Pitwall - F1 Manager

Boyracer

Well-known member
Sivun oikeassa reunassa on valikko team ja sieltä testing. Jos et itse ole käskenyt autojen vielä ajaa niin ne ei sitten ole ajaneet mutta nou hätä, aikaa on vielä keskiyöhön asti ja sitten alkaa aika-ajot jotka kestää 48 tuntia :)

Testisessiossa voit käskeä kuskisi radalle, määrätä bensamäärän ja millä gummeilla testi ajetaan ja kuinka monta kierrosta. Kierrosajat näkyy samalla sivulla melkein reaaliaikaisena. Kuskit voi lähettää radalle useaan eri otteeseen.

Missä divisioonassa muuten ajat?

zhoop

Well-known member
Ajan divisioonassa 4.19. Kyllä tiedän miten testataan, koska olen ajanut testejä kolmella kuskilla yhteensä noin 80 kierrosta. Kannattaako aika-ajoissa ajattaa kuskit niin myöhään kuin mahdollista ja niin avoimella radalla (vähän muita samaan aikaan radalla)? Paraneeko rata ajosession edetessä, kuten oikeasti? Milloin voi säädellä milloin kuskit pysähtyy toiselle tai kolmannelle varikkopysähdykselle? Mietin vaan että aika monta pysähdystä tulee kun kierrosta kohti kuluu reilut 3 litraa polttoainetta ja mahdollisuus laittaa tankkiin on vain 49 litraa. Onko vika autoni pienessä tankissa vai mistä kiikastaa?

Sori vaan näistä kysymyksistä. Mielestäni tuo guide ei vaan ole kovinkaan täydentävä...

Boyracer

Well-known member
Ajan divisioonassa 4.19. Kyllä tiedän miten testataan, koska olen ajanut testejä kolmella kuskilla yhteensä noin 80 kierrosta.
80 kierrosta on ihan hyvä määrä, jos ajaa liikaa niin autojen luotettavuus kisassa kärsii. Minun 4.5 divisioonassa hurjimmat tallit ovat ajaneet pitkälti yli 200 kierrosta...

Kannattaako aika-ajoissa ajattaa kuskit niin myöhään kuin mahdollista ja niin avoimella radalla (vähän muita samaan aikaan radalla)? Paraneeko rata ajosession edetessä, kuten oikeasti?
Luulisin ettei ruuhkaa tai radan paranemista ole mallinnettu, ainakaan niin ei ole lukenut missään joten oletan ettei sillä ole väliä. Itse jätän lauantaille että saan käyttöön uudet kehitysversiot parista osasta :eek:

Milloin voi säädellä milloin kuskit pysähtyy toiselle tai kolmannelle varikkopysähdykselle? Mietin vaan että aika monta pysähdystä tulee kun kierrosta kohti kuluu reilut 3 litraa polttoainetta ja mahdollisuus laittaa tankkiin on vain 49 litraa. Onko vika autoni pienessä tankissa vai mistä kiikastaa?
Aika-ajojen jälkeen voi asettaa kisan varikkostopit race alasivulta. Ennen aika-ajoihin lähtöä voit asettaa bensamäärän joka autossa on kisaan lähdettäessä ja peli vähentää siitä aika-ajoissa kuluvan polttonaineen. Eli nyt menee noin 12 litraa aika ajoihin, tankin koko on (ainakin minulla) 67 litraa joten kisaan startataan max 57 litran bensamäärällä. Ei kannata jättää varikkostoppia liian myöhään ettei bensa lopu, se on ollut yleisin keskeyttämisen syy meidän divarissa :p

formulaX

Well-known member
Noniin, kerronpa tuosta kunnon staffin palkkaamisesta. Olin palkannut designeriksi terrible very good okay:n ja sit kännipäissään niitä vapaita markkinoota seurasin ja satuin niitten terrible terrible terrible seasta läytämään terrible good good designerin ja onnessa palkkasin sen ja pistin heti kontrahtiin pituutta 13 viiikkoa. Rosvosektori totaalisesti. Minulla oli JO suht hyvä suunnittelija (en muistanut). Noh, laskin että että paljo tulee hintaa pitää toinenkin designeri 2miljoonaa, paljo irtisanominen on, miljoonan. Nappi laulaa halleluuja, kabuum miltsi veke. Eli varovaisuutta tohon peliin, ei hätiköidä jos ei ole 100% varma.

Sielä on developmentis bensatankki yks kehityskohde, en tiedä vaikuttaako se tankin kokoon? itsellä mahtuu 61l enkä sitä ole yhtään kehitelly.

Kannattaa lukee ne kaikki guidet ja faqit ja muitten pelaajien kysymykset läpi, saa paljon vinkkejä, ja vielä myöhemmin tarkistella sieltä.

