Pelikonsolit

  • Viestiketjun aloittaja T.K
  • Aloituspäivämäärä

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ei toki. Enkä niin ole väittänytkään, kunhan totesin että Mikkisofta ei missään nimessä ole ollut kovinkaan järkevä hinnoittelussaan,
ei softapuolella kuin laitepuolellakaan... (IMHO)
Sony sen sijaan on vähän tullut järkevämmäksi hinnoittelussaan noin yleisesti (telkut yms. alkaa oleen ees hieman järkevämmällä tasolla, PS3:n hintakin tippui suht vikkelään alaspäin sen alun fiaskon jälkeen)
Apple vetää taas ihan omaa linjaansa siellä susirajan väärällä puolella...
Vaikka nyt iPhonen omistankin niin eniten laitteen ominaisuudet ratkas pelin sen eduksi kuin hinta, vastaavaa laitetta ei oikein muilta saanut kun omaani ostin...
(halpa se ei ole missään nimessä, mutta käypä mun tarpeisiin)
Niin, Microsoft taitaa itse rakentaa vain sitä yhtä laitetta (Xboxia)? Muita se ei Applen oikeustoimista johtuen saakaan itse valmistaa (Lievää kaksinaismoralismia Applelta, kun itse saavat tehdä kaiken ja täyttää koneensa valmisohjelmilla, mutta MS ei saa laittaa juuri mitään mitään sinne).

Niin ja ei se Xbox nyt mitenkään ylihinnoiteltu ainakaan ole. reilu parisataa vain, reilusti pleikkaria halvempi ainakin.
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
No ei se nyt mikään salaisuus ole (tai edes väittelyä vaativa asia) että microsoftin hinnoittelu ja lisenssiroska nimenomaan xbox360 lisälaitteiden kanssa on ollut aivan mielivaltaista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin ja ei se Xbox nyt mitenkään ylihinnoiteltu ainakaan ole. reilu parisataa vain, reilusti pleikkaria halvempi ainakin.
Luetun ymmärtämisessä ongelmiako? :jaska:

Jos katsot sitä ekaa viestiä, niin mehän puhuttiin (myös sinä) firmojen suoltamisesta tavaraa markkinoille jotka on ylihintaisia.
Tarkoitin siis kaikkia tavaroita, en pelkästään Xboxia tai PS3:sta.
Mikkisofta lykkää tasaseen tahtiin ohjelmistoja ulos joiden päivitykset maksaa saatanasti ja kuitenkin ne ovat raakileita, mutta pakkohan niidne on jotta saavat koulutuksia kaupaksi uudelleen.... jotka nekin maksaa vitusti.

MS, Sony ja Apple kun tekevät paljon muutakin (ylihinnoiteltua paskaa markkinoille) kuin Xbox, PS3 ja iPhone....
Pointti olikin että MS ei ole pelastava enkeli tuossa kolmikossa, vaan ihan yhtä paha riistofirma kuin muutkin.
(vaikkakin Xbox on halvempi kuin PS3)

edit. Halvin malli Xboxista muuten on 192€, 4GB muistilla. Eka järkevä malli näyttäis olevan 259€, 250gb kovolla.
PS3 taas löytyy 160gb kovolla 299€, eli ei niissä nyt "reilua eroa" ole (320gb malli 319€) hinnat VK.com:sta tältä päivältä....

No ei se nyt mikään salaisuus ole (tai edes väittelyä vaativa asia) että microsoftin hinnoittelu ja lisenssiroska nimenomaan xbox360 lisälaitteiden kanssa on ollut aivan mielivaltaista.
Jep, näin juuri. Mutta softapuolella tota hintaraiskausta on ollut jo toki pidempään vielä lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Sonyyn luotin edelleen, eli PlayStation 3:sen ostin xboxin tilalta. Molemmat on hyviä laitteita, mutta eipähän tarvitse nettimaksuja maksella. Hyvin on toiminut. :thumbup:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Sonyyn luotin edelleen, eli PlayStation 3:sen ostin xboxin tilalta. Molemmat on hyviä laitteita, mutta eipähän tarvitse nettimaksuja maksella. Hyvin on toiminut. :thumbup:
Minäki kerran kävin tuolla Xboxin tilalla. Huima paikka.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Jos katsot sitä ekaa viestiä
Ei täältä mitään ekoja viestejä ruveta lukemaan, suoraan siitä postauksesta alotetaan missä jotain mielenkiintoista tapahtuu... :D

Mikkisofta lykkää tasaseen tahtiin ohjelmistoja ulos joiden päivitykset maksaa saatanasti ja kuitenkin ne ovat raakileita, mutta pakkohan niidne on jotta saavat koulutuksia kaupaksi uudelleen.... jotka nekin maksaa vitusti.

