Peugeot'in väärät valinnat

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
sooda:
Garzan kanssa aika pitkälti samaa mieltä. Kyllä menee aikaa, rahaa ja tupakkia ennenkuin Suomesta on seuraava maailmanmestari.
Niin eikös sooda toivonut Burnsille mestaruutta! yuck

Onneksi mestaruuden vie kuitenkin joko Solberg tai Loeb!

Bosse voittaa sitten ensi vuonna!
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Bossenkin kannattaisi ajaa joskus burnsmaisella taktiikalla, On kannattavampaa sijoittua kolmanneksi kuin ajaa ulos kärjestä.. Vauhtia Marcuksella kyllä piisaa, siitä ei ole epäilystäkään! :D

Ja vielä Solbergista, luonnollisesti uran alkupuolella ulosajoja sattuu enemmän.. (Petterille ehkä tosin hieman liikaa kokemattomuudestakin huolimatta.. wink ) Grönholmilla kuitenkin on tilillään jo kaksi maailmanmestaruutta, siihen nähden lipsahduksia on sattunut melko paljon..
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
JJ7:
Bossenkin kannattaisi ajaa joskus burnsmaisella taktiikalla, On kannattavampaa sijoittua kolmanneksi kuin ajaa ulos kärjestä.. Vauhtia Marcuksella kyllä piisaa, siitä ei ole epäilystäkään! :D

Ja vielä Solbergista, luonnollisesti uran alkupuolella ulosajoja sattuu enemmän.. (Petterille ehkä tosin hieman liikaa kokemattomuudestakin huolimatta.. wink ) Grönholmilla kuitenkin on tilillään jo kaksi maailmanmestaruutta, siihen nähden lipsahduksia on sattunut melko paljon..
No viime vuonna Marcus varmisteli ralleissa, joissa tiesi että voitto on vaikea saavuttaa. Myös ekana mestaruus vuonna Bosse toimi niin. Soraralleissa Bosselle kelpaa vain voitto ja hyvä niin.Hyvä mestari ajaa voitoista!

Burnsin tämän kauden meno on ollut kyllä sellaista mummoilua, että huh huh. Mies ei ole tainnut ajaa yhdessäkään rallissa voitosta. Ei edes Jyväskylässä missä Riku edellisvuonna oli niin vahva. yuck
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
patriot:
Burnsin tämän kauden meno on ollut kyllä sellaista mummoilua, että huh huh. Mies ei ole tainnut ajaa yhdessäkään rallissa voitosta. Ei edes Jyväskylässä missä Riku edellisvuonna oli niin vahva. yuck
Mitäs sitä turhia riehumaan, kun tasaisella ajollakin voi taistella mestaruudesta..? Ette voi syyttää Burnsia siitä, että hän pärjää tasaisella pisteiden keruulla.. wink
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
JJ7:
patriot:
Burnsin tämän kauden meno on ollut kyllä sellaista mummoilua, että huh huh. Mies ei ole tainnut ajaa yhdessäkään rallissa voitosta. Ei edes Jyväskylässä missä Riku edellisvuonna oli niin vahva. yuck
Mitäs sitä turhia riehumaan, kun tasaisella ajollakin voi taistella mestaruudesta..? Ette voi syyttää Burnsia siitä, että hän pärjää tasaisella pisteiden keruulla.. wink
Ei voida syyttää! Mutta siitä voidaan syyttää, että mies oli HITAIN mies siitä porukasta, joka mestaruudesta taisteli!

Solberg, Märtin, Loeb ja Bosse ovat nopeimmat kuskit ja kuskit, jotka voittivat ralleja. Sainz voitti yhden rallin, mutta mies ajaa kuitenkin aina sata lasissa. Siitä nostan hattua hänelle. Nopeus ei vaan riitä voittoon kovin usein, mutta yritystä on sitäkin enemmän.
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
patriot:
Ei voida syyttää! Mutta siitä voidaan syyttää, että mies oli HITAIN mies siitä porukasta, joka mestaruudesta taisteli!
Kieltämättä.. wink

Muuten, noista edellisistä viesteistäni, joissa puolustelen Burnsia, voisi saada sellaisen kuvan, että olen Burns-fani tai että toivoin hänelle mestaruutta, mutta näin ei ole! :D

Ai niin, vielä pitää sen verran jossitella, jos Loeb ei olisi spinnannut San Remossa, hän olisi varmistanut mestaruuden jo ennen Britanniaa.. :)

<small>[ 07-11-2003, 17:11: Message edited by: JJ7 ]</small>
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
JJ7:
Ai niin, vielä pitää sen verran jossitella, jos Loeb ei olisi spinnannut San Remossa, hän olisi varmistanut mestaruuden jo ennen Britanniaa.. :)
Hyvä että näin ei käynyt. Tulipahan vähän jännistystä viimeseen kilpailuun.

