Palkankoroitus-poll

Paljonko Il Tempo Gigante saa palkankorotusta, jos saa?

• 0 - 1 %

Äänet: 8 24,2%
  • Noin 2%

Äänet: 1 3,0%
  • Noin 3%

Äänet: 0 0,0%
  • Noin 4 %

• Noin 5%

Äänet: 4 12,1%
  • Noin 6%

Äänet: 2 6,1%
  • Noin 7%

• Noin 8%

Äänet: 2 6,1%
  • Noin 9%

• Noin 10%

Äänet: 7 21,2%
  • Noin 11%

• Noin 12%

• Noin 13%

• Noin 14%

• 15% tai enemmän

Äänet: 7 21,2%

• Äänestäjiä yhteensä
    33

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

.

On varsin hienoa joustella työajoissa ja muussakin, kun on pyytänyt reippaahkoa palkankorotusta ja sitten esimiehen esimies myönsi mulle 0,75 % korotuksen palkkaani, vaikka alunperin oli puhe mittasuhteiltaan aivan toisenlaisesta korotuksesta. Kun tuota korotuksen määrää hälle kritisoin, niin esiesimies vetosi huonoon markkinatilanteeseen, joka on viimeaikoina ollut 2008 loppuvuoden kaltaisessa syöksyssä. Palaverimme päätteeksi tuo sanoi mulle, että palataan asiaan, kunhan firman kauppa taas käy hyvin, tai ainakin normaalisti. Sanoin, ettäkö palkka-asiaan palataan? Se sanoi, että kyllä ja, että tämä ei ole pelkkää puhetta, vaan lupaus.

Ei näytä nyt kyllä hyvältä firman tilanne. Vaikka tulikin kauppaa Irakiin. Saapa nähdä tuon lupauksen kanssa?

Noin. Nyt mitataan esimiehen esimiehen reilun vuodentakaiset palkkapuheet? Markkinatilanne meidän firman alalla on kääntynyt vuodentakaisesta huonohkosta aivan helvetin hyväksi. Uutta työvoimaa on palkattu ja lisää palkataan. Töitä saa tehdä niin paljon kuin kukin tahollaan jaksaa. Mm. työparini puursi viime viikolla +70 tuntia työtä.

Varsin eksoottisista maista on tullut tarjouspyyntöjä. Atlantin taakse, kahteen Amerikkaan on jo toimitettu työpaikkani osaamista. Ja välittäjämme, vai mikä bulvaani tuo lienee toimii juurikin väli-Amerikassa. Sopii sanallisesti ihan hyvin.

Niin. Ja tosiaan vielä eksoottisimmista valtioista kysellään tarjouksia. Ei huono.

Palkkaani palataan kuluvan viikon viimeisinä työtunteina. Tuleekohan prosentti,vai jopa puolitoista? Lisää. Palkkaa.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Jos ne sulle jotain säälittävää yhtä prosenttia tarjoaa, niin nosta kytkintä. Itsellä viime vuonna, kun lupasivat tuntuvaa korotusta ja sitten ensin tarjosivat 50 senttiä tunnille lisää, niin sanoin, että tää tais olla tässä. Nousi melkein parilla eurolla tunnille sen jälkeen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jos ne sulle jotain säälittävää yhtä prosenttia tarjoaa, niin nosta kytkintä. Itsellä viime vuonna, kun lupasivat tuntuvaa korotusta ja sitten ensin tarjosivat 50 senttiä tunnille lisää, niin sanoin, että tää tais olla tässä. Nousi melkein parilla eurolla tunnille sen jälkeen.
Mutta kun ITG'llä se prosentti on kuiteskin tuhannen euron verran.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Jahas. Reilu vuosi pidetään jännityksessä ja sitten tulos kerrotaan kiertoilmauksilla.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla on silleen mukava tilanne, että voin itse määrittää oman palkkani aina seuraavalle vuodelle, itse kun laadin yksikköni budjetin. Viimeksi nostin muistaakseni noin 10%.

Niin kauan tämä yhtälö toiminee näin kunhan pystyn täyttämään vuosi vuodelta kohoavat yksikön tavoitteet. Kertaakaan ei ole vielä jääty tavoitteista jälkeen, eikä jäädä tänäkään vuonna. Yksikön liikevaihto on nyt 20% tavoitetta edellä, tulos selvästi enemmän.