Pelkäävätkö moottoriurheilupomot F1:sen menettävän kuninkuusasemansa rallille?

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ilmari:
pmv:
No eihän se FIA ylläpidäkkään juuri muita sarjoja kuin f1. Jos jostain sarjasta uhkaa tulla liian hyvä, niin se lopetetaan erikoisilla sääntömuutoksilla, heikolla markkinoinnilla yms. paskalla.
Mutta minkä takia??

Että Ferrari, FIA ja Bernie saisi lisää rahaa. niinkö?
Minen mitään mistään ymmärrä, mutta kuvittelisin, että tavalla tai toisella taustalla vaikuttaa raha. Jos katsojien kiinnostus hajaantuu laajalle, käy mainostaminen paljon vaikeammaksi. Kaiken lisäksi kaupallisuuteen perustuva hyvin kallis F1-toiminta ajautuu nykymuotoisena nopeasti vaikeuksiin, jos suuria rahavirtoja ei saada ohjattua siihen, vaan ne jakautuvat eri tahoille. Nykyään mainostaja tavoittaa paljon katsojia sijoittamalla yhteen F1-talliin, mutta jos osa ihmisistä katsoo rallia, osa koppiautoluokkia ja osa formuloita, täytyy mainostajan hajaannuttaa myös mainontaa tavoittaakseen potentiaaliset ostajat.

Formulat eivät kerää niin paljon katsojia siksi, että ne olisivat erityisen mielenkiintoinen sarja, vaan siksi, että niistä on rakennettu toimiva tuote. Viis urheilullisuudesta! Money talks!
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Minen mitään mistään ymmärrä, mutta kuvittelisin, että tavalla tai toisella taustalla vaikuttaa raha. Jos katsojien kiinnostus hajaantuu laajalle, käy mainostaminen paljon vaikeammaksi.

Melko yksisilmäinen näkemys. TV:n kanava- ja ohjelmatarjonnan pitäisi tällä samalla lokiigalla olla nykyiselle kehitykselle täysin päinvastaista.

Väite että FIA todella tappaa omia sarjojaan typerillä sääntömuutoksillaan, jottei kuluttajien kiinnostus "hajaantuisi" ja vaikeuttaisi mainostamista kuulostaa todella kaukaa haetulta.

Kaiken lisäksi kaupallisuuteen perustuva hyvin kallis F1-toiminta ajautuu nykymuotoisena nopeasti vaikeuksiin, jos suuria rahavirtoja ei saada ohjattua siihen, vaan ne jakautuvat eri tahoille.

Pitää varmasti paikkansa. Rallin MM sarjan tappamisella en kuitenkaan näe yhteyttä tähän asiaan.

Nykyään mainostaja tavoittaa paljon katsojia sijoittamalla yhteen F1-talliin, mutta jos osa ihmisistä katsoo rallia, osa koppiautoluokkia ja osa formuloita, täytyy mainostajan hajaannuttaa myös mainontaa tavoittaakseen potentiaaliset ostajat.

Päätätkö esimerkiksi itse kumpaa seuraat ensi vuonna: formuloita vai rallia? Kun olet päätöksesi tehnyt, hylkäät toisen lajin kokonaan.

Formulat eivät kerää niin paljon katsojia siksi, että ne olisivat erityisen mielenkiintoinen sarja, vaan siksi, että niistä on rakennettu toimiva tuote. Viis urheilullisuudesta! Money talks!

Seuraatko itse formuloita sen takia että kyseessä on "toimiva tuote", vai siksi että ne ovat mielenkiintoisia? Kuluttajia voi aliarvioida monella tavalla, tämä lienee yksi niistä.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Melko yksisilmäinen näkemys. TV:n kanava- ja ohjelmatarjonnan pitäisi tällä samalla lokiigalla olla nykyiselle kehitykselle täysin päinvastaista.
Minähän kirjoitin, etten ymmärrä mistään mitään... wink Jaa, no, teeveestä olen sitä mieltä, että nykyään kaikki kaupalliset kanavat suoltavat ulos samaa paskaa hiukan eri muodossa. Ainoa kanava, jolta enää katson muuta kuin urheilua ja elokuvia, on YLE. En tiedä miten kaupallisten kanavien tulojen laita on, mutta käsittääkseni ne eivät hirveää voittoa tee jos voittoa ollenkaan.

