Painonpudotus & tsemppaustoikki & polli

Milloin Domppari on jälleen 75 kiloinen adonis?


  • Äänestäjiä yhteensä
    92

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
88,5kg ja 100cm

KÄSITTÄÄKSENI, painoa on siis pudonnut tasaisesti ympäri kropan. 200 g niin jaloista, vatsasta kuin leuastakin :frank: (Ei siis välttämättä faktaa. Eikä myöskään urbaanilegendaa, joihin joku väittää minun virheellisesti uskovan)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
88,0kg ja 95cm.

Tuntuu, että olen lähinnä paskonut viime perjantaista lähtien. Josko viime viikolla olisi ollut vaan hieman ekstratäytettä ja turvotusta.

Yhtäkaikki. Kokonaisedistymä kuukauden aikana on lähellä nollaa. Tuo vyötärön ohenema, oli se sitten turvotuksen vähenemistä tai muuta, lie on ihan hyvä juttu kuitenkin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hanska - tiskiin - lyö! Lepo, poistukaa.

Tai sitten konsultoi tmoita, mies on näköjään löytänyt juitsun jos toisenkin ;)
Niin, no.

Ilman tätä proggista painaneisin 95-100kg. Lie sekin jonkinlaiseksi onnistumiseksi katsotaan, vaikkei paino ole ratkaisevasti pudonnutkaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Nyt loppuu teidän keskinäinen nokitttelu, sillä 'takahuoneessa' on päätetty että se loppuu.

Kannattaa laittaa toinen ignoreen, jos ilman jatkuvaa, vuosikausia kestänyttä vittuilua ei pysty keskustelemaan. Eikä myöskään kannata millään tavalla kommentoida toista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Uskon että tämä saattaa kiinnostaa niitä, jotka haluavat pudottaa painoaan:
Monet - myös "asioihin perehtyneet" uskovat ns. matalalla intensiteetillä suoritettuun "rasvanpolttomyyttiin".
Ajatellaan siis niin, että päästäkseen eroon rasvasta, tulee treenin olla tehoiltaan alhaista.
On tietenkin totta, että jos tekee esimerkiksi kävelylenkin, ja kuluttaa sinä aikana vaikkapa 100 kaloria, on niistä n. 85% rasvaa. Prosentuaalisesti iso määrä, mutta fakta on se, että jos teet kohtalaisen juoksulenkin kovemmalla sykkeellä, ja poltat vaikkapa 500 kaloria samassa ajassa, on rasvaa tuosta määrästä puolet!
Varsinainen myytinmurtajafakta perustuu kuitenkin siihen, kuinka keho palautuu treenin jälkeen: Jos poltat enimmäkseen hiilihydraatteja treenin aikana, niin kalorit jotka nautit treenin jälkeen (=ruoka jonka syöt) täyttävät kehosi tyhjentyneen hiilihydraattivaraston. Jos sen sijaan treeni on perustunut pääasiallisesti rasvanpolttoon, on kehon hiilihydraattivarasto edelleen enimmäkseen täynnä, joten lenkin jälkeen nauttimasi ruoka varastoitoituu suoraan ihraksi. :D :thumbup:
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Nyt loppuu teidän keskinäinen nokitttelu, sillä 'takahuoneessa' on päätetty että se loppuu.

Kannattaa laittaa toinen ignoreen, jos ilman jatkuvaa, vuosikausia kestänyttä vittuilua ei pysty keskustelemaan. Eikä myöskään kannata millään tavalla kommentoida toista.
Kaksi tähän säikeeseen tekemääni asiallista kommenttia on poistettu moderaattori(e)n toimesta (ensimmäiseen niistä olin sisällyttänyt tilkan huumoria).
Voisitko kertoa minulle, miksi asialliset kommenttini on poistettu? Perusteluna näyttää olevan nokittelu. Nokittelu on siis kielletty forumilla :D ? !

