Hienoa, olen aika sanonut että Japp on hyvä tyyppi! Eli saakos tulla käymään "yhtenä viikonloppuna"Japp sanoi:Saa kerrankin katsoa omalta parvekkeelta kisoja! ;-)
Hienoa, olen aika sanonut että Japp on hyvä tyyppi! Eli saakos tulla käymään "yhtenä viikonloppuna"Japp sanoi:Saa kerrankin katsoa omalta parvekkeelta kisoja! ;-)
Voihan se olla, että joissain vanhemmissa kartoissa/kuvissa tuo katsomorakennelma etupuolella olevine tasanteineen puuttuu. Vasta katseltuani eilen Google Earthistä rataesittelyn minulle avautui, että rata kierretäänkin vastapäivään. Olin koko ajan kuvitellut että myötäpäivään.Japp sanoi:Olin väärässä ei mene enään. Jos katsot radan täältä: http://www.earthsg.com/index.php?option=com_esg&act=mups&task=list&cid=38
Niin siinä lopussa se kiertää oopperatalon ja sit menee sellasen monivärisen katsomorakennelman edestä jossa oikealla puolella on merenlahti. Täällä lehdessä julkaistussa kuvassa se yhdessä välissä meni veden ylitse just tossa kohti. Nyt kuitenkin näyttää et menee ton katsomorakennelman perustusten päällä.
Aika hauskaa seurata tätä Mosleyn ja Ecclestonen toimintaa lajin tulevaisuudesta päätettäessä. Toinen haluaa lajista ympäristöystävällisemmän, ja toinen haluaa valaista kilparadan 3,1 miljoonalla watilla.jupla sanoi:Jokaisessa valopisteessä 2000 wattia, yhteensä siis 3,1 milj wattia. Vaikka kaksi vierekkäistä lamppua simahtaisi, näkisi silti vielä hyvin ajaa. 12:lla generaattorilla varmistetaan sähkön tuotto.
Ei ole puuttunut ainakaan Singaporen lehdissä julkaistuissa kuvissa. Ko. katsomorakenne on vanha ja kaikkien erilaisten juhlien ja tapahtumien pääpaikka. Ne rakentaa usein siihen lahdelle ponttooneista lavan esiintyjille yms. Eli rata oli todella yhdessä välissä piirretty siihen lahden päälle. Voin laittaa kuvan jos vaikka löydän sen lehden vielä. Noh, eipä sen väliä, kiinnosti vaan miten ne olis sen järkänneet.WebSlave sanoi:Voihan se olla, että joissain vanhemmissa kartoissa/kuvissa tuo katsomorakennelma etupuolella olevine tasanteineen puuttuu. Vasta katseltuani eilen Google Earthistä rataesittelyn minulle avautui, että rata kierretäänkin vastapäivään. Olin koko ajan kuvitellut että myötäpäivään.
Onhan se nähty, mikä on meininki, kun "alan ehdoton eliitti" astuu kehiin. Viimeksi Australiassa tänä vuonna. Oli päätetty, että saadaan kilpailuista katsojaystävällisempiä kun pakotetaan tallit käyttämään kumpaakin kumiseosta kilpailun aikana. Katsojat saivat sitten kiitollisina tihrustaa niitä kärpäsen kokoisia laikkuja renkaiden kyljissä.PekPoy sanoi:Kannattaa näitä spekulaatioita kehitellessä ottaa huomioon, että F1-ratasuunnittelussa mukana oleva koneisto ei ole kasa arvuuttelevia forumilaisia, vaan aivan takuulla alansa ehdoton eliitti. Tuollaiset "kuinka kuljettajat näkevät liput?"-kysymykset on aivan takuulla ratkaistu jo aikapäiviä sitten. Nimenomaisesti valaistut liputuspisteet olisi ainakin meikäläisen mieleen sangen nopeasti pompsahtava ratkaisu. :eek!:
Lisäksi, kysehän ei nyt todellakaan ole mistään säkkipimeässä ajamisesta. Tässäkin ketjussa on mainittu jo useampaan kertaan minkälaiset spektaakkelimaiset valaisinpatteristot tuonne radan varteen on suunniteltu. Valaistus on varmasti erilainen kuin auringonvalossa ajaessa, mutta tuskin niin paljon huonompi kuin täällä on peljätty. Ei ne missään katulamppujen valossa meinaa ajaa.
