Sammypiru sanoi:Eiköhän laitteiston säätäminen helpotu jahka pääseen verkkoon ja uusimpia softia imuttelemaan.
Jos se sirklaava ääni tosiaan tuli näytönohjaimesta, kuten aiemmin ilmoitit, niin jotenkin mun on vaikee kuvitella, että ide-kaapelin vaihdolla olisi asiaan minkäänmoista vaikutusta.Sammypiru sanoi:Palataan jälleen tuohon ininään/sirklaavaan ääneen. Tänään käväsin liikkeessä kyselemässä neuvoa ja pienen tutkinnan jälkeen myyjä huomasi, että minulla on vanha IDE-kaapeli, 40-pinninen tms. ja se vaihdettiin 80-pinniseen, olikohan se noin. Ääni madaltui, mutta kuulen sitä hieman edelleen. Vitun erikoista.
OoPee sanoi:Jos se sirklaava ääni tosiaan tuli näytönohjaimesta, kuten aiemmin ilmoitit, niin jotenkin mun on vaikee kuvitella, että ide-kaapelin vaihdolla olisi asiaan minkäänmoista vaikutusta.
Mutta toisaalta tutkimattomia ovat herran tiet :eek!:
Pasi73 sanoi:Miten on, mulla kahdessa koneessa tuollainen Asuksen emo mihin saa tuollaisen langattoman verkkoyhteyden Asuksen omalla lisäkortilla, elikkä:
The Wi-Fi slot is specifically designed for the ASUS Wireless LAN add-on card (ex. WiFi-b™) to set up an environment for home Wireless LAN. The ASUS WiFi-b™ add-on card bundles the exclusive Software AP (Access Point) to save the extra cost of an hardware AP. In addition, the card comes with user-friendly utilities and applications that allow quick connection to notebooks, PDAs and other WLAN peripherals. The Wi-Fi slot supports the 802.11g standard for future upgrades. (Note: The WiFi-b™ card with software AP has to be purchased separately)
Ja Asuksen mainos tosta lisäkortista.
Ja Bulldogissa on tuollainen kortti. Hinta ei olisi paha ollenkaan.
Pystyykö tuollaisella 802.11b systeemillä pelata verkkopelejä.. riittääkö tuollainen 11Mbps autopelejä varten: GTR, F1 99-02`, Nascar ja GPL. Miten paljon häiriötä tuollaisessa langattomassa verkossa on ja miten ne vaikuttaa pelaamiseen?
Talossa kipsilevy seinät ja tietokoneiden etäisyys max 15m.
Ja mistään tuulettimestakaan se siis ei tule?Sammypiru sanoi:EIku nimenomaan se ei tullut näytönohjaimesta.
OoPee sanoi:Ja mistään tuulettimestakaan se siis ei tule?
Eli ilmeisesti tulee kovalevystä itsestään?
Käsittääkseni puhuttiin pelikoneesta.Asko S. sanoi:
Niinjoo. Lisätään se vielä, että jos tota Linuxia aattelet, ni kantsii laittaa heti suoraan tilauslistaan joku tunnetty äänikortti, pääsee "hieman" helpommalla.
Kyllä se kone perkele taas vinkuu. Ei helvetti. Millai mun kannattaa testata, että tuleeko ääni masterkiintolevystäni? Slaven jo testasin yksinkertasesti disabloimalla sen, mutta mites toi master?Sammypiru sanoi:Jostain raudasta se tuli, ei kiintolevyistä eikä näytönohjaimesta. uskon, että ääni oli peräisin emosta, mutta se poistui, kun IDE-kaapeliksi laitettiin tarpeeksi vinha kaapeli. Näin se vaan on.
Otat kummatkin levyasemat irti ja boottaat ja meet biosiin venaileen vinkuuko.Sammypiru sanoi:Kyllä se kone perkele taas vinkuu. Ei helvetti. Millai mun kannattaa testata, että tuleeko ääni masterkiintolevystäni? Slaven jo testasin yksinkertasesti disabloimalla sen, mutta mites toi master?
Kokeilepa tätä:Sammypiru sanoi:Kyllä se kone perkele taas vinkuu. Ei helvetti. Millai mun kannattaa testata, että tuleeko ääni masterkiintolevystäni? Slaven jo testasin yksinkertasesti disabloimalla sen, mutta mites toi master?
Mitäköhän mahtaa tapahtua, jos sillä vetää systeemilevystä virrat veke :eek!:Vellu sanoi:Kokeilepa tätä:
Symbios Tools
Tuo toimii SCSI-laitteisiin oletusarvoisesti, mutta olen huomannut, että se toimii myös IDE-laitteisiin. Vaatii ASPI -driverit, jotka löytyy
adaptec:in sivuilta.
Molemmat asentui läppärille heittämällä ja tuo symbios tools käynnistyy hienosti, mutta ilmeisesti vaatii bootin, jotta se osaa löytää noi tiedot oikein (enkä viitsi nyt bootata kokeillakseni). Valitset ensin valintaikkunasta laitteen, sitten Power managementista pitäis löytyä useampikin välilehti ja muistaakseni kolmannesta välilehdestä manuaaliset power down ja power up -näppäimet, joilla halutun laitteen saa sammutettua tai käynnistettyä.
Mulla on tällä hetkellä 2 scsi-levyä himakoneessa ja molemmissa on automaattinen virrankatkaisu tunnin käyttämättömyyden jälkeen. Ja sitten, kun niitä tarvitaan, niin virrat kytkeytyy takaisin ja homma jatkuu pienellä viiveellä.OoPee sanoi:Mitäköhän mahtaa tapahtua, jos sillä vetää systeemilevystä virrat veke :eek!:
Juu, mutta nimenomaan se olenainen ero on siinä käyttämättämyydessä. Tässähän nyt vedettäis virrat veke kesken käytön.Vellu sanoi:Mulla on tällä hetkellä 2 scsi-levyä himakoneessa ja molemmissa on automaattinen virrankatkaisu tunnin käyttämättömyyden jälkeen. Ja sitten, kun niitä tarvitaan, niin virrat kytkeytyy takaisin ja homma jatkuu pienellä viiveellä.
No enpä tiedä. Kyllä sillä pystyy ottamaan systeemilevystä virrat pois vaikka kesken käytön. Kone siinä vähän aikaa miettii, että mitäs nyt, kun ei tule kuittia pyyntöihin, mutta hetken päästä alkaa taas levy pyörimään automaagisesti ja homma jatkuu. Eli mulla ainakin levy käynnistyy uudelleen, jos sitä tarvitaan.OoPee sanoi:Juu, mutta nimenomaan se olenainen ero on siinä käyttämättämyydessä. Tässähän nyt vedettäis virrat veke kesken käytön.
Tässä oli nyt pikkunen väärinkäsitys. Mä tarkoitin lähinnä sitä, että systeemilevy deaktivoitaisiin/sammutettaisiin enemmän tai vähemmän loppullisesti kesken käytön.Vellu sanoi:No enpä tiedä. Kyllä sillä pystyy ottamaan systeemilevystä virrat pois vaikka kesken käytön. Kone siinä vähän aikaa miettii, että mitäs nyt, kun ei tule kuittia pyyntöihin, mutta hetken päästä alkaa taas levy pyörimään automaagisesti ja homma jatkuu. Eli mulla ainakin levy käynnistyy uudelleen, jos sitä tarvitaan.