Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Sammypiru sanoi:
Eiköhän laitteiston säätäminen helpotu jahka pääseen verkkoon ja uusimpia softia imuttelemaan.

Palataan jälleen tuohon ininään/sirklaavaan ääneen. Tänään käväsin liikkeessä kyselemässä neuvoa ja pienen tutkinnan jälkeen myyjä huomasi, että minulla on vanha IDE-kaapeli, 40-pinninen tms. ja se vaihdettiin 80-pinniseen, olikohan se noin. Ääni madaltui, mutta kuulen sitä hieman edelleen. Vitun erikoista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Palataan jälleen tuohon ininään/sirklaavaan ääneen. Tänään käväsin liikkeessä kyselemässä neuvoa ja pienen tutkinnan jälkeen myyjä huomasi, että minulla on vanha IDE-kaapeli, 40-pinninen tms. ja se vaihdettiin 80-pinniseen, olikohan se noin. Ääni madaltui, mutta kuulen sitä hieman edelleen. Vitun erikoista.
Jos se sirklaava ääni tosiaan tuli näytönohjaimesta, kuten aiemmin ilmoitit, niin jotenkin mun on vaikee kuvitella, että ide-kaapelin vaihdolla olisi asiaan minkäänmoista vaikutusta.

Mutta toisaalta tutkimattomia ovat herran tiet :eek!:

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Miten on, mulla kahdessa koneessa tuollainen Asuksen emo mihin saa tuollaisen langattoman verkkoyhteyden Asuksen omalla lisäkortilla, elikkä:

The Wi-Fi slot is specifically designed for the ASUS Wireless LAN add-on card (ex. WiFi-b™) to set up an environment for home Wireless LAN. The ASUS WiFi-b™ add-on card bundles the exclusive Software AP (Access Point) to save the extra cost of an hardware AP. In addition, the card comes with user-friendly utilities and applications that allow quick connection to notebooks, PDAs and other WLAN peripherals. The Wi-Fi slot supports the 802.11g standard for future upgrades. (Note: The WiFi-b™ card with software AP has to be purchased separately)

Ja Asuksen mainos tosta lisäkortista.

Ja Bulldogissa on tuollainen kortti. Hinta ei olisi paha ollenkaan.

Pystyykö tuollaisella 802.11b systeemillä pelata verkkopelejä.. riittääkö tuollainen 11Mbps autopelejä varten: GTR, F1 99-02`, Nascar ja GPL. Miten paljon häiriötä tuollaisessa langattomassa verkossa on ja miten ne vaikuttaa pelaamiseen?

Talossa kipsilevy seinät ja tietokoneiden etäisyys max 15m.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
No onhan 11Mbps oletettavasti nopeampi kuin sun nettiyhteytes, joten pakkohan sen on riittää :confused:

Mahdollisista häiriöistä sun muista ongelmista en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
Jos se sirklaava ääni tosiaan tuli näytönohjaimesta, kuten aiemmin ilmoitit, niin jotenkin mun on vaikee kuvitella, että ide-kaapelin vaihdolla olisi asiaan minkäänmoista vaikutusta.

Mutta toisaalta tutkimattomia ovat herran tiet :eek!:

EIku nimenomaan se ei tullut näytönohjaimesta.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Pasi73 sanoi:
Miten on, mulla kahdessa koneessa tuollainen Asuksen emo mihin saa tuollaisen langattoman verkkoyhteyden Asuksen omalla lisäkortilla, elikkä:

The Wi-Fi slot is specifically designed for the ASUS Wireless LAN add-on card (ex. WiFi-b™) to set up an environment for home Wireless LAN. The ASUS WiFi-b™ add-on card bundles the exclusive Software AP (Access Point) to save the extra cost of an hardware AP. In addition, the card comes with user-friendly utilities and applications that allow quick connection to notebooks, PDAs and other WLAN peripherals. The Wi-Fi slot supports the 802.11g standard for future upgrades. (Note: The WiFi-b™ card with software AP has to be purchased separately)

Ja Asuksen mainos tosta lisäkortista.

Ja Bulldogissa on tuollainen kortti. Hinta ei olisi paha ollenkaan.