Vanhassa pistelasku systeemissä Bossella, Burnssillä ja Märtinillä ois ollu sama määrä pisteitä (37). Joten riski ajolla saa helposti samat pisteet ku varmalla ajolla.
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Late:
Vanhassa pistelasku systeemissä Bossella, Burnssillä ja Märtinillä ois ollu sama määrä pisteitä (37). Joten riski ajolla saa helposti samat pisteet ku varmalla ajolla.
Vanhalla pistelaskulla lasketut pisteet eivät vaan enää oikein auta.. wink
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
JJ7:
Late:
Vanhassa pistelasku systeemissä Bossella, Burnssillä ja Märtinillä ois ollu sama määrä pisteitä (37). Joten riski ajolla saa helposti samat pisteet ku varmalla ajolla.
Vanhalla pistelaskulla lasketut pisteet eivät vaan enää oikein auta.. wink
Ei auta ei frown
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Jos Ford lopettaa niin pösö ottaa varmasti Märttinin Roviksen paikalle.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Originally posted by Late:
Vanhassa pistelasku systeemissä Bossella, Burnssillä ja Märtinillä ois ollu sama määrä pisteitä (37). Joten riski ajolla saa helposti samat pisteet ku varmalla ajolla.
Bossen pisteet päättyneeltä kaudelta olisivat tasan neljäkymmentä joilla olisi tullut MM-sarjan nelossija:

Pisteet vanhalla systeemillä
1. Petter Solberg NOR Subaru Impreza WRC 2003 59
2. Sébastien Loeb FRA Citroën Xsara WRC 57
3. Carlos Sainz ESP Citroën Xsara WRC 43
4. Marcus Grönholm FIN Peugeot 206 WRC 40
5. Markko Märtin EST Ford Focus RS WRC 03 37
6. Richard Burns GBR Peugeot 206 WRC 37
7. Colin McRae GBR Citroën Xsara WRC 26
8. Gilles Panizzi FRA Peugeot 206 WRC 19
9. Francois Duval BEL Ford Focus RS WRC 03 15
10. Tommi Mäkinen FIN Subaru Impreza WRC 2003 14
11. Harri Rovanperä FIN Peugeot 206 WRC 10
12. Toni Gardemeister FIN Skoda Octavia WRC 2
13. Cedric Robert FRA Peugeot 206 WRC 1
14. Alister McRae GBR Mitusbishi Lancer Evo WRC 1
15. Mikko Hirvonen FIN Ford Focus RS WRC 02 1
16. Didier Auriol FRA Skoda Octavia WRC 1
17. Freddy Loix BEL Peugeot 206 WRC 1

<small>[ 14-11-2003, 21:11: Message edited by: Ma ]</small>
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
No laitetaan tää nyt vaikka tän vanhan Pösö otsikon alle.
Rally Live:
"...However, the new FIA regulations allow teams the possibility of switching the crew of the second car and Peugeot Sport may consider using specialist drivers for certain events,... "

Eli esim. Basti voisi olla hyvinkin mahdollinen kuski Pösön tehdasautossa Ruotsissa ja Jyskälässä.
Samassa artikkelisssa kerrotaan Pösön junioritoiminnasta 2004 ja luetellaan ohjelmat eri kuskeille. Erittäin huolestuttavaa vain on, että Juuson nimeä ei mainita ollenkaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joskaan ei Pykälistön putoaminen aivan täysin yllättävää ole. Miehen suoriukset kaudella 2003 olivat kiistatta vaisuja vaikka mahdollisuudet olivat hyvät. Erityisesti Jyskälän heikko esitys oli varmasti pettymys Pösölle.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Juuso floppasi tänä vuonna, mutta olisi LUMILLA kiistatta Lindholmia potentiaalisempi tosituloksen tekijä. Ralli maailma on kova ja hyvät suoritukset unohtuvat huonojen tieltä; olet suunnilleen niin hyvä kuin viimeinen kisasi. Itse en kyllä ole kyllä unohtanut Pykälistön todellisia huippusuorituksia ja toivottavasti Juuso vielä jotenkin WRC:n rattiin pääsee. Sanoisin, että Lindholm - niin hyvä ja kokenut kuin onkin - ei ehkä olisi pari vuotta sitten tehnyt Roviksen ja Bossen kanssa samoja pätkäaikoja. Käsittämätön ero Juuson Jyskäläajoissa vuonna -02 ja -03.