Testaaminen varmaan kannattaa aina, jos vain rahat riittä. Kohtuus siinäkin tietty. Kannattaa säästellä ekstra panostusta niihin offseason testisessoneihin, vissii kehittää myös autoa ajaa niis testiä. Itse ajattelin ainakin. Kuskeja kehittää lisää kaikki testaaminen.

Kannattaa muistaa, että ennen kisaa tankattu bensa on pois pitstoppien pituudesta, tai niin kuvittelis jos sinittelee radalla pitkään ekalla stintillä. En sitten tiedä arvostaako sponsorit hyviä aika-ajo sijoituksia.

Sieltä pelin foorumeilta löytyy joku virolaisen koodaama apuohjelma noiden pitstoppien suunnitteluun, se ei ole täydellinen, mutta sillä pääsee helpommalla jos ei jaksa itse viritellä taktiikoita laskimen kanssa. Joku vois pastettaa tänne linkin siihen jos jaksaa.

Viimeksi muokattu:

formulaX

Well-known member
Amatöörimäistä yleensä tuosta pelistä käsitellä polttoainetta litroissa, kun polttoaineen lämpötila vaikuttaa enemmän siihen kuin sitä käsiteltäisiin kilogrammoissa. Tuli vain mieleen.

Boyracer sanoi:
Eli nyt menee noin 12 litraa aika ajoihin, tankin koko on (ainakin minulla) 67 litraa joten kisaan startataan max 57 litran bensamäärällä. Ei kannata jättää varikkostoppia liian myöhään ettei bensa lopu, se on ollut yleisin keskeyttämisen syy meidän divarissa :p
Aika-ajo bensat tulee aika-ajoon vakiona, niistä ei tarvitse välittää. Itse valitaan sitten bensakuorma siihen lisäksi, jolla halutaan aloittaa kisa. Aika-ajon jälkeen suunnitellaan taktiikkaa lisää. Kisassa ei ole näitä bensaa kuluttamattomia kierroksia käsittääkseni, kisan jälkeinen kierros ehkä?

Tätä bensan riittävyyttä on tässä tullut mietittyä, testeissä kun katsoo paljon viimeinen kierros on kuluttanut bensaa ja katsoo paljo bensa tankissa vielä on, ja lisä testillä huomasin, että aloitus ja lopetus kierros ei kuluta polttoainetta TESTEISSÄ. En ole vielä hullutellut, että kuinka pitkälle tuota voi venyttää, tai jopa kisassa? Voiko?

Jos taktiikka on lähteä esim. täydellä tankilla kisaan esim. 61l ja tekeekin pitstopin vaikka tankissa on vielä 15l ja kisa taktiikkaan on valinnut, että pitstop 1: 50l tankkiin. onko nyt tankissa 65l pitstopin jälkeen? eli vaikuttaako toi tankkiin jäänyt bensa, vai tyhjääköhän toi kisa scripti sen tankin joka pitstopin jälkeen?

Apa_02

Well-known member
Mites tuo kisa startti? Lähteekö kuskit matkaan automaattisesti, vai pitääkö olla sunnuntaina painamassa nappia?

Boyracer

Well-known member
Automaagisesti lähtee. Pitäisi olla live timing mutta servereillä on tainnut olla niin paljon kuormaa ettei oo ainakaan mulla näkynyt :(

Apa_02

Well-known member
Boyracer sanoi:
Automaagisesti lähtee. Pitäisi olla live timing mutta servereillä on tainnut olla niin paljon kuormaa ettei oo ainakaan mulla näkynyt :(
Hyvä, että on automaattinen, kun en tietenkään pääse paikalle siihen aikaan sunnuntaita. Toivottavasti uuden uutukaiset PRC:n PRF1-06:t kestää rankan div. 4.7:n kisan. Onnea muillekin kisaajille.

Fabler

Active member
Sijainti
Helsinki
formulaX sanoi:
Tätä bensan riittävyyttä on tässä tullut mietittyä, testeissä kun katsoo paljon viimeinen kierros on kuluttanut bensaa ja katsoo paljo bensa tankissa vielä on, ja lisä testillä huomasin, että aloitus ja lopetus kierros ei kuluta polttoainetta TESTEISSÄ. En ole vielä hullutellut, että kuinka pitkälle tuota voi venyttää, tai jopa kisassa? Voiko?
Ei toimi toi kikkailu kisassa :)

Fabler sanoi:
Kannattaa muuten kokeilla Elmo Tempelin tekemää Pitwall Help nimistä ohjelmaa. Sillä pystyy laskemaan nopeimman taktiikan kisaan.
Löytyy osoitteesta: http://www.hot.ee/et/

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
Hitto. Rahaa on perkeleesti mutta nyt pitas loytaa parempi suunnittelija. Tiedatteko etta voiko omaa palkