Pitwall - F1 Manager

Duunari

Well-known member
Sijainti
Harjavalta
taidampa koittaa myös kun noita nettimanagereita tulee väännettyä :) esim hattrick, freekick, popomundo, sportsmanagers, f1time .. tosin f1time on aika jäis.. Mutta toivottavasti tästä sais sitten uuden! :)

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Hyva etta muutkin hurahtanut. Oman tallin perusidea oli etta eka raha asiat ja luotettavuus kondikseen ja sitten etsitaan nopeutta. Seurauksena oli se etta kuskit on halvat ja huonot. Uudet saatava. Miten voi laittaa kuskin jolla on ykkoskuskin soppari niin muuttaa se testikuskiksi? On servu muuten vielakin alhaalla. Perkele.

formulaX

Well-known member
Taitaa olla sadekelin kisa. Kyykähtänyt vissii kuormaan peli, kun ei aukea kisa sivu.

zhoop

Well-known member
Aloitin Pitwall urani eilen. Nyt kuitenkin ilmeni ongelma. En ymmärrä kaikkien valikoiden toimintaa ja suurimman ongelman tuottaa tuo kuljettajien hankinta. Kuinka kuljettajia saa teamiin? Ilmeisesti keinoja on useampia?

EDIT: Onko mahdollista päästä vielä mukaan kisaan vaikka aika-ajot jäivät väliin?

EDIT2: Toivotaan pikaista vastausta.

formulaX

Well-known member
zhoop sanoi:
Aloitin Pitwall urani eilen. Nyt kuitenkin ilmeni ongelma. En ymmärrä kaikkien valikoiden toimintaa ja suurimman ongelman tuottaa tuo kuljettajien hankinta. Kuinka kuljettajia saa teamiin? Ilmeisesti keinoja on useampia?
Kisa on jo alkanut,mutta ei hätää ens viikolla on heti uus kisa, nyt on hyvää aikaa valmistautua siihen. Kuskit pitää palkata sieltä "markkinoilta".

Viimeksi muokattu:

Boyracer

Well-known member
Ei pääse kisaan jos ei ole aika-ajoja ajettu. Näyttää sille että monesta divisioonasta puuttuu tiimeiltä aika-ajo tuloksia, 4.5 vaan puolet on ajaneet, ehkä johtuu viikon serveriongelmista.

Onkos se kisa nyt menossa? Käsitin että 13:00 alkaa. Serveri ei vastaa joten kai se sitten on...

Nappasin vapaana olleen awfull / superb / superb head commercialin. Kallis on mutta näyttäisi maksavan itsensä takaisin aika pian. Head designerkin vaihtui paljon pätevämpään, vielä kun saisi hyvät kuskit jostain :)

zhoop

Well-known member
formulaX sanoi:
Kisa on jo alkanut,mutta ei hätää ens viikolla on heti uus kisa, nyt on hyvää aikaa valmistautua siihen. Kuskit pitää palkata sieltä "markkinoilta".
Kyllä minä sen käsitin mistä niitä kuljettajia löytyy, mutta olen täysin hakoteillä mitä sitten pitäisi tehdä. Kuljettajasta voi ilmeisesti tarjota rahaa tiimille? Milloin kuljettaja tulee tiimiin? Voisinko saada yksityiskohtaisemmat ohjeet? :mad_old:

formulaX

Well-known member
13:00 on alkanut kisa.
Weather: It's raining slightly

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
Joo eipä aukea sivu ei! :mad_old: Onko siellä käyttäjiä jo niin paljon ku on alkanu viime aikana tökkiin? Olispa ollu kiva seurata kisaa :(

Boyracer

Well-known member
zhoop, guidea lukemalla selviää.

Mutta helpoin tapa on katsella vapaita kuljettajia, ne tulee tiimiin samantien kun sopimus on tehty. Mitään helmiä sieltä ei löydy mutta pääseepähän alkuun :)

formulaX

Well-known member
zhoop sanoi:
Kuljettajasta voi ilmeisesti tarjota rahaa tiimille?
Milloin kuljettaja tulee tiimiin?
Jos kuljettajalla ei ole sopimusta, sen kanssa voi tehdä sopimuksen 1,2 tai testikuskiksi, itse valitaan sopimuksen pituus. Kuski tulee heti talliin.

Jos kuljettajalla on 1 tai 2 viikkoa sopimusta toisen tallin kanssa, eikä ole jatkosopimusta. Kuljettajan voi itse kaapata pelkästään tarjoamalla palkkaa, valita itse sopimuksen pituus. Kuljettaja tulee käyttöön vasta 1 tai 2 viikon päästä, sitten kun edellisen tallin sopimus päättyy.

Kauppaa niistä voi käydä ja kuljetajista on siellä forum-paikassa myynti-ilmoituksia, jos haluaa kalliilla rahalla ostaa kuskia. Tästä en tiedä tarkemmin.

Jotkut tosin taitaa harrastaa semmosta, että tekee feikki talleja, ja myy sillä omalla oikealla tallilla sille feikki tallille surkean kuskin monella miljoonalla. easymoney.

zhoop

Well-known member
Ok.

Nyt sain hankittua kuljettajia. Kiitos neuvoista. Milloinkas ajetaan seuraavan kerran testejä?

formulaX

Well-known member
zhoop sanoi:
Ok.

Nyt sain hankittua kuljettajia. Kiitos neuvoista. Milloinkas ajetaan seuraavan kerran testejä?
valikoista Team -> Calendar ja viikko 5. Eli ens ke,to on noin vuorokausi aikaa ajella testiä.

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
onko kukaan päässyt kattomaan tuoksia tämän päivän kisasta? Ite en oo saanu race-sivua auki!

