Ei meillä noita karenssipäiviä mene, mikäli on lääkärintodistus.
Ongelma on nimenomaan siinä, että mikäli palkallisesti saat olla 2pv pois duunista, niin kuinka moni täällä nostaa käden ylös ja sanoo, etten varmasti ikinä milloinkaan hyödyntäisi tuota etuutta esim pitkäksi menneen viikonlopun / firman juhien / <tähän oma tekosyy> takia.
Aikanaan tuota vapaata ilman karenssia nimenomaan perusteltiin sillä, että duunarit voivat olla kotona sen 2-3 päivää, eikä näin ollen kuormiteta terveysasemia (siihen aikaan ei ollut vielä työpaikoilla omia soppareita....)
Itse olin liki neljävuotta firmassa, missä eräs työntekijä ei ikinä ollut täyttä kuukautta duunissa. Pääsääntöisesti viikko alkoi niin, että kaveri ilmestyy ke-to duuniin. Koita sopia jotain sellaisen kaverin kanssa, kun et voi olla varma tuleeko se duuniin. Vittumaisinta hommassa on se, että ei tuollaiselle saa antaa kenkää. Jos on kuukausipalkalla, niin tehtyihin tunteihin nähden siinä alkaa jo tienaamaan kohtalaisesti.
Myönnän, olen itsekin hyödyntänyt tuota joskus.
Mielestäni asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Jos ei ole lääkärintodistusta, niin karenssi leikkaa.