Tässä esimerkki tmoin keskustelutyylistä:
Hei vittu oikeesti. Mene lääkäriin. Tollanen gramma grammaa vastaan puntarointi on niin sairasta touhua segmenttituloksineen, että oikeesti kannattaa kysyä asiantuntian apua. Ei sitä kannata hävetä lainkaan.
tmoin kommentti ilmeisesti edustaa suhteellisen asiallista keskustelutyyliä verrattuna omaani, koska se on ollut ketjussa esillä jo varsin kauan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Modet keskustelivat viikolla asiasta ja päätettiin että kerran varoitetaan. Nyt on varoitettu. Sitten lähtee aluksi kuukauden tauolle. Enää ei teidän takia suljeta toikkeja, kuten viime viikolla. Ymmärretty?
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
88,5kg ja 100cm

KÄSITTÄÄKSENI, painoa on siis pudonnut tasaisesti ympäri kropan. 200 g niin jaloista, vatsasta kuin leuastakin :frank: (Ei siis välttämättä faktaa. Eikä myöskään urbaanilegendaa, joihin joku väittää minun virheellisesti uskovan)
Jos on kehossa suhteellisen tasaisesti rasvaa joka paikassa, niin sitten. Toisaalta voi olla, että kehossa on rasvaa toisessa paikassa enempi kuin toisessa. Kuten esim. vatsan alueella. Nääh. Sorry, paskaa puhun.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Modet keskustelivat viikolla asiasta ja päätettiin että kerran varoitetaan. Nyt on varoitettu. Sitten lähtee aluksi kuukauden tauolle. Enää ei teidän takia suljeta toikkeja, kuten viime viikolla. Ymmärretty?
Ei ontuvan logiikan ymmärtäminen ole minulle vaikeaa, se on helppoa.

Luvattu kuukauden banni pätee tekemäsi kommentin perusteella ilmeisesti molempiin, Forumin linjan mukaisesti. Olenhan kerran aikaisemmin saanut viikon bannin heti ensikertalaisena, kommentoituani toisen tekemää postausta kera OK-kommentin. tmoilla on n- kappaletta eri mittaisia banneja + x-kappaletta bannilta pelastavia alkolukkotapauksia. Way to go :thumbup: :D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Ei ontuvan logiikan ymmärtäminen ole minulle vaikeaa, se on helppoa.

Luvattu kuukauden banni pätee tekemäsi kommentin perusteella ilmeisesti molempiin, Forumin linjan mukaisesti. Olenhan kerran aikaisemmin saanut viikon bannin heti ensikertalaisena, kommentoituani toisen tekemää postausta kera OK-kommentin. tmoilla on n- kappaletta eri mittaisia banneja + x-kappaletta bannilta pelastavia alkolukkotapauksia. Way to go :thumbup: :D
Kop. Mun mielestä joukiksen kommentit on aivan asialinjalla. Jos väittelyn pohjalta tulee banskua, niin mulle kanssa.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Uskon että tämä saattaa kiinnostaa niitä, jotka haluavat pudottaa painoaan:
Monet - myös "asioihin perehtyneet" uskovat ns. matalalla intensiteetillä suoritettuun "rasvanpolttomyyttiin".
Ajatellaan siis niin, että päästäkseen eroon rasvasta, tulee treenin olla tehoiltaan alhaista.
On tietenkin totta, että jos tekee esimerkiksi kävelylenkin, ja kuluttaa sinä aikana vaikkapa 100 kaloria, on niistä n. 85% rasvaa. Prosentuaalisesti iso määrä, mutta fakta on se, että jos teet kohtalaisen juoksulenkin kovemmalla sykkeellä, ja poltat vaikkapa 500 kaloria samassa ajassa, on rasvaa tuosta määrästä puolet!
Varsinainen myytinmurtajafakta perustuu kuitenkin siihen, kuinka keho palautuu treenin jälkeen: Jos poltat enimmäkseen hiilihydraatteja treenin aikana, niin kalorit jotka nautit treenin jälkeen (=ruoka jonka syöt) täyttävät kehosi tyhjentyneen hiilihydraattivaraston. Jos sen sijaan treeni on perustunut pääasiallisesti rasvanpolttoon, on kehon hiilihydraattivarasto edelleen enimmäkseen täynnä, joten lenkin jälkeen nauttimasi ruoka varastoitoituu suoraan ihraksi. :D :thumbup:
Unohtuipa tuossa mainita, että parhaan nykyisin saatavilla olevan tiedon mukaan mahdollisimman kova treeni on hyödyllisintä ihmisen terveyden kannalta (nuorentava vaikutus mm. DNA:han). On tietenkin totta, että kaikki liikunta on hyödyllistä ja arvokasta, mutta paras tapa terveyden kannalta, on toteuttaa se "rääkillä". Tehotreeni on useimmille paras tieteen tuntema tapa pitää huolta omasta terveydestään. Kun toteuttaa tätä, ei myöskään paino lisäänny.
 

