Pahimmat moottoriurheiluonnettomuudet

Mikey

Active member
Liittynyt
11.6.2011
Viestit
39
Greg Mooren kuolinkolari,kun sen vielä näki livenä,niin shokki löi päälle.:(
+1

Meinasin lisätä listaan mutta ois tullut niin pitkä lista että jätin pois.. olihan se kova niitti mutta niin oli eilen Allan McNishinkin... tai Rockenfellerin...
LeMansissa.
 

Mikey

Active member
Liittynyt
11.6.2011
Viestit
39
Snaefell Mountain Course vienee kyllä vaarallisimman radan tittelin moottoriurheilussa ja aika selvästi. Kyseessä on siis se rata, missä ajetaan Man-saarten TT-ajot.

Tuossa tuli mieleen, että itse olen sattunut suorana todistamaan viittä kilpailijan kuolemaan johtanutta onnettomuutta moottoriurheilussa: Ratzenberger, Senna, Krosnoff, Moore ja Tomizawa.
Totta jupiset... jäi tuo prätkäpuoli kokonaan huomioimatta vaikka itsekkin saikkella 6tta viikkoa prätkän kanssa toheloitua...

Man saaren ajoissa luku on tätä kirjoittaessa 242....
 

Mikey

Active member
Liittynyt
11.6.2011
Viestit
39
Tuossa tuli mieleen, että itse olen sattunut suorana todistamaan viittä kilpailijan kuolemaan johtanutta onnettomuutta moottoriurheilussa: Ratzenberger, Senna, Krosnoff, Moore ja Tomizawa.
Sun istumapaikkasi jotenkin vetää onnettomuuksia peräänsä?


Kyllä sitä Brickyardilla on romua itsekkin 80 luvulla nähty enemmän kun tarpeeksi...
Itseä taasen F1set ei ole ikinä kiinnostanut edes sen vertaa että Monacoon olis lähtenyt vaikka kerran pyydettiin... ei vaan kiinnosta katsella kun toiset kisaa..sitä on joko itse varikolla tai puikoissa.

Jos tää tunkion pöyhiminen jotakuta enempi kiinnostaa niin täällä voi viettää aikaansa... http://www.motorsportmemorial.org
 

Mikey

Active member
Liittynyt
11.6.2011
Viestit
39
Bonnettillahan oli luut kuin lasia... Kuulemma joskus murtanut ranteensa Martinsvillen kanttiin.
Kenellä tahansa on luut lasia ohan se monesti nyrkkeilyssä nähty... minullakin. Ja Tuskin sitä Bonnetin niittiä olis vahvemmilla luillakaan paljoa hytistä ulos tultu muutakuin lapiolla... mietis nyt, 1500mm betonivalli murtuu....
* Hohhoijaa näitä näppisprofessoreja...
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
82 Gordon Smiley,Indy 500
Tuo on aikalailla kärkipäässä kun puhutaan rajuimmasta törmäyksestä kilpa-autoilun historiassa.

Nykypäivän kalustollakin hengenvaarallinen tilanne, eikä nykyään enää juuri tehdäkään rajuja vastaohjauksia kun auto lähtee sivuluisuun ovaalilla.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Kenellä tahansa on luut lasia ohan se monesti nyrkkeilyssä nähty... minullakin. Ja Tuskin sitä Bonnetin niittiä olis vahvemmilla luillakaan paljoa hytistä ulos tultu muutakuin lapiolla... mietis nyt, 1500mm betonivalli murtuu....
* Hohhoijaa näitä näppisprofessoreja...
Totuus kuitenkin on että NASCAR-kuskeista Bonnettilla oli keskimääräistä paljon laajempi loukkaantumishistoria, joka ei selity pelkästään huonolla onnella. Tosin Daytonassa '94 siihen mätkyyn nyt olisi kuollut kuka tahansa. Olisi siis kuitenkin kannattanut vain jäädä selostamaan niitä kisoja.
* Hohhoijaat vaan itselles.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9182
Sun istumapaikkasi jotenkin vetää onnettomuuksia peräänsä?


Kyllä sitä Brickyardilla on romua itsekkin 80 luvulla nähty enemmän kun tarpeeksi...
Itseä taasen F1set ei ole ikinä kiinnostanut edes sen vertaa että Monacoon olis lähtenyt vaikka kerran pyydettiin... ei vaan kiinnosta katsella kun toiset kisaa..sitä on joko itse varikolla tai puikoissa.

Jos tää tunkion pöyhiminen jotakuta enempi kiinnostaa niin täällä voi viettää aikaansa... http://www.motorsportmemorial.org
Telkkarista noi on kaikki nähny, eli ehkä huonosti ilmaisin itseäni.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Älkääs nyt pilatko tätä ketjua hurskastelulla.

Kaikki kunnia kuolleille se mikä kullekkin kuulunee, mutta kyllä näistä asioista on voitava puhua vapaasti ja kukin tyylillään. Ei se minullekkaan ilon hetki ollut, kun Earnhardt levitti aivomateriaalinsa pitkin turvakaaria, mutta en minä myöskään asialle naurajia tai sitä hehkuttavia ole lynkkaamassa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18370
Manfred Winkelhock kuoli elokuussa 1985 Kanadassa Mosport Parkin radan toisessa mutkassa. Hän ajoi Porsche 962C -autolla seinään Budweiser 1000 -urheiluautokilpailussa ja kuoli välittömästi.
 

kprt

Well-known member
Liittynyt
12.12.2009
Viestit
73
Sijainti
Vaasa
Pitäisikö asia kääntää toisin päin Dakar rallin suhteen ???
Tänäkin vuonna kuoli jo 1 kilpailija, eli kysynkin onko Dakar rallin historiassa yhtään vuotta jolloin EI olisi kukaan kuollut ???

Taitaa olla vaarallisin kilpailu maailmassa edelleen ???
 
Ylös