Juusokin vain höpötti "auto pitää saada maaliin, sitä on painotettu". Tämä on yksi valhe, mitä nuoren kuskin ei pitäisi uskoa, vaikka tallipäälliköt kuinka vakuuttaisivat; nopeus, tai sen puute, on aina se, mikä päällimmäisenä jää mieleen. Luin juuri A. Vatasen elämäkertaa ja siellä Ari totesi, että on kuljettajia, jotka aloittavat 110% vauhdilla ja ulosajojen myötä tiputtavat sadan paikkeille. Sitten on niitä, jotka ajavat 90% vauhdilla ja yrittävät pikkuhiljaa siististi nostaa vauhdin 100%; heistä ei kuulla mitään. Tuli Vatasen alkuaikojen kaadoista mieleen vain muuan Jani Paasonen taaskin. Vatasellekin nälvittiin, että maalissa peli ratkaistaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, en ole oikein sisäistänyt tuota ideaa että auto tuodaan varmasti maaliin nopeuden kustannuksella. Ei kai ne tallipääliköt tarkota sitä, että pitäis mummoilla, kun ne sanoo että ajetaan varman päälle. Lähinnä kai ne tarkottaa sitä, että ajaa sillä omalla limiitillä, eikä yritä mitään mahdotonta temppua. Juuson vauhtiero 02 ja 03 Jyskälässä on häkellyttävä ja vaikea uskoa että taidot on mihinkään vuoden aikana kadonneet. Ainoa selitys löytynee sitten pääkopasta. 02 ei Juusolla ollut ehkä mitään hävittävää ja kun alku meni mainiosti niin itsevarmuus nousi. 03 Oli sitten jo kovemmat paineet menestyä. Ehkä Pösö halusi sitten testata miten Juuso ajaa paineiden alla. MM-sarjassahan niitä joutuu kestämään koko ajan. Tulokset olivat pettymys.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
sooda:
Erittäin huolestuttavaa vain on, että Juuson nimeä ei mainita ollenkaan.

Juuso floppasi totaalisesti. Ei kai ainesta huippukuskiksi.
Soodan nyt ei kannata kommentoida mitään, kun mies vertasi viime kaudella 3 mm-rallia voittanutta Bossea, motivaationsa menettäneen Mäkisen menoon!

Uskottavuus soodalta meni!

Mutta toki Juuso oli floppi, toivottavasti saa joskus vielä uuden tilaisuuden!
 

tappisladi

Well-known member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
181
Sijainti
Tellus
Semmoisen lisäseikan kertoisin Juuson ajamisesta, että vuonna 2002 Jyskälässä käytössä ollut auto oli Juuson "käytössä" jo pari viikkoa ennen kisaa ja tiettävästi mies kerkisi ajaa pari päivää (150 kilsaa) testiä alle ja pätkäajat oli huimia! Sama auto oli myös kuluneen vuoden Tunturissa ja Ruotsissa ja testiä tuli taas pari päivää alle ennen Tunturia. Ja kummassakin kisassa oli pätkäajat kohallaan, mitä nyt romua tuli enemmän kuin laki sallii... Tämän jälkeen astui kuvioon Bozian ja testiä ei ajettu ennen kisaa kuin muutama veto shakedownissa ja piste. Ja pätkäajat oli mitä oli.

Olisikohan näillä asioilla mitään tekemistä keskenään??? Tosin tarvii myöntää, että kyllä Juusokin teki virheitä! Mutta miten saa auton mieleisekseen, jos sen näkee ekan kerran 15 min. ennen shakedownia???
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, ikävältähän tuo kuullostaa. Varmasti on ollut yhtenä tekijänä siinä että Juuso ei ollut järin vakuuttava. Mutta lieneekö nuo tallipäälliköt yhtä humaaneja kuin me täällä? Eipä niitä hirveän monimutkaisia selityksiä siellä huipulla jakseta kuunnella, kun nuoria ja lupaavia kuskeja on tarjolla muitakin.
 
Ylös