Niksi

Niksittäjä
Sijainti
Vaasa
niki sanoi:
onko kukaan päässyt kattomaan tuoksia tämän päivän kisasta? Ite en oo saanu race-sivua auki!
Joo, sama täällä. Tiedän vaan sen, että en ole neljään parhan joukossa.

Boyracer

Well-known member
Race sivulle pääsee kun antaa sivun latautua 5 - 10 minuuttia...

4.5 divarissa 10 autoa, omat autot muistaakseni sijoilla 5. ja 7. eli ei mitenköön loistava kisa. Huippurenkailla mutta own brand koneilla ajavan tiimin autot hajosivat kierrokselle 44. kolmen sekunnin erolla toisistaan, taidan säilyttää johtopaikan :)

Ilmeisesti pelaajien määrä on lähtenyt nopeaan kasvuun :eek:

Duunari

Well-known member
Sijainti
Harjavalta
Näemmä paalu ekoissa aika-ajoissa! :) Mutta kisatuloksia ei näemmä saa millään esille vaikka odottaisi kuinka kauan.. nooh.. katsellaan jos joskus!

zhoop

Well-known member
Nyt olen hieman syventynyt tuohon Pitwalliin ja vaikuttaa erittäin hienolta peliltä. Olen kuitenkin parannellut autoa siihen malliin että tiimi on lähes 2 miljoonaa euroa miinuksella. Käsittääkseni 5 miljoonaa on konkurssiraja. Olenko väärässä?

Miten saisin tiimin talouden vähän paremmalle tolalle? Kuljettajat eivät syö kovinkaan suurta osaa rahoista jotka olen laittanut tuulemaan vaan parempi moottori, paremmat renkaat jne. ovat vieneet rahavarani noin alas.

Saako osakilpailuiden voitoista (tai hyvistä sijoituksista) rahaa? Sponsori tulot ovat noin 550k / viikko. Onko tiimini vaarassa mennä konkurssiin jos en enää kuluta rahaa hulluna ja testaan sopivasti? Ensiauton kehittäminen maksaa 100k / viikko. Voiko kehittymistä seurata mistään?

Testeissä ajettu kierros maksaa 3k, maksaako kisassa ajettu kierros samanverran? Aika-ajo ajetaan ilmeisesti yksikierroksisella järjestelmällä (kuten F1:ssä viime kaudella). Pitääkö kisataktiikkaa laatiessa osata ottaa huomioon aika-ajoissa kulutettava bensa vai lisätäänkö se automaattisesti tankkiin?

Boyracer

Well-known member
Nyt olen hieman syventynyt tuohon Pitwalliin ja vaikuttaa erittäin hienolta peliltä. Olen kuitenkin parannellut autoa siihen malliin että tiimi on lähes 2 miljoonaa euroa miinuksella. Käsittääkseni 5 miljoonaa on konkurssiraja. Olenko väärässä?
Ainakin auton kehitys loppuu kun on 5 miljoonaa miinuksella, ehkä siitä huolimatta voi ajaa kisoissa jne.

Miten saisin tiimin talouden vähän paremmalle tolalle? Kuljettajat eivät syö kovinkaan suurta osaa rahoista jotka olen laittanut tuulemaan vaan parempi moottori, paremmat renkaat jne. ovat vieneet rahavarani noin alas.

Saako osakilpailuiden voitoista (tai hyvistä sijoituksista) rahaa? Sponsori tulot ovat noin 550k / viikko. Onko tiimini vaarassa mennä konkurssiin jos en enää kuluta rahaa hulluna ja testaan sopivasti? Ensiauton kehittäminen maksaa 100k / viikko. Voiko kehittymistä seurata mistään?
Rahaa tulee voittamisesta, sponsoreilta ja fanituotteista. Aluksi tiimin tärkein äijä on head commercial sillä se määrittää miten hyvät sponsorisopimukset saat tehtyä. Itse vaihdoin huonon head commercialin superb/superb tyyppiin ja uusista sponsorisopimuksista saa nyt noin tuplasti rahaa kuin aikaisemmin... Ensimmäisellä viikolla sponsorirahaa taisi tulla 900k ja fanituotteista ehkä 500k.

Pistä kuskit lepäämisen sijasta suorittamaan promootiohommia, fanituotteita alkaa mennä paremmin :)

Testeissä ajettu kierros maksaa 3k, maksaako kisassa ajettu kierros samanverran? Aika-ajo ajetaan ilmeisesti yksikierroksisella järjestelmällä (kuten F1:ssä viime kaudella). Pitääkö kisataktiikkaa laatiessa osata ottaa huomioon aika-ajoissa kulutettava bensa vai lisätäänkö se automaattisesti tankkiin?
Käsittääkseni kisassa kierrokset ei maksa. Aika ajoissa 3 kierrosta joista yhdelle otetaan aika eli sama kuin F1. Peli laittaa autoon automaagisesti vähinätään sellaisen bensamäärän että sillä selviää aika-ajot, loput tankkiin laitettavat bensat sinun pitää itse laskea.

Kauden ensimmäisessä kisassa renkaat kului nopeasti ja siinä olisi ehkä voinut taktikoida renkailla ja varikkopysähdysten määrällä. Edellinen ja tuleva kisa ei tunnu syövän renkaita oikeastaan lainkaan joten pehmeät seokset vaan alle (renkaat vaihdetaan varikkokäynnillä toisin kuin F1:ssä) ja minimimäärä varikkopysähdyksiä vaan.

zhoop

Well-known member
Onkos jostain saatavissa dataa mikä on tullut testejen tuloksena? Jos niin mistä sitä saa?