MaranelloRed sanoi:
Muistelkaa sitä aikaa kun McLarenit ajoivat kaikki muut kiinni kierroksella avauskisassa ja Schumacherin Ferrari hyytyi radanvarteen. Punaisen auton savutessa sieltä lensi ensin ratti kaaressa ja sen jälkeen totinen sakemanni perässä hirveä "Aadolf ilme" kasvoillaan. Tilanteessa ei ollut mitään muuta eroa McLaren nykyhetkeen kuin se että Ferrarilla oli silloin niskassaa se kuuluisa 21 vuoden paine. Valtavat satsaukset oli tehty mutta pahin vastustaja piti nopeudellaan Maranellolaisia pilkkanaan. Vaikka tilanne näyttikin toivottomalta ja McLarenin ylivoima tavoittamattomalta niin silti jo muutaman kisan jälkeen annettiin takaisin niin että tuntui, oikein avokämmenillä päästeltiin. Tämä asetelma ja toisten kurittaminen vuorotellen jatkui yli kaksi vuotta ja sitten vasta oli McLarenin antauduttava. Tuon ajan Ferrari oli takaa-ajajana ja altavastaajana ja se oli mielestäni yksi kaikkein hienoimpia (myös tuskaisimpia)ajanjaksoja formuloista mitä minä olen seurannut. Lopulta valtava työ palkittiin ja sitä hedelmää korjataan vielä ja pitkään. Kovaa työtä ei ole vieläkään lopetettu vaan toiminta on edelleen määrätietoista ja tehokasta. Tunteja ei säästellä eikä vaivoja valitella.
Kyllä Ferrarin asiat olivat paljon paremmalla mallilla 1998 kuin nyt McLarenilla. Ferrari on sitä paitsi kuuluisa juuri siitä, että kehitystyöllä kauden aikana saadaan vastusja vielä kiinni. McLarenia ei voi kehua samasta asiasta. Ferrari otti McLarenin etumatkan kiinni vain muutaman kisan jälkeen kausilla 1998 ja 1999. Kaudella 2000 Ferrari olikin sitten paras heti kauden alkusta asti, vaikka ero ei ollutkaan suuri. Tämä kausi oli kyllä siinä mielessä hieno McLarenilta, ettei Ferrarin etumatkaa annettu repsahtaa suureksi, vaan ero pysyi samana kauden loppuun asti.
Kaudet 2001, 2002 ja 2003 Ferrari oli sitten aivan omaa luokkaansa. Varsinkin kaudella 2002 kukaan ei päässyt edes lähellekkään, mitä nyt Montoya kiusasi aika-ajoissa varsin mestyksekkäästi, mutta sehän on nyt kaikilla tiedossa, ettei Michael ole koskaan ollut parhaimmillaan aika-ajoissa ilman murskaavan ylivoimaista autoa. Kisoissa Williamsit olivat vain kuin liikuvia hidasteshikaaneja Ferrarien jyrätessä kaksoisvoittoihin.
McLarenilla ei ole ollut mitään asiaa MM-kärkitaisteluihin viimeisinä kolmena vuotena. McLarenilla ei osata kehittää autoa kiihtyvällä tahdilla, kuten Ferrarilla. Ainostaan joskus on näkynyt valoa tunnelin päässä. Kimin suoritus kaudella 2003 voidaan laskea Kimin virheettömien ajosuoritusten ja uuden pistelaskusysteemin piikkiin samaan aikaan, kun Schumi törmäili ja ajoi välillä tosi huonoja kisoja voittojensa välissä Barrichellon ajaessa samoissa kisoissa, samanlaisella autolla, todella loistavasti. Jokatapauksessa, McLarenin ja Ferrarin kaluston suoritustasossa oli valtava ero Ferrarin hyväksi koko ajan.