Pystyykö tuollaisella 802.11b systeemillä pelata verkkopelejä.. riittääkö tuollainen 11Mbps autopelejä varten: GTR, F1 99-02`, Nascar ja GPL. Miten paljon häiriötä tuollaisessa langattomassa verkossa on ja miten ne vaikuttaa pelaamiseen?

Talossa kipsilevy seinät ja tietokoneiden etäisyys max 15m.

Olen yrittänyt väsäillä kanssa tuommoista langatonta verkkoa kotonani, eilen jo pääsin hyvään malliin. Tarvis vaan olla hyvät suomenkieleistet käyttöohjeet.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
Ja mistään tuulettimestakaan se siis ei tule?

Eli ilmeisesti tulee kovalevystä itsestään?

Jostain raudasta se tuli, ei kiintolevyistä eikä näytönohjaimesta. uskon, että ääni oli peräisin emosta, mutta se poistui, kun IDE-kaapeliksi laitettiin tarpeeksi vinha kaapeli. Näin se vaan on.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Asko S. sanoi:

Niinjoo. Lisätään se vielä, että jos tota Linuxia aattelet, ni kantsii laittaa heti suoraan tilauslistaan joku tunnetty äänikortti, pääsee "hieman" helpommalla. :)
Käsittääkseni puhuttiin pelikoneesta. ;)

Linuxin pelitarjonta kasvaa jatkuvasti, mutta ei vielä yllä Windows-maailman vastaavaan tasoon.

Ja mitä tulee äänikorttitukeen, niin sitä löytyy ihan kivasti. Itselläni on esimerkiksi M-Audio Delta Dio 2496, mikä ei liene niitä yleisimpiä kortteja.

Katsokaa ja ihmetelkää :)

http://www.alsa-project.org/alsa-doc/index.php?vendor=All#matrix

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Sammypiru sanoi:
Jostain raudasta se tuli, ei kiintolevyistä eikä näytönohjaimesta. uskon, että ääni oli peräisin emosta, mutta se poistui, kun IDE-kaapeliksi laitettiin tarpeeksi vinha kaapeli. Näin se vaan on.
Kyllä se kone perkele taas vinkuu. Ei helvetti. Millai mun kannattaa testata, että tuleeko ääni masterkiintolevystäni? Slaven jo testasin yksinkertasesti disabloimalla sen, mutta mites toi master?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Kyllä se kone perkele taas vinkuu. Ei helvetti. Millai mun kannattaa testata, että tuleeko ääni masterkiintolevystäni? Slaven jo testasin yksinkertasesti disabloimalla sen, mutta mites toi master?
Otat kummatkin levyasemat irti ja boottaat ja meet biosiin venaileen vinkuuko.

..olettaen tietysti, että se vinkuminen kuuluu muuallakin kuin vain Windows-tilassa.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Sammypiru sanoi:
Kokeilepa tätä:

Symbios Tools

Tuo toimii SCSI-laitteisiin oletusarvoisesti, mutta olen huomannut, että se toimii myös IDE-laitteisiin. Vaatii ASPI -driverit, jotka löytyy
adaptec:in sivuilta.

Molemmat asentui läppärille heittämällä ja tuo symbios tools käynnistyy hienosti, mutta ilmeisesti vaatii bootin, jotta se osaa löytää noi tiedot oikein (enkä viitsi nyt bootata kokeillakseni). Valitset ensin valintaikkunasta laitteen, sitten Power managementista pitäis löytyä useampikin välilehti ja muistaakseni kolmannesta välilehdestä manuaaliset power down ja power up -näppäimet, joilla halutun laitteen saa sammutettua tai käynnistettyä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Kokeilepa tätä:

Symbios Tools

Tuo toimii SCSI-laitteisiin oletusarvoisesti, mutta olen huomannut, että se toimii myös IDE-laitteisiin. Vaatii ASPI -driverit, jotka löytyy
adaptec:in sivuilta.

