antaa kaikelle musiikille arvo niin kauan kun homma menee keskustelun asteella. Sitten jos tilanne etenee siihen, että joutuu kuuntelemaan jotain markkinatutkimuksen pohjalta tehtyä listahuttua vaikkapa yhden illan ajan, niin saattaa suht helposti irrota huulilta termi *paskaa*. Noin ainakin omalla kohdallani.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Miten tällä skaalalla arvostetaan FW08'n höpinät?
Kirjoittaa suurinpiirtein ne vittuilut ja kärkevät mielipiteet, joita minä en hövelinä hahmona kehtaa/ilkeä näppäimistöltäni bittiavaruuteen päästää. Omat tuotokseni puolestaan ovat laadukkaita ja korkeatasoisia siinä missä muiden vastaavat ovat pääasiassa kauheeta paskaa. Poikkeuksia löytyy rutkasti ja kukin voi itsensä laskea sellaiseksi, niin ei tule turhaa jarnaa asian suhteen :ahem:.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kaukaisesti asiaa sivuten... jouduin kaverin kylkiäisenä kerran konserttiin, jossa en tunnistanut ensimmäistäkään kappaletta, soitto vihloi päätä niin, että tuntui koko nuppi halkeavan. Kysyinkin jo välillä, että mitä pahaa minä olen tehnyt ansaitakseni tämän nautinnon.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kaukaisesti asiaa sivuten... jouduin kaverin kylkiäisenä kerran konserttiin, jossa en tunnistanut ensimmäistäkään kappaletta, soitto vihloi päätä niin, että tuntui koko nuppi halkeavan. Kysyinkin jo välillä, että mitä pahaa minä olen tehnyt ansaitakseni tämän nautinnon.
Näit kuitenkin nelinkertaisen olympiakultamitalistin?

burb

.
No selviskö se että mitä pahaa olit tehnyt?

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Se on muuten aika helppo antaa kaikelle musiikille arvo niin kauan kun homma menee keskustelun asteella. Sitten jos tilanne etenee siihen, että joutuu kuuntelemaan jotain markkinatutkimuksen pohjalta tehtyä listahuttua vaikkapa yhden illan ajan, niin saattaa suht helposti irrota huulilta termi *paskaa*. Noin ainakin omalla kohdallani.

Itse, varsinkin laittaessani kriitikonhatun päähäni, taas pyrin aina löytämään kaikesta musiikista sen ytimen, kauneuden, sielun. Tahdon analysoida miksi se on tehty ja kenelle. Oli sitten kirkonpolttoörinää tai polskaa, kaikkiin on vuodatettu tekijöidensä, jos ei nyt verta, niin ainakin vaivannäköä ja aikaa. Tahdon lähteä positiivisuuden kautta, oli kuuntelussa mitä vaan.

Ylipäätäänkin mun mielestä hukkaa turhaan energiaansa luokittelemalla musiikkia genrejen mukaan siitä lähtökohdasta, että mitä 'voi kuunnella' ja 'mitä ei'. Siinä menettää paljon ja missaa monta helmeä vain oman ennakkoluuloisuutensa ja kapeanäköisyytensä tähden.

burb

.
Olen periaatteellisella tasolla samaa mieltä Alpun kaa, mutta käytännössä olen ennakkoluuloinen ja kapeanäköinen.