keewee
Well-known member
- Liittynyt
- 22.8.2008
- Viestit
- 536
Naamani on kirjaimellisesti jähmettynyt tähän asentoon ->Aika hiljaiseksi veti täällä.
Ei vittu, ei näin.
Toivottavasti systeemi floppaa ja pahasti, että seniilit pierut heräisivät joskus.
Naamani on kirjaimellisesti jähmettynyt tähän asentoon ->Aika hiljaiseksi veti täällä.
Ei vittu, ei näin.
Tasaisuus johtuu yksinomaan siitä, että voittoja on mennyt myös tallikaverille. Kun heti alusta panostetaan vain ykköskuljettajaan, ei vastaavaa enää tulla näkemään. Esim. Maranellossa aivan varmasti jo harjoitellaan "let x pass for the championship" lausetta. Puhumattakaan sitten siitä, että nyt kaikki muut tallit tekevät vastaavat laskelmat. Tuskin edes Ross Brawn on unohtanut sitä, miten mestaruuden mahdollistava taktiikka laaditaan.Ja muistakaa nyt sekin, että kyllä ne pisteetkin lasketaan jos voitot menevät tasan. Ja viime vuosina voittojen määrät ovat olleet tasaisia niiden kuskien kesken jotka ovat mestaruudesta ajaneet!
Eli kärjistetystä tämä johtaa siihen että sijoilla 1-2 olevat ajaa hulluna, 3 sijalla oleva ajelee semisti, koska odottaa 2 ajavan toisensa pihalle. Sijat 4-8 ajelee säästöliekillä, mutta katsoen ettei toinen tule ohi. 8-loput ajaa varikolle toisen rengasvaihdon yhteydessä ja säästää autoaan ensi kisaan.Jep, mutta viime kausia on turha verrata koska jokainen kausi on uniikki, se onkin hienoa sitten loppukauden kisoissa kun piste-eroa on 2p, mutta toisella on voittoja niin paljon enemmä ettei kannata edes yrittää.
Tämä vähentää taistelijoiden ja altavastaajien asemassa olevien mahdollisuuksia.. Esim Kubica viime vuonna oli pitkään mukana mestaruuskamppailussa tasaisten kovien suoritustensa ansiosta. Ei tehnyt paljoa virheitä ja auto toimi usein hyvin. Voittoja ei tullut useita, mutta pisteitä silti paljon. Kärkitalleissa tehtiin paljon virheitä.. Uusi pisteenlaskujärjestelmä antaa mahdollisuuden mogata jopa puolet kilpailuista. Ehkä jopa enemmänkin.Ja muistakaa nyt sekin, että kyllä ne pisteetkin lasketaan jos voitot menevät tasan. Ja viime vuosina voittojen määrät ovat olleet tasaisia niiden kuskien kesken jotka ovat mestaruudesta ajaneet!
normisti pisteillä.Mites tallimestaruus ratkaistaan?
Niillä on merkitystä kuljettajille ainoastaan jos voitot ovat tasanVaikka nuo pisteet siis eivät vaikutakaan MM:n, ne silti siis lasketaan kuskien tilastoihin ja kauden "lopputuloksiin"? Vai?
Kyllä. Muut sijoituksethan ja tallimestaruus ratkaistaan edelleen pisteillä.Vaikka nuo pisteet siis eivät vaikutakaan MM:n, ne silti siis lasketaan kuskien tilastoihin ja kauden "lopputuloksiin"? Vai?
Tämä on totta. Vähentää tai jopa poistaa mahdollisuuden voittaa mestaruus "heikommalla" autolla.Tämä vähentää taistelijoiden ja altavastaajien asemassa olevien mahdollisuuksia.. Esim Kubica viime vuonna oli pitkään mukana mestaruuskamppailussa tasaisten kovien suoritustensa ansiosta. Ei tehnyt paljoa virheitä ja auto toimi usein hyvin. Voittoja ei tullut useita, mutta pisteitä silti paljon. Kärkitalleissa tehtiin paljon virheitä.. Uusi pisteenlaskujärjestelmä antaa mahdollisuuden mogata jopa puolet kilpailuista. Ehkä jopa enemmänkin.
Niin mutta jos Sutil pääsee kerran kauden aikana viidenneksi, tuleeko pisteet vain Force Indialle ja Sutilin tilastoissa lukee "viides, ei henk.koht pisteitä"?Niillä on merkitystä kuljettajille ainoastaan jos voitot ovat tasan
Niin mä sen ymmärsin, eli ku lopussa on monella yhtä monta voittoa, voittaja on eniten pisteitä kerännyt. Ja pisteet lasketaan normisti silti valmistajalle, eli se tuo sen lisäpanoksen tapella muistakin sijoista... jota ainakin Kimin kohdalla epäilen suurestiVaikka nuo pisteet siis eivät vaikutakaan MM:n, ne silti siis lasketaan kuskien tilastoihin ja kauden "lopputuloksiin"? Vai?