Parta

Miten on parran laita?

• Äänestäjiä yhteensä
    44

Sue_me

Well-known member
Kesä"parta" läksi vähän kerrallaan.

Tänään loputkin.

Seuraavaksi muu kupoli kekkoseksi ja homman jäseneksi.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Alkanut jo vähän harmaantua. Ensin vitutti kun kylppärin peilistä alkoi tätä havaitsemaan. Sitten yhdistin kuonon The Walking Dead sarjasta tuttuun Rickiin, ja tajusin, että ei sitä roolihahmoa ainakaan näin pienet asiat vituta. Joten nyt ei ota päähän enää yhtään. Ei tämä vakava juttu ole. Kunhan saa nauraa itselleen niin melko hyvin partansa kanssa pärjää.

Örfil

Guest
Niinhän se Jonikin tuumi että jos elämä murjoo niin ottaa Teenage Mutant -asenteen ja sillä päin elämäm trombeja :ahem:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Kaheksisen viikkoa ompi kasvanut. Perjantaina tosin lyhentelin puoleen, koska eilen oli kummipojan rippijuhlat. Eiköhän se tuosta pian lähe kokonaan.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Pari kolme kertaa vuodessa (yhden noista kerroista pyrin ajoittamaan kevääseen/alkukesään, että leukakin hiukan ruskettuisi eikä olisi niin kuuma parran kanssa) ajan partakoneeen sillä tasausteräsysteemillä parran ja viikset pois. Lisäksi ajojen välillä kerran tai kaksi lyhentelen viiksiä siinä vaiheessa kun alkavat liikaa tunkea suuhun.
Hiukan päivitystä multakin. Eli en ole nyt reiluun kolmeen vuoteen ajanut partaa lain. Kerran pari vuodessa lyhentelen saksilla muutaman sentin verran parran pituudesta pois ja viiksiä vanhaan malliin siinä vaiheessa kun alkavat liiaksi suuhun tunkea.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Enpäs muista milloin olen viimeksi ollut siloleuka. Veikataan yli kahta vuotta? Kokoparta on käytössä, viikset ja kaikki. Niitä sitten trimmailen kuukauden, parin välein itse sen mitä osaan. Olen tullut viime aikoina siihen tulokseen, että mun karvanaamaisuus olisi jopa hieman toivottava elementti. Toki toisenlaisiakin ajatuksia ja mielipiteitä olen kuullut karvaisuudestani, mutta maailma muuttuu.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Pörr.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Mulle on jäänyt tavaksi sellainen parimillinen parta, jota lyhentelen selaisella halpis-leikkurilla. Alkaa nuo hiuksetkin harmaantumaan aika hyvin ja parta siinä sivussa. Saan naiselta aina tulikivenkatkuiset ripitykset jos vedän koko hoidon alas. Lohduttelen sitten, että beibe, ylihuomenna ollaan back in business. Eli leukapartakera kera "viiksien". Mutta lyhyenä. ylimääräiset poskilta ajelen höylälä getouttiin. eli aika tiukasti kontrolloiden kuontaloni kasvattaa partaa.

No joo toissa Movemberina kasvatin sellaiset järkyttävät puikot alas leaun molemmin puolin. Trimmailin niitä oikein huolella.Nyksältä, joka ei silloin vielä ollut nyksä, meinasi lentää laatta, kun näki mut ekaa kertaa pitkään aikaan. Kuulen siitä vieläkin. Ja olinhan mä ruma kyllä. Ihan hirveän usein en käy porukoita moikkaamassa mutta kyseisenä marraskuuna pysyin visusti äitini ulottumattomissa. Kuvan näytin puoli vuotta myöhemmin. Ei kiitellyt :eek:

Eli -hallittu karvainen kuontalo täällä-

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Pidin sellaista viiksi/parta yhdistelmää n. 00-05, jossa mulla oli viikset ulottuen alas leukaan sekä leuassa sellainen häpykarvoitustupsu.
Sellainen rekka-arskan näköinen viritys. Kaverit kutsui sitä "jussiparraksi". Kasvattelin muutama vuosi sitten talvella vastaavaa takaisin, mutta ajoin pois aika pian.

Ohessa havainnekuva.

Näytä liitetiedosto 21544

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Pitkät viikset ilman partaa on kyllä outo ja sangen epäkäytännöllinen habitus. Onneksi näitä tarvitsee käyttää enää 24 päivää.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Täysparta saanut rehottaa nyt reilun vuoden. Toki välillä olen vähän siistimisen ohessa lyhennellyt, jos jossakin tilaisuudessa ns. cast away- look ei ole ollut suotava. Onneksi näitä on sangen harvoin.

Yli kymmenen vuoden ajan on turpavärkkiä ympäröinyt jonkinlainen karvoitus. Tai kerran ajoin pois, mutta annoin kasvaa takaisin kun vaimo ei enää tuntenut ja naamakin meinasi palella.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Aika siloposkinen olen. Muijat ei tykkää karvanaamoista noin yleisesti otannalla mitä tässä noita pörrää.

Eikä siilitukista.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Vielä jos joku päivä ymmärtäisi että mitä tarvitsee välittää siitä mistä muijat tai muut tykkää. Paitti tuo yksi. Eikä sitä parta haittaa. Onneksi.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Vastauksen jälkeen on näemmä tyyli vaihtunut. Nykyään annan parran kasvaa, kun ei tuota jaksa kovin usein ajaa. Ehkä parin kuukauden välein vedän kaikki pois, kun naamakarvojen pituus alkaa tympimään.