Peugeot'in väärät valinnat

Vanha kettu

Banned
Liittynyt
26.11.2003
Viestit
88
Sijainti
koti
Joo, Pykälistö ei osoittautunut miksikään kokonaisvaltaiseksi huippukuskiksi, eli hänen palkkaamisensa Peugeotilta oli virhe, tarkemmin sanottuna Grönholmin virhe, hänhän Juuson Pösölle juonitteli. Ehkä osin tämän takia Grönholmin maanmies Harri Rovanperäkään ei sitten saanut tallipaikkaa ensi kaudeksi, mutta eipä näitä kuvioita voi mistään tietää. Kyse tuskin on yksinomaan siitä, etteikö Harri olisi ollut hyvä kuski - siis ainakaan itse en pidä Loixia parempana.

Jos ei Juuso Pykälistöllä, niin eipä ne Grönholminkaan autonajotaidot ole vuoden aikana voineet kadota mihinkään, vian ollee pakko olla korvien välissä, mutta ehkä ensi kaudella on taas parempi tsemppi päällä ja Marcus saa ajella alusta asti johtoasemassa, niin ei ole edes tarvetta sortua mihinkään järjettömistä takaa-ajoyrityksistä johtuneisiin ajovirheisiin!
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Mutta toki Juuso oli floppi, toivottavasti saa joskus vielä uuden tilaisuuden![/QB]
Pykälistö, Hagström, Jamppa Kytölehto, Jouni Ahvenlammi...
Kaikilla takana loistava tulevaisuus... Oireellista, että eläkevaari Basti Lindholm (vaikka onkin Bossen serkku) pyyhkii edelleen pöytää noiden "nuorten lupausten" saavutuksilla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Eu tuo tappisladin selonteko nyt missään tapauksessa monimutkainen tai kaukaa haettu ollut. Pikemminkin se näyttää olevan ainoa järjenmukainen selitys Juuson kehityskäyrälle. Saisivat ne tallipäällikötkin sitä järkeä käyttää. Mutta sama "viimeisen kisan" periaate se heidänkin korvien välissä näyttää jylläävän (vrt. Rovanperän poisheitto Loixin alta) Se on kuitenkin selvää, että Stohlit, Krestat ja kumppanit eivät ole missään rallissa ole olleet niin kyvykkäitä taistelemaan kärkisijoista kuin Juuso Jyväskylässä 2002. Sanoisiko vielä, että Ruotsissa 2003.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Oli Juuson kompastusivenä paineet? On aivan selvää, että vuoden aikana tapahtuneen valovuoden mittaisen eron syyt täytyy kaivaa jostain syvemmältä kuin hermoilusta. Jos vain nopeus olisi ollut samaa tasoa, niin kyllähän siellä rallin aikana muutama pätkä olisi saatu vauhdlla loppuun ilman mitään suorituksen sabotoivaa ylijännitystä.

Yleensäkin nykyajan selitykset esim. "motivaation puutteesta" yms. tuntuvat tajuttoman kaukaa haetuilta. Jokaine joka itse on ajanut jotain moottorivehjettä tietää, että jos sitä nopeutta löytyy, niin kyllä se sieltä esiin tulee normaalilla päätöksellä tehdä sen mitä pystyy. Usein paras ajo löytyy paremminkin silloin, kun antaa ajon mennä spontaanisti ja lopettaa suuremman yrittämisen. Tommikin varmaan olisi halunnut ihan perkuleesti Subaru-vuosinaan pysyä Petterin vauhdissa, mutta kun nopeus ei riitä niin se ei riitä. Niissä ralleissa, missä nopeutta vielä löytyi, niin homma sujui pätkästä toiseen vaivattomasti.

<small>[ 17-12-2003, 18:28: Message edited by: Valde ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, tuo aikaisemmin tarjoamani selitys paineista on turhan yksinkertainen ja yksioikoinen. Valde on ihan oikeassa siinä, että nykypäivänä haetaan selityksiä aivan ihmeellisistä paikoista, kuten motivaation puutteesta.

