Vettel on hyvä ja hakee uudet renkaat jos ja kun vanhat on liian kuluneet. Samanlaiset renkaat ne on alla muillakin ja vieläpä juurikin sellaiset kun mitä Pirelliltä on vaadittu.:alppu:En tiedä mikä on alkuperäislähde, mutta YLE:n Teksti-TV:ssä lukee seuraavaa:
Eikös tuo ensimmäinen ole ratkaistavissa säätämällä ne jarrut+jarrupoljin siten, että kuski voi taas jarruttaa täysillä.Koodi:[b]F1-sarjan uusia renkaita arvostellaan[/b] F1-sarjan uuden rengasvalmistajan Pirellin ensi kauden F1-renkaat ovat joutuneet arvostelun kohteeksi. - Pirellin renkailla ei voi jarruttaa riittävästi. Pito on hävinnyt täysin. Ennen jarrutin täysillä, kun tulin suoran päähän. Nyt jos tekee sen, menevät renkaat lukkoon, etenkin takarenkaat, Fernando Alonso kuvaili. - Ongelmana on, että renkaat kuluvat liian nopeasti. Renkailla on hyvä ajaa vain 16 tai 17 kierrosta, sen jälkeen ne alkavat jo hajota. Kuljettajalla ei ole sitten enää mitään mahdollisuuksia. Ajaminen tuntuu erilaiselta ja se on sääli, Sebastian Vettel sanoi.
Vettelille taas voi vastata, että tuon verran niiden juuri tuleekin kestää, jotta saadaan useampia renkaanvaihtoja. Ja mielellään niin, että kahdella vaihdolla auto ei ole koko kisaa "hyvä ajaa", jolloin nähtäisiin sekä taiteilua huonoksi käyneillä renkailla että kolmansia stoppeja.
Joo komppaan täysillä tätä !! On hyvä vaan että kumit ei kestä mitään yli 40 kierosta. Pysähdyksiä olisi näillä näkyvin olevan tulossa lisää mikä on oikein hyvä juttu mielestäni ! Sielä voi kummiskii aina sattua mutterien kanssa kämmejä ja ne on mukavia seurattavia ! Tosin ferrarilla jos teet niin saat potkut, että sielä voi varikko ukoilla olla kuumat paikatMinun mielestä on todella hyvä että jarruilla ei voi jarruttaa täysiä. Tämä lisää jarrutusvirheitä.
16-17 kierrosta kuulostaa myös tosi hyvältä.
Näin luulisi. Alonson kommentti kuullostaa kyllä tosi tarkotuksen hakusesti uutisoidulta, mutta voihan se olla noin sanoneenkin. Tyhmän kuulonen kommentti vain kilpa-ajajalta. Minustakin hyvä vain jos jarrutuksiin tulee haastetta eikä sitä kuuluisaa playstation meininkiä!Eikös tuo ensimmäinen ole ratkaistavissa säätämällä ne jarrut+jarrupoljin siten, että kuski voi taas jarruttaa täysillä.
Mun käsittääkseni Vettel on tätä enemmenkin kommentoinut ja siksi alan ymmärtää asian niin, että renkaat ovat hyvin on/off tyyppiset. Eli niillä menee määrätyn matkan ok (kuluvat niin kun pitää ja se on hyvä), mutta sitten kun kuolema tulee niin se tulee ja mitään ei ole tehtävissä. Se ei välttämättä ole kuitenkaan hyvä. Ei edes katsojille, jos se vielä tapahtuu hyvin nopeasti. Se tekee pelistä jo lottoa, jos on esim. riski että puolikas kierros ennen stoppia renkas vain loppuu totaalisesti ja takkiin tulee TOSI paljon (sekunteja lisää vajaalla kierroksella).Vettelille taas voi vastata, että tuon verran niiden juuri tuleekin kestää, jotta saadaan useampia renkaanvaihtoja. Ja mielellään niin, että kahdella vaihdolla auto ei ole koko kisaa "hyvä ajaa", jolloin nähtäisiin sekä taiteilua huonoksi käyneillä renkailla että kolmansia stoppeja.
