Palkankoroitus-poll

Paljonko Il Tempo Gigante saa palkankorotusta, jos saa?

• 0 - 1 %

Äänet: 8 24,2%
  • Noin 2%

Äänet: 1 3,0%
  • Noin 3%

Äänet: 0 0,0%
  • Noin 4 %

• Noin 5%

Äänet: 4 12,1%
  • Noin 6%

Äänet: 2 6,1%
  • Noin 7%

• Noin 8%

Äänet: 2 6,1%
  • Noin 9%

• Noin 10%

Äänet: 7 21,2%
  • Noin 11%

• Noin 12%

• Noin 13%

• Noin 14%

• 15% tai enemmän

Äänet: 7 21,2%

• Äänestäjiä yhteensä
    33

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Eräs asiakkaani potki 240 vuotta kokemusta pois. Nyt sitä pyörittää lauma halpoja vaihtuvia harjoittelijoita. Meidän myynnit siellä -38%.
Vaikuttaa paniikkiratkaisulta firman hengissäpitämiseksi, ei tuota muuten tuolla tavalla olisi tehty.

Poika kertoi kuulleensa verkkokauppa.comissa todella suuren osan olevan "työharjoittelijoita" eli myyjistä, kassoista ja varastopoppoosta vain osa saa palkkaa, muut "harjoittelee".

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Vaikuttaa paniikkiratkaisulta firman hengissäpitämiseksi, ei tuota muuten tuolla tavalla olisi tehty.

Poika kertoi kuulleensa verkkokauppa.comissa todella suuren osan olevan "työharjoittelijoita" eli myyjistä, kassoista ja varastopoppoosta vain osa saa palkkaa, muut "harjoittelee".
Onhan tuo hieno piirre kaupan alalla. Ei siinä varmaan kukaan vedä välistä, kun ostaa naapurimaita kalliimmalla jotain ilmaistyövoiman myymää ruokaa, jonka tuottajahinnan oligopoli laskenut lattiaan.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Alle 10% korotus on vitsi - paitti tietysti jos palkkaa on koroteltu tässä männä vuosina jo aikaisemmin.
Otetaas vähän takaisin, kun aamutuiteroissa tässä sekoilen. Ehkä se on kuitenkin alle 5% korotus vähän semmoinen heh-heh-henkinen.

Kyllähän 10%:lla saa jo voita leivän päälle.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Otetaas vähän takaisin, kun aamutuiteroissa tässä sekoilen. Ehkä se on kuitenkin alle 5% korotus vähän semmoinen heh-heh-henkinen.

Kyllähän 10%:lla saa jo voita leivän päälle.
Otetaas tämäkin takaisin ja ollaan itseasiassa ihan hijaa.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Levykauppa Äx tekee samaa. Synnytti myös oheisen ajatustenvaihdon:

Minä: Moi, pistäisin yhden Peter Gabrielin levyn tilaukseen.
Myyjä: Minkä?
Minä: Peter Gabriel
Myyjä: Öö... miten se kirjoitetaan.
Minä: PE-TER GAB-RI-EL. Gee niinkuin geishakuula.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Haa

Olen töipaikallani "ajautunut" siihen tilanteeseen, että olen näköjään kokemukseni takia erään tietyn järjestelmänryhmän asiantuntija. Lähes päivittäin töikaverit ja työnantaja pyytävät apua:

- Kerkeekkö sää käymään mun työpisteessä?
- Voikko sää auttaa, kun tää ei pelaa?
- Jos ja kunja sitten ehdit, niin käy auttamassa tuota missiä.
- Ehdikkö kattomaan, kun toi kamerajutska ei toimi?
- Mulla on kone jumissa, tuu sitten kun kerkeet.
- Mikä vittu on ku toi ei toimi, tuu kattomaan sit ku ehdit.
- Kui sulla on tämän oman nykyprojektisi sitoutumisen kanssa? Tualla toisaalla pitäisi tehdä yks ohjelmointihomma kiireellä. Ehdikkö?
- Anteeksi, mutta tarttisin apua.
- Toi tarttis kopsata, laittaa koneelle käyttöön ja tallentaa.
Minä tein työssä silleen, että kun nainen tuli räpsyttelemään silmiä siihen työpisteelleni, niin autoin mielelläni. Miespuoliselle annoin ymmärtää että painuu nyt ihan vaikka jonnekin ongelmineen. Tämä "missi" muuten aamukahvipöydässä kerran sanoi ihan suoraan kaikkien kuullen, että mukavaa kun voi silmiä räpsyttelemällä saada ongelmat ratkaistua. Minä myönsin, että näin se on, ja että minulle menee aina läpi se.