Se perustuu siihen että jostain lähteestä muistan lukeneeni tuon.Törni sanoi:Mihin tuo ymmärtämys perustuu? Jo tehtyihin päätöksiin vai analyyseihin potentiaalisten markkina-alueiden primetimestä?
Turha semmosta rakentaa on. Johan Mo i Ranassa olis Arctic Circle Raceway valmiina.Pade_ sanoi:Rakennetaan Lappiin F1-rata ja ajetaan iltakisa keskikesällä? Saako ehdotukseni kannatusta?
Ei se näin eurooppalaisen katsojan näkökulmasta ole lainkaan ikävämpi juttu, että kaukoidän kisat alkaisivat myöhemmin. Kuskitkin voisivat tykätä siitä, ettei ole aivan niin kuuma.Silk Cut Jaguar sanoi:Mielestäni tuo Singapore on ollut alusta asti loistava idea, kun on erikoisempi muutenkin katuratana, mutta nyt tämä GP-järjestäjien joukkoinnostus yökisoihin tuntuu vähän keinotekoiselta.
Australiaan olis ainakin kiva saada. Kuka viitsii nyt herätä viideltä katsomaan TV:tä...WebSlave sanoi:Ei se näin eurooppalaisen katsojan näkökulmasta ole lainkaan ikävämpi juttu, että kaukoidän kisat alkaisivat myöhemmin. Kuskitkin voisivat tykätä siitä, ettei ole aivan niin kuuma.
Pakkohan se on kun on vielä kauden avaus kisa. :thumbup:Jason Voorhees sanoi:Australiaan olis ainakin kiva saada. Kuka viitsii nyt herätä viideltä katsomaan TV:tä...
Komppaan! Ei mitään sen parempaa kuin herätä aamusta aikasin, mieluusti vielä oikeesti aikasin eli luokkaa neljältä, ja valmistautua katsomaan formulaa.Cmoney sanoi:Minusta aikaisen aamun kisat ovat mukavia. Kuumaa kaakaota, ja pari voileipää, ja sohvalle katsomaan kilpailua.
Kuumaa kaakaota vasta herättyä, niin ruutulippu jäisi kyllä minulta näkemättä. Kahvikaan ei meinaa saada pysymään silmiä auki. Osasyy toki voi olla se, että olen mennyt nukkumaan vasta pari tuntia aikaisemmin.Cmoney sanoi:Minusta aikaisen aamun kisat ovat mukavia. Kuumaa kaakaota, ja pari voileipää, ja sohvalle katsomaan kilpailua.
Silloin ei kannata mennä nukkuun ollenkaan...WebSlave sanoi:Kuumaa kaakaota vasta herättyä, niin ruutulippu jäisi kyllä minulta näkemättä. Kahvikaan ei meinaa saada pysymään silmiä auki. Osasyy toki voi olla se, että olen mennyt nukkumaan vasta pari tuntia aikaisemmin.
Tuli vaan nyt mieleen, että jos kaupungista häiväis sähköt, niin eihän se tuolta näyttäisi..WebSlave sanoi:Singaporen saaminen säkkipimeäksi vaatisikin melkoisen määrän työtä (sähkökatkon lisäksi), kun kaupunki näyttää pimeällä tältä:
Sama täällä! :thumbup: Varsinkin viime kauden avauskisa oli hienoa katsoa juuri aamulla.Cmoney sanoi:Minusta aikaisen aamun kisat ovat mukavia. Kuumaa kaakaota, ja pari voileipää, ja sohvalle katsomaan kilpailua.