Kuskit ovat kertoneet, että renkaat on mahdollista saada "rikki" mutkan kahden aikana ja ne eivät siitä enää toivu/palaudu kuten BS:sät viime vuonna. Näin ollen riski lähteä vieläpä entistä likaisemmalle radalle ajolinjan ulkopuolella kasvaa. Ohi pääsee ehkä, mutta renkaat on täynnä puolen nyrkin kumin paloja, pari seuraavaa mutkaa on liukkaita ja jos renkas tämän johdosta vielä kuolee heti tai paljon nopeammin niin voi kysyä, että kannattaako lähteä yrittämään ohitusta. Saati jos yritys ei edes onnistu!Suurin ongelma lienee nyt siis tuo irtopaska ajolinjan reunalla. Se on "aina" ollut perimmäinen syy vähäisille ohituksille (heikompi pito)..
Tuskin niitä jarrutehoja paljon kannattaa alkaa heikentämään, kuskin pitää vaan olla tarkempi jarruttamisessaan. On kyllä positiivisia nämä viestit mitä renkaista kuuluu, ettei täysillä puristamalla välttämättä ole enää se nopein tapa edetä. Huomattavat kuskin ajamisesta riippuvat suorituskykyerot ovat sitä mitä laji kaipaa. Ohituksia tulee varmasti lisää, kun hetkelllistä suorituskykyä on renkaista irrotettavissa verrattuna tasaiseen pitkänmatkan ajoon.Eikös tuo ensimmäinen ole ratkaistavissa säätämällä ne jarrut+jarrupoljin siten, että kuski voi taas jarruttaa täysillä.
Kaikki on varmaan samaa mieltä (ehkä kuskeja lukuunottamatta) siitä, että heikommin kestävät renkaat on hyvä juttu. Max. 20 kierrosta hardeilla on vaan mun mielestä hiukan liian vähän. Sitten kun supersofteilla pääsee sen reilut 5 kierrosta kilpailukykyistä vauhtia niin koko kisa uhkaa mennä farssiksi.16-17 kierrosta kuulostaa myös tosi hyvältä.
Kilpailukykyisellä vauhdilla? Eikö se ole sama kaikille jotka ovat päättäneet supersofteilla kisaan lähteä? Renkaitten suorituskyvyn lasku on vakio sillä eroituksella että toiset autot on hellempiä renkaille ja saavat niistä hieman enemmän irti pitkässa juoksussa mutta tuskin enempää kuin kierroksen parin hyöty pidemmän stintin muodossa ja tällöinkin käytetyt renkaat on vauhdillisesti huonommat kuin uudet joten taktillisesti ei kannata.Kaikki on varmaan samaa mieltä (ehkä kuskeja lukuunottamatta) siitä, että heikommin kestävät renkaat on hyvä juttu. Max. 20 kierrosta hardeilla on vaan mun mielestä hiukan liian vähän. Sitten kun supersofteilla pääsee sen reilut 5 kierrosta kilpailukykyistä vauhtia niin koko kisa uhkaa mennä farssiksi.
Kun rengas pyörii haipakkaa niin väri näkyy ko. värin mukaisena viivana.Ihan paskasti tehty yllättäen tuokin Pirelliltä. Nyt seosta ei näe edestä tai in-carista. Ja kun rengas pyörii helkkarinmoista haipakkaa, niin ainakaan Eki ei näe sivustakaan. Höh.
Miksei sitä muka näe incarista?Ihan paskasti tehty yllättäen tuokin Pirelliltä. Nyt seosta ei näe edestä tai in-carista.
Niin muuten, onkos muuten merkki myös kumin sisäreunassa?Miksei sitä muka näe incarista?
Aivan, voihan se noin olla. Ja kaipa sen siitä sivusta näkee viivana, ainakin jos kuva on tarpeeksi läheltä. Olis se HD oikeesti aika kiva :alppu:Niin muuten, onkos muuten merkki myös kumin sisäreunassa?