Molemmat asentui läppärille heittämällä ja tuo symbios tools käynnistyy hienosti, mutta ilmeisesti vaatii bootin, jotta se osaa löytää noi tiedot oikein (enkä viitsi nyt bootata kokeillakseni). Valitset ensin valintaikkunasta laitteen, sitten Power managementista pitäis löytyä useampikin välilehti ja muistaakseni kolmannesta välilehdestä manuaaliset power down ja power up -näppäimet, joilla halutun laitteen saa sammutettua tai käynnistettyä.
Mitäköhän mahtaa tapahtua, jos sillä vetää systeemilevystä virrat veke :eek!:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Mitäköhän mahtaa tapahtua, jos sillä vetää systeemilevystä virrat veke :eek!:
Mulla on tällä hetkellä 2 scsi-levyä himakoneessa ja molemmissa on automaattinen virrankatkaisu tunnin käyttämättömyyden jälkeen. Ja sitten, kun niitä tarvitaan, niin virrat kytkeytyy takaisin ja homma jatkuu pienellä viiveellä.

Ainakin omalla (samassa koneessa kiinni olleella) Maxtorin 60Gigaisella levyllä pystyi ottaan virrat pois ja laittaan takas päälle. Tosin se ei ollut systeemilevynä missään vaiheessa. En kyllä tiedä, miten muiden koneissa ja muilla kovalevyillä käy.

Koneessa on siis ajantasalla oleva W2k, mutta eiköhän noiden pitäisi toimia XP:ssäkin.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Vian paikataminen jatkuu ja nyt ollaan todttu, että eräiden laitteiden kytkeminen USM-väylään saa aikaan tämän emolevyltä kuuluvan ininä. Kaikki laitteet eivät ininää aiheuta, mutta ainakin Compaqin WLAN-sovitin aloittaa sen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Mulla on tällä hetkellä 2 scsi-levyä himakoneessa ja molemmissa on automaattinen virrankatkaisu tunnin käyttämättömyyden jälkeen. Ja sitten, kun niitä tarvitaan, niin virrat kytkeytyy takaisin ja homma jatkuu pienellä viiveellä.
Juu, mutta nimenomaan se olenainen ero on siinä käyttämättämyydessä. Tässähän nyt vedettäis virrat veke kesken käytön.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Juu, mutta nimenomaan se olenainen ero on siinä käyttämättämyydessä. Tässähän nyt vedettäis virrat veke kesken käytön.
No enpä tiedä. Kyllä sillä pystyy ottamaan systeemilevystä virrat pois vaikka kesken käytön. Kone siinä vähän aikaa miettii, että mitäs nyt, kun ei tule kuittia pyyntöihin, mutta hetken päästä alkaa taas levy pyörimään automaagisesti ja homma jatkuu. Eli mulla ainakin levy käynnistyy uudelleen, jos sitä tarvitaan.

Tosin kasasin tässä uutta konetta ja kun otin sen Maxtorin tähän koneeseen systeemilevyksi ja asensin aspit ja symbios tools:it, niin eipähän vaan enää löytynytkään tuolle levylle power managementin takaa mitään. Sata RAID:it tunnistui SCSI-ohjaimiksi, joten niiden takaa löytyvät levyt ilmeisesti näkyisivät tuon symtools:issa.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Mut sanokaas nyt mitä teen kun toisinaan vinkuna alkaa ja toisinaan lakkaa USB-rööriin laitteen laittaessa. Kaikki tuntuu olevan epäsäännöllisen säännöllistä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
No enpä tiedä. Kyllä sillä pystyy ottamaan systeemilevystä virrat pois vaikka kesken käytön. Kone siinä vähän aikaa miettii, että mitäs nyt, kun ei tule kuittia pyyntöihin, mutta hetken päästä alkaa taas levy pyörimään automaagisesti ja homma jatkuu. Eli mulla ainakin levy käynnistyy uudelleen, jos sitä tarvitaan.
Tässä oli nyt pikkunen väärinkäsitys. Mä tarkoitin lähinnä sitä, että systeemilevy deaktivoitaisiin/sammutettaisiin enemmän tai vähemmän loppullisesti kesken käytön.

Kyllähän toki nuo virransäästösysteemit katkaisee systeemilevystäkin virran eikä se mitään ongelmia aiheuta.