Paras talli ja paras kuski

OVMV

New member
Liittynyt
29.11.2020
Viestit
3
F1 säännöt tulisi muuttaa niin, että; kuskit vaihtavat tallia joka kisassa.
Tällöin mitataan kuskin kyky ohjeistaa säätö eri autoille ja tallin kyky säätää auto aina eri kuskille.
Tällä tavalla kauden lopussa selviää absoluuttisesti paras kuski ja paras talli.
Kuskien palkat voidaan myös rajoittaa 10 m€/kausi.
Uusille F1-tulokkaille karsinta kauden vaihteessa. Tähän karsintaan edellisen kauden autot. F1-organisaatio kustantaa karsinnan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Ei tulisi, toimintaa pyörittävä talli päättää F1:ssä pitkälti itse työntekijänsä.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Joo ihan hassun hauska idea, ei erityisen toteuttamiskelponen käytännössä eikä varsinkaan ns kuninkuusluokassa..
 

OVMV

New member
Liittynyt
29.11.2020
Viestit
3
Niin nyt, mutta säännöt tulisi muuttaa.
Kuskit kiertämään joka tallin ajurina. Tämä tasoittaisi automaattisesti sen, kun eri talleilla eri "kykyiset" autot. Samalla toisi esille sen, että kuskin hyvyys ei johdu ylivertaisesta F1-autosta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Itse tykkäisin sitten Monzassa Williams-Mercedeksestä ja Unkarissa Red Bull-Hondasta jne.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
879
Miksei F1-sarjan yhteydessä voitaisi järjestää jotain yksityyppikisaa kuskeille? Eikös joskus takavuosina ollut joku tällainen, kun kuskit kisailivat 190 Mersuilla. Itse asiassa joskus olen leikitellyt ajatuksella, että esim. Monacossa voitaisiin ajaa nykyisen F1:sen sijaan yksityyppikisa jollain helpommin ohitettavalla kalustolla.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Miksei F1-sarjan yhteydessä voitaisi järjestää jotain yksityyppikisaa kuskeille? Eikös joskus takavuosina ollut joku tällainen, kun kuskit kisailivat 190 Mersuilla. Itse asiassa joskus olen leikitellyt ajatuksella, että esim. Monacossa voitaisiin ajaa nykyisen F1:sen sijaan yksityyppikisa jollain helpommin ohitettavalla kalustolla.
Jotkut tällaiset olisi oikeasti ihan mielenkiintoisia. Varmaan kiinnostaisi suurempaakin yleisöä. Olis helppo vaikka tuoda vierailijoita muistakin sarjoista jne.
Tän keskustelun voisi siirtää vapaan puolelle.
Mitä väliä, ihan asiallista keskustelua kumminkin. Tänne tulee sen verran vähän viestejä joka tapauksessa että ihan turha alkaa enempää pilkkomaan.. Vois pooistaa koko vapaan..
 
Viimeksi muokattu:

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
193
Entä jos kuskien sopimuksien maksimipituus rajattaisiin kahteen vuoteen? Sitten olisi vaihdettava tallia, eikä tiimin nimen vaihtaminen auttaisi.

Menisikö Red Bullilta lähtevä Verstappen vuodeksi Alpha Taurille ennen paluuta takaisin emotalliin Red Bullille, vai sittenkin oikeasti kilpailevaan isoon talliin? Korvaisiko Ferrari Leclercin ottamalla akatemiastaan Schumi jr:n vai Hamiltonin Mersulta? Ja kun Ferrarin moottori on mitä on, kuka muka menisi Ferrarille?

Kun nyt kuljettajien palkkakattokin on tulossa, tiimit voisivat kipailla kuskeista omalla osaamisellaan. Mikä on Bottaksen tai Räikkösen todellinen markina-arvo? Hyvälle kuskille on aina ottajia, heikommat tippuisivat automaattisesti pois. Mutta samalla Hamiltonin, Vettelin ja Schumacherin kaltaiset voittoputkiautomaattit parhaalla autolla katkeaisivat järkevässä aikaikkunassa. Ja jos kuskin voittoputki jatkuu myös uudessa tallissa, ei siitä varmasti kuskin arvostukselle haittaa olisi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Keskustelu on oikein hyvää, annan luvan jatkaa keskustelua täällä pääpalstalla.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
(Vaikkei kyseistä henkilöä nimeltä mainittukaan*, niin) kyllä se Hamilton on ihan oikeastikin hyvä kuski. Ei johdu pelkästään autosta.

*Siis aloitusviestissä
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Keskustelu on oikein hyvää, annan luvan jatkaa keskustelua täällä pääpalstalla.
Täytyy kyllä kysyä, ihan vitsinäkö tämän heitit vai oletko menettänyt suhteellisen tajunnan moderaattorin/rivikäyttäjän tehtävien välillä? Muilta tämän uskoisi vitsinä, mutta sinulta tämä lienee todellinen ajatus.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Luulen että paras talli ja kuski on tullut selväksi jo nykysysteemillä. Ei kukaan aja siellä yhtä rennosti kuin Hamilton. Olisi kyllä hyvää vaihtelua jos kahden peräkkäisen mestaruuden jälkeen säännöt pakottaisivat vaihtamaan tallia.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Täytyy kyllä kysyä, ihan vitsinäkö tämän heitit vai oletko menettänyt suhteellisen tajunnan moderaattorin/rivikäyttäjän tehtävien välillä? Muilta tämän uskoisi vitsinä, mutta sinulta tämä lienee todellinen ajatus.
F1-forum ja moderointi. Heh.
 
Ylös