Jos tuntee oikeat piirit, uudet ohjelmistot ja käyttikset 10€/kpl...
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Microsofilla on oma pelistudio, jonka ansiota osa peleistä soveltuu erinomaisesti Xboxille, koska microsoftihan kehittää itse pelejä laitteelle, joten ne soveltuvat täydellisesti Xboxille, esim. HALO pelisarja, jota kehitetti aluksi Bungie, jonka julkaisijana toimi Microsoft game studio, mutta jo HALO 3:sessa Microsoft game studio oli jo itse Bungien kanssa kehittämässä sitä.
Ja myös Forza Motorsport on täysin Microsoft Game studion tekemä.
Toisin kuin Sony, jolle kaikki pelit tekee joku "ulkopuolinen", kun omaa pelistudiota ei ole (Vai onko:doubtful:)
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Microsofilla on oma pelistudio, jonka ansiota osa peleistä soveltuu erinomaisesti Xboxille, koska microsoftihan kehittää itse pelejä laitteelle, joten ne soveltuvat täydellisesti Xboxille, esim. HALO pelisarja, jota kehitetti aluksi Bungie, jonka julkaisijana toimi Microsoft game studio, mutta jo HALO 3:sessa Microsoft game studio oli jo itse Bungien kanssa kehittämässä sitä.
Ja myös Forza Motorsport on täysin Microsoft Game studion tekemä.
Toisin kuin Sony, jolle kaikki pelit tekee joku "ulkopuolinen", kun omaa pelistudiota ei ole (Vai onko:doubtful:)


Sony Computer Entertainment Worldwide Studios (SCE WWS) is a subsidiary of Sony Computer Entertainment, it is a group of video game developers which are fully owned by Sony Computer Entertainment.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kun täällä kerran konsoleista puhutaan, niin kiinnostaisi tietää mikä on paras ratti Xbox 360:lle?

Mikkisoftalla on oma rattinsa (Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel), mutta kytkinpolkimellinen malli kiinnostaisi enemmän. Fanatecillä näkyy olevan Porsche 911 GT2 Wheel, mutta muita varteenotettavia ehdokkaita ei ole silmiin osunut.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Kun täällä kerran konsoleista puhutaan, niin kiinnostaisi tietää mikä on paras ratti Xbox 360:lle?

Mikkisoftalla on oma rattinsa (Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel), mutta kytkinpolkimellinen malli kiinnostaisi enemmän. Fanatecillä näkyy olevan Porsche 911 GT2 Wheel, mutta muita varteenotettavia ehdokkaita ei ole silmiin osunut.
Kolmantena vaihtoehtona Logitechillä oli ihan ok ratti nimeltänsä muistaakseni DriveFX, mutta sitä ei ole valmistettu aikoihin. Käytettynä jos löytää niin ok, mutta kaupoista sitä on turha etsiä. On ainakin selkeästi mikkisoftan omaa parempi vaikkei tästäkään kytkinpoljinta löydy.

Neljäs ja todennäköisesti paras vaihtoehto on odottaa tämän adapterin julkaisua ja hankkia Logitechin G25 tai G27:
http://www.virtualr.net/xbox-360-f-1-converter-first-video/

:alppu:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Neljäs ja todennäköisesti paras vaihtoehto on odottaa tämän adapterin julkaisua ja hankkia Logitechin G25 tai G27:
http://www.virtualr.net/xbox-360-f-1-converter-first-video/

:alppu:
Kiitoksia vinkistä :thumbup:

Toivottavasti tulee pian markkinoille. Mm. Forzassa R10 Audin ohjaaminen pelkällä padin tatilla ei oikein enää nappaa. Kaasu ja jarru nyt vielä menee liipaisimilla, mutta tatti on vähän turhan herkkä ohjaimeksi.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ittellä vähän sama joissain peleissä ps3:n ohjaimen kanssa, kun sillä ei saa minkäänlaista tuntumaa verrattuna edes boksin vastaavaan ohjaimeen ja kaikkia autopelejä (esim tdu2) ei selkeästi ole tarkoitettu ratilla pelattavaksi niin siksipä olen harkinnutkin jonkin tämänkaltaisen virityksen hankkimista:


http://www.kontrolfreek.com

Luulisi ainakin tuntuman paranevan..

 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Mulla on kontrolfreekin fps freekit, ja hieman omia fiiliksiä:

-Tulee käytettyä vain xbox360 padin kanssa, ps3 padiin ei omasta mielestäni sovi ihan niin hyvin.

-Parantaa kyllä tuntumaa 3rd person ja fps peleissä, ei oikein edes osaa pelata enää ilman. herkkyyden säädön ja totuttelun kanssa menee aikaa mutta lopulta on parempi fiilis pelailla..