Mutta kyllä mä olisi taipuvainen uskomaan, että Juuson kohdalla koko tuo ympäristä oli sellainen, että se aiheutti tärkeällä hetkellä itseluottamuksen katoamisen. Juuri tuo että ei saa testata autoa juurikaan ja sitten sanotaan että tuo se varmasti maaliin. Sitten takaraivossa on kuitenkin se ajatus, että näyttöjäkin pitää antaa. Siinä on kelle tahansa melkoinen keitos pohdittavaksi. Luulen että vain todella kovahermoinen kaveri olisi selvinnyt kunnialla tuosta hommasta(ei siis olisi romuttanut autoa ja ajanut kovia pätkäaikoja!). Kai noita nyt paineiksi voi yleisesti sanoa, vai?
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Originally posted by patriot:
Soodan nyt ei kannata kommentoida mitään, kun mies vertasi viime kaudella 3 mm-rallia voittanutta Bossea, motivaationsa menettäneen Mäkisen menoon!

Kyllä niitä voi hyvinkin verrata keskenään.
Marcuksella meni monta kisaa yliyrittämisen puolelle. Ne mitkä meni nappiin, meni todella hyvin. Tommi piristyi selvästi taas loppua kohden. Tietenkin monia sanomisiani voin laittaa tempperamenttini piikkin mutta...
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Valde:
Juusokin vain höpötti "auto pitää saada maaliin, sitä on painotettu". Tämä on yksi valhe, mitä nuoren kuskin ei pitäisi uskoa, vaikka tallipäälliköt kuinka vakuuttaisivat; nopeus, tai sen puute, on aina se, mikä päällimmäisenä jää mieleen. Luin juuri A. Vatasen elämäkertaa ja siellä Ari totesi, että on kuljettajia, jotka aloittavat 110% vauhdilla ja ulosajojen myötä tiputtavat sadan paikkeille. Sitten on niitä, jotka ajavat 90% vauhdilla ja yrittävät pikkuhiljaa siististi nostaa vauhdin 100%; heistä ei kuulla mitään.
Tulee mieleen toinenkin esimerkki, Mikko Hirvonen. Vaikea tietysti sanoa, että tuliko Mikko "limitillä" vai sillä 90% teholla.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Vähän jatkoa edelliseen juttuun, eli Turun Sanomista:
"Päättyneellä kaudella Peugeotin juniorikuljettajien ryhmässä kilpaillut Pykälistö pudotettiin ranskalaistallin tulevaisuuksien ryhmästä ja hän joutuukin hakemaan vauhtia kotoisesta SM-sarjasta....
...Vallasta luopumaan joutuneen Peugeotin rallitallissa tapahtui päättyneen kauden jälkeen suursiivous. Pykälistön lisäksi myös muille juniorikuljettajille osoitettiin ovea...."
 

tappisladi

Well-known member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
181
Sijainti
Tellus
Ottaen huomioon miten Juuson tiimikaveri Bozianilla Cedric Robert ajoi menneellä kaudella (Monte 6. , Saksa 9. , San Remo 9. Korsika 12. ja Katalonia 11.) ja kaiken kukkuraksi mies on vielä ranskalainen, niin pikkusen haisee tuo Pösön touhu omituiselta.
Että ei kelvannu vauhti, luotettavuus, nuoruus eikä ranskalaisuus??

Enkä myöskään usko siihen että "uusista junnuista" (Nicolas Vouilloz ja Daniel Carlsson) tulee tiimille mitään sateentekijöitä, varsinkaan jos noita 206:sia ei enää kauheesti kehitetä???

No jäähän sinne vielä Henning Solberg ja Roman Kresta, jotka ajaa kisoja omaan laskuunsa että kyllä ainakin Bozianilla touhua piisaa...
 
Ylös