Väite että FIA todella tappaa omia sarjojaan typerillä sääntömuutoksillaan, jottei kuluttajien kiinnostus "hajaantuisi" ja vaikeuttaisi mainostamista kuulostaa todella kaukaa haetulta.
Voihan se sitä todellakin olla. Kunhan esitin näkemykseni.

Pitää varmasti paikkansa. Rallin MM sarjan tappamisella en kuitenkaan näe yhteyttä tähän asiaan.
Eikä sitä yhteyttä välttämättä ole, joskin jotkut sen yhteyden saattavat toki olettaa ja toimia sen mukaisesti.

Päätätkö esimerkiksi itse kumpaa seuraat ensi vuonna: formuloita vai rallia? Kun olet päätöksesi tehnyt, hylkäät toisen lajin kokonaan.
En, mutta katson kyllä formuloita enimmäkseen tottumuksesta. Jos tuijotan ensin teeveetä pari tuntia, niin sen jälkeen en välttämättä enää halua katsoa formuloita. Nyt minulla on kuitenkin sellainen ajatusmalli, että formuloita kannattaa katsoa, mutta en keksi katomiselleni oikein mitään muuta perustetta kuin opitun tavan. Urheilullisesti ja kilpailullisesti esimerkiksi hiihto tai aussifutis on paljon mielenkiintoisempaa.

Seuraatko itse formuloita sen takia että kyseessä on "toimiva tuote", vai siksi että ne ovat mielenkiintoisia? Kuluttajia voi aliarvioida monella tavalla, tämä lienee yksi niistä.
Formulat ovat minun Kauniit ja rohkeat. Enemmän kuin tylsä jonossa ajaminen minua kiinnostaa koko sirkus. Ja kun seuraa esimerkiksi tätä palstaa, niin moni muu tuntuu suhtautuvan asiaan samalla tavalla. Jos en olisi tietoinen F1-maailman keskeisistä hyvä vs. paha -asetelmista sun muista, enkä tietäisi mitään kuskeista, niin tylsää olisi.

EDITTIÄ: Kaiken lisäksi kaupallisuuteen perustuva hyvin kallis F1-toiminta ajautuu nykymuotoisena nopeasti vaikeuksiin, jos suuria rahavirtoja ei saada ohjattua siihen, vaan ne jakautuvat eri tahoille.

Pitää varmasti paikkansa. Rallin MM sarjan tappamisella en kuitenkaan näe yhteyttä tähän asiaan.

Ajattelin kai niin, että näkyvyyden saaminen on kallista. Jos firma x päättää sijoittaa moottoriurheiluun, niin se saa luultavasti enemmän näkyvyyttä sijoittamalla paljon rahaa yhteen lajiin kuin sijoittamalla saman rahamäärän kahteen lajiin. Näin firmat saattavat valita vain yhden lajin ja jos ne eivät valitse formuloita, niin se on siitä bisneksestä pois.

<small>[ 23-11-2003, 18:28: Message edited by: Hurmurisija ]</small>
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Formulat ovat minun Kauniit ja rohkeat. Enemmän kuin tylsä jonossa ajaminen minua kiinnostaa koko sirkus. Ja kun seuraa esimerkiksi tätä palstaa, niin moni muu tuntuu suhtautuvan asiaan samalla tavalla. Jos en olisi tietoinen F1-maailman keskeisistä hyvä vs. paha -asetelmista sun muista, enkä tietäisi mitään kuskeista, niin tylsää olisi.

Mitä lisukkeita sitten vielä kaipaat? Reilua mies miestä vastaan kamppailua? Herätys, mistä ihmeestä tällä palstalla sitten puhuttaisiin. Ei kaikkea voi saada samassa paketissa.

Jos itse uskot että FIA kykenee "ohjaamaan" meidän kulutustottumuksiamme, niin usko pois. Laumasielujahan me tietysti olemme. Jos kaikki muut puhuu maanantaina duunissa formuloista, voi tietysti tuntea itsensä aika yksinäiseksi jos ei tiedä mitään mistään muusta kuin jostain aussifutismatsista. wink

Ihmisiä ei kuitenkaan pitkässä juoksussa pissata silmään niin kuin FIA:n nyt väitetään tekevän. Tai itse asiassa topiikin aloittaja oli sisäistänyt tämän "hyvä vs. paha" asetelman niin loistavasti että hän syytti rallin tappamisesta suoraa Ferraria.
 
Ylös