-Ei sovellu autopeleihin, ne tuntuu olevan optimoitu padille jo sen verran hyvin.. esim. TDU2 tuntuu tosi kamalalta noiden kanssa.. mainiolta ilman.
Forzassa voisi ehkä auttaa, siinä saa säädettyä asetuksia kuitenkin jonkun verran.

-Ps3 ohjaimessa mulla on real triggerit ja silikonipäälliset tatteihin, nämä riittää siihen vallan mainiosti ja ohjain tuntuu nyt tosi hyvältä.. itselläni kanssa ollut ongelmia ohjaimen tuntuman kanssa.

-Kontrolfreekin toimituksesta, nettikaupasta ja paketista jäi hyvä fiilis.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Kiitoksia vinkistä :thumbup:

Toivottavasti tulee pian markkinoille. Mm. Forzassa R10 Audin ohjaaminen pelkällä padin tatilla ei oikein enää nappaa. Kaasu ja jarru nyt vielä menee liipaisimilla, mutta tatti on vähän turhan herkkä ohjaimeksi.
Nyt näkyisi olevan saatavilla. :ahem:

Tässä vähän stooria miten toimii:
http://www.virtualr.net/xcm-f1-converter-for-microsoft-xbox-360-srt-video/

Ja tästä suoraan viralliselle sivulle josta jöytyy tilaus linkit:
http://www.xcm.cc/

Hiukan pettynyt tuosta lopputuloksesta ja sen vuoksi varsinkin hinnasta. :dunno:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nyt näkyisi olevan saatavilla. :ahem:

Tässä vähän stooria miten toimii:
http://www.virtualr.net/xcm-f1-converter-for-microsoft-xbox-360-srt-video/

Ja tästä suoraan viralliselle sivulle josta jöytyy tilaus linkit:
http://www.xcm.cc/

Hiukan pettynyt tuosta lopputuloksesta ja sen vuoksi varsinkin hinnasta. :dunno:
Melkoinen insinöörin unelma tuo purkki :D

Yhteistyö konsolin ja ratin välillä sekä pelin tuntuma ratilla ovat kuitenkin ne ratkaisevat tekijät. Jos homma toimii, tuo $80 ei vielä mikään mahdoton ole.
 

Makkonen

Guest
Tulipas viikonlopun aikana mielenkiintoinen ongelma pleikkareiden kanssa.
Tarkoituksena oli ajella GT5:lla onlinessa.
Kaveri toi oman pleikkarin mun luokse ja tietenkin käyttää mun wi-fiäni.
Kaveri laittoi ensin oman koneensa päälle ja laittoi wpa-salananan yms kuntoon. Homma toimi ns. heittämällä kaverin konsolissa, mutta siitä alkoi mun pleikkarin ongelmat.

En saanut langallista enkä langatonta nettiä toimimaan omassani.
Tähän asti oli molemmat toiminut ihan ok. Pitkään testailtua kaikenlaista ,tein asetusten palautuksen ja sain langattoman toimimaan.

Sitten tulikin se varsinainen probleema, molemmilta oli hävinnyt kaikki kaverit listoilta. Koitin laittaa kaverikutsun uudestaan, eipä onnistunut.
Eihän tämmöinen voi millään johtua siitä, että molempien laitteet olivat samassa verkossa? Ja nyt kummallakaan ei onnistu frendien lisääminen.
Ei ole kiva olla yksin, ei. Forever alone.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tulipas viikonlopun aikana mielenkiintoinen ongelma pleikkareiden kanssa.
Tarkoituksena oli ajella GT5:lla onlinessa.
Kaveri toi oman pleikkarin mun luokse ja tietenkin käyttää mun wi-fiäni.
Kaveri laittoi ensin oman koneensa päälle ja laittoi wpa-salananan yms kuntoon. Homma toimi ns. heittämällä kaverin konsolissa, mutta siitä alkoi mun pleikkarin ongelmat.

En saanut langallista enkä langatonta nettiä toimimaan omassani.
Tähän asti oli molemmat toiminut ihan ok. Pitkään testailtua kaikenlaista ,tein asetusten palautuksen ja sain langattoman toimimaan.

Sitten tulikin se varsinainen probleema, molemmilta oli hävinnyt kaikki kaverit listoilta. Koitin laittaa kaverikutsun uudestaan, eipä onnistunut.
Eihän tämmöinen voi millään johtua siitä, että molempien laitteet olivat samassa verkossa? Ja nyt kummallakaan ei onnistu frendien lisääminen.
Ei ole kiva olla yksin, ei. Forever alone.
Olisko apua? http://community.eu.playstation.com/t5/Technical-Help/Friends-list-gone-on-PS3/m-p/13297358#M87380
 
Ylös