Örfil

Guest
No onhan toi onnistuminen, jos tollee laskee.Vieläpä hyvä sellainen.
Täytyy sanoa, että Sumi heitti ihan validin pointin. Tuota voisi kutsua torjuntavoitoksi ja kaikki lasketaan. Tarkoitan tätä ihan oikeasti. Etenkin jos tuo torjuntavoitto on oikeasti vaihtoehtoinen skenaario.
 

Örfil

Guest
Tehotreeni on useimmille paras tieteen tuntema tapa pitää huolta omasta terveydestään. Kun toteuttaa tätä, ei myöskään paino lisäänny.
Tähän sitten kommentoin seuraavaa: jos ihmiselle ainoa mahis treenata "oikein" olisi tehotreeni ja sen takia se jää tekemättä kokonaan, niin silloin kokonaisuuden kannalta paras on sellainen treeni, jossa ihminen tekee edes jotain.

Nämä ovat myös yksilöllisiä juttuja ja ihmiset eivät ole tismalleen samanlaisia mekaanisia koneita.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tähän sitten kommentoin seuraavaa: jos ihmiselle ainoa mahis treenata "oikein" olisi tehotreeni ja sen takia se jää tekemättä kokonaan, niin silloin kokonaisuuden kannalta paras on sellainen treeni, jossa ihminen tekee edes jotain.

Nämä ovat myös yksilöllisiä juttuja ja ihmiset eivät ole tismalleen samanlaisia mekaanisia koneita.
Kannattaa lukea uusi Juoksija-lehti jossa kerrotaan mitä kehossa tapahtuu alhaisilla sykkeillä treenatessa.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Tähän sitten kommentoin seuraavaa: jos ihmiselle ainoa mahis treenata "oikein" olisi tehotreeni ja sen takia se jää tekemättä kokonaan, niin silloin kokonaisuuden kannalta paras on sellainen treeni, jossa ihminen tekee edes jotain.

Nämä ovat myös yksilöllisiä juttuja ja ihmiset eivät ole tismalleen samanlaisia mekaanisia koneita.
Kai tiedät mikä on olkiukko?
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Ei se liity nyt tähän.
Ööh, kirjoitit olkiukon, mutta se ei liity tähän? :rolleyes:

Näen kokonaisuuden vain eri tavalla.
Näet kokonaisuuden eri tavalla kuin minä? Mikä se ero siis on? Minä en tässä keskustelussa ole kirjoittanut näkemystäni, vaan todennut faktat: kaikki liikunta on ihmisille hyödyllistä, mutta hyötyä saa eniten, jos treenaa määrällisesti mahdollisimman paljon, ja mahdollisimman kovaa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ööh, kirjoitit olkiukon, mutta se ei liity tähän? :rolleyes:


Näet kokonaisuuden eri tavalla kuin minä? Mikä se ero siis on? Minä en tässä keskustelussa ole kirjoittanut näkemystäni, vaan todennut faktat: kaikki liikunta on ihmisille hyödyllistä, mutta hyötyä saa eniten, jos treenaa määrällisesti mahdollisimman paljon, ja mahdollisimman kovaa.
Olen eri mieltä. Ei pelkästään rasitusvammojen takia. Matalasykkeinen treeni eli sopivalla teholla tehty kestävyysharjoittelu totuttaa elimistöä säästämään hiilihydraattia ja polttamaan rasvaa tehokkaasti. Se lisää hiussuoniverkoston tiheyttä ja mitokondrioiden ja rasvan hapettamiseen tarvittavien entsyymien määrää. Peruskestävyyslenkit on maltettava tehdä riittävän rauhallisella teholla ja varsinkin harjoituksen alussa vauhti kannattaa pitää kurissa, jotta aineenvaihdunta käynnistyy.

Mitä hyötyä pelkästään on harjoitella glykogeenivarastoilla?
 
Ylös