Mielestäni tuo on win-win-tilanne. Kumpikin osapuoli on tyytyväinen. Missi saa ongelmansa ratkaistuksi, ja minä jaksan räpytysten avulla lopputyöpäivän.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Minä tein työssä silleen, että kun nainen tuli räpsyttelemään silmiä siihen työpisteelleni, niin autoin mielelläni. Miespuoliselle annoin ymmärtää että painuu nyt ihan vaikka jonnekin ongelmineen. Tämä "missi" muuten aamukahvipöydässä kerran sanoi ihan suoraan kaikkien kuullen, että mukavaa kun voi silmiä räpsyttelemällä saada ongelmat ratkaistua. Minä myönsin, että näin se on, ja että minulle menee aina läpi se.

Mielestäni tuo on win-win-tilanne. Kumpikin osapuoli on tyytyväinen. Missi saa ongelmansa ratkaistuksi, ja minä jaksan räpytysten avulla lopputyöpäivän.
Kyllä mun täytyy auttaa lajittelematta myös miespuolisia missin ohella. Vaikka se räpsyttäisikin. Ja kai se välillä räpsyttääkin?

Siitä on ollut kyllä puhetta, että pitäiskö nuo ongelmanratkaisupyynnöt kierrättää esimiehen kautta. Että hääkin tietäisi, notta missä mennään. Esimies. Kas kun nuo töikaverien avustuskeikat on vissiin poissa mun omasta tekemisestä. Mulle asia on aivan sama, mutta esimiestasolla näyttää hiertävän, se, että kuka tekee mitä ja missä.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Kyllä mun täytyy auttaa lajittelematta myös miespuolisia missin ohella. Vaikka se räpsyttäisikin. Ja kai se välillä räpsyttääkin?

Siitä on ollut kyllä puhetta, että pitäiskö nuo ongelmanratkaisupyynnöt kierrättää esimiehen kautta. Että hääkin tietäisi, notta missä mennään. Esimies. Kas kun nuo töikaverien avustuskeikat on vissiin poissa mun omasta tekemisestä. Mulle asia on aivan sama, mutta esimiestasolla näyttää hiertävän, se, että kuka tekee mitä ja missä.
Mä en tuosta jaksanut lukea kuin vähän alkua, mutta mä olen ihan tyytyväinen näin. Eiku en ole, tähän just nykyiseen työtilanteeseeni. Täytyy varmaan alkaa byrokraatiksi ja kierrättää kaikki esimiesten kautta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough

Moon eri mieltä. Toi räpsyttely toimii ehkä pari kertaa, mutta sen jälkeen alkaa lähinnä vituttamaan. Näitä räpsyttelijä-perseenheiluttajia kun on meilläkin muutama, kylmästi vaan numerolappua repimään ja jonon hännille :thumbdown

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Moon eri mieltä. Toi räpsyttely toimii ehkä pari kertaa, mutta sen jälkeen alkaa lähinnä vituttamaan. Näitä räpsyttelijä-perseenheiluttajia kun on meilläkin muutama, kylmästi vaan numerolappua repimään ja jonon hännille :thumbdown
:thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla

Onkos teillä joku "virallinen instanssi", johon tukipyynnöt pitäisi mennä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sanottakoot nyt kuitenkin, että tottakai kai teen (niinkuin varmaan kaikki muutkin) eron kavereiden tahi muuten vaan sympaattisten henkilöiden, "muiden" ja kusipäiden välille, mutta tämä valinta ei ole suinkaan sukupuolesta riippuvainen :frank:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Sanottakoot nyt kuitenkin, että tottakai kai teen (niinkuin varmaan kaikki muutkin) eron kavereiden tahi muuten vaan sympaattisten henkilöiden, "muiden" ja kusipäiden välille, mutta tämä valinta ei ole suinkaan sukupuolesta riippuvainen :frank:
Toki. Minua ärsyttää erityisesti naisihmiset, jotka heittäytyvät niin mahdottoman avuttomiksi joskus yksinkertaisissakin ongelmissa ihan vain saadakseen jonkun miehen auttamaan heitä. No, voi kai ne tietysti ollakin niin avuttomia. :eek:

jjv

Arschloch
Minua ärsyttää erityisesti naisihmiset, jotka heittäytyvät niin mahdottoman avuttomiksi joskus yksinkertaisissakin ongelmissa ihan vain saadakseen jonkun miehen auttamaan heitä.
Komp.
"Ei se paljoa paina, kokeiles jaksatko itte." -> murhaava katse

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Kyllä naisen pitää saada räpsyllä ja keikillä miehet hommiin. Niin on tultu tähän asti ja niillä mennään. Ei auta ihmispolon ryhtyä luonnonlakia vastaan haraamaan. Siinä tulee pitkän päälle sieluun arpikudosta.