Jone
Well-known member
Ei olekkaan meriiteiltään Schumin tasolla. Ei lähelläkään, mutta kuljettajana mielestäni edellä.Ferrari 4ever sanoi:Räikkönen ei ole meriiteiltään edes Schumacherin kengänkiillottajan tasolla.
:thumbup:
Ei olekkaan meriiteiltään Schumin tasolla. Ei lähelläkään, mutta kuljettajana mielestäni edellä.Ferrari 4ever sanoi:Räikkönen ei ole meriiteiltään edes Schumacherin kengänkiillottajan tasolla.
Miksi totuuteen ei kuulu tämän kauden statistiikat?Ferrari 4ever sanoi:Ja jottei totuus unohtuisi :
En nyt ehkä laita tähän, kuinka älykkäänä kommenttiasi tai muita entisaikojen kuskeja yhtä tukevin argumentein kritisoivia juttuja pidän. Fysiikkaan liittyen kukaan ei tainnut tuoda vielä esille sitä, kuinka paljon entisajan autojen ajaminen vaati toisaalta pääkopalta, toisaalta myös fyysiseltä kestävyydeltä verrattuna nykypäivään. Vilpuri totesikin aiheesta kaiken muun oleellisen - mielestäni aikakausien välinen vertailu on täysin älytöntä. Ehkä katsomalla kuljettajan saavutuksia ja tekoja omalla aikakaudellaan ja sitten näiden vertaaminen keskenään tulisi jotenkin kysymykseen, mutta muutenhan tuossa ei ole mitään itua. Vaikka nykypäivänä vaadittaisiin kuinka enemmän omistautumista tai fyysistä kuntoa, on 50-luvun kuljettajilta toisaalta kysytty taitojen lisäksi myös rohkeutta. Tuolloin virheen tehneet ovat äkkiä vaihtaneet hiippakuntaa, eivät pyörineet hietikolla - vaadittiin siis toisaalta huomattavasti enemmän taitoa kuin nyt.Jone sanoi:Aluksikin, kaikki entisaikojen kuskit (Fangio, Clark, Lauda etc.) tiputan kerralla pois koska nykykuskit pieksäisivät nuo sankarit miten tahtoisivat jo fyysisten ominaisuuksiensa (ennenkaikkea kunto) takia.
Järjestään? Entäs jos olisi mahdollista pistää heidät vastakkain 50-luvun autoilla ja radoilla?Jone sanoi:Varmasti asia onkin niin, että entisaikojen kuskit olivat rohkeampia kuin nykyiset ja nykykuskit enemmän ammatilleen omistautuneita ja huippukuntoisia, mutta olen silti sitä mieltä, että vaikka entisaikojen tähdet olisivat kuinka rohkeita, nykykuskit pesisivät heidät järjestään. Ja nimenomaan tuon fysiikan takia.
Onhan tätä jo tässäkin puussa spekuloitu ja varmasti Fangio pieksäisi Kimin 50-luvun autoilla ja Kimi Fangion nykyautoilla. Mutta ei kai 50-luvun autot olleet mitään absoluuttisen nopeuden mittareita...Bobakki sanoi:Järjestään? Entäs jos olisi mahdollista pistää heidät vastakkain 50-luvun autoilla ja radoilla?
Ei, mutta jos niitä ei oteta huomioon, niin ymmärrämme sanan järjestään eri tavalla.Jone sanoi:Onhan tätä jo tässäkin puussa spekuloitu ja varmasti Fangio pieksäisi Kimin 50-luvun autoilla ja Kimi Fangion nykyautoilla. Mutta ei kai 50-luvun autot olleet mitään absoluuttisen nopeuden mittareita...
No millä tavalla sinä ymmärrät sanan "järjestään"?Bobakki sanoi:Ei, mutta jos niitä ei oteta huomioon, niin ymmärrämme sanan järjestään eri tavalla.
Observer sanoi:Miksi totuuteen ei kuulu tämän kauden statistiikat?
Hävettääpi.Vilperi sanoi:Vilpuri... Kirjota Bobakki nyt edes nimi oikein!
Muistetaan kuitenkin se, että Laudan viimeisen ja Schumin ensimmäisen mestaruuden välissä on vain 10-vuotta, samainen aika kuin nykyisyydestä on Schumin ensimmäiseen mestaruuteen. Schumin ensimmäimen mestaruus on siis aika arvoton, koska nykykuskit pieksisivät hänet mennen tullen fyysisissä ominaisuuksissa? Eikös tässä ole kyse siitä, kuka kuljettaja on paras ajamaan f1-autoa, eikä se kellä on paras maraton-tulos?Jone sanoi:Aluksikin, kaikki entisaikojen kuskit (Fangio, Clark, Lauda etc.) tiputan kerralla pois koska nykykuskit pieksäisivät nuo sankarit miten tahtoisivat jo fyysisten ominaisuuksiensa (ennenkaikkea kunto) takia.
Sennallakaan ole 50 osakilpailuvoittoa...Felix sanoi:. Listaa voi mahdollisesti päivittää 5-10 vuoden päästä, jos Kimillä on vähintään 3 mestaruutta ja noin 50:ntä osakilpailuvoittoa taskussaan.
Eihän Mikan nopeudessa ole ollut uudessakaan sarjassa suurempia ongelmia. Ongelmat on ollut muualla.. Kuten ohittamisessa ja tallin toiminnassa.MaranelloRed sanoi:Ja miten oli Häkkisen raan nopeuden laita vimppana vuotena tai mennä viikolla ???? :alppu:
Mitäs sitten vaikka ei olekkaan?Mutku sanoi:Sennallakaan ole 50 osakilpailuvoittoa...
Mitä parempi se maratontulos on, niin se antaa mielestäni kuitenkin paremmat edellytykset tehdä parempi suoritus F1-autolla.Felix sanoi:Muistetaan kuitenkin se, että Laudan viimeisen ja Schumin ensimmäisen mestaruuden välissä on vain 10-vuotta, samainen aika kuin nykyisyydestä on Schumin ensimmäiseen mestaruuteen. Schumin ensimmäimen mestaruus on siis aika arvoton, koska nykykuskit pieksisivät hänet mennen tullen fyysisissä ominaisuuksissa? Eikös tässä ole kyse siitä, kuka kuljettaja on paras ajamaan f1-autoa, eikä se kellä on paras maraton-tulos?
Nii, eihän tässä topicissa olekkaan kuin mielipiteitä, totuutta ei tässä asiassa olekkaan (tämän takia tämä onkin niin mielenkiintoista :wink: ).Jone sanoi:Mitä parempi se maratontulos on, niin se antaa mielestäni kuitenkin paremmat edellytykset tehdä parempi suoritus F1-autolla.
Kaikki kunnia entisaikojen huimapäille. He olivat rohkeudessaan vertaa vailla. Kaikki kunnia myös Ayrton Sennalle, Alain Prostille ja Michael Schumacherille, mutta kaikkien näiden yläpuolelle omassa henkilökohtaisessa listassani asetan Kimi Räikkösen.
Tämä on minun mielipiteeni, mutta ymmärrän ja arvostan myös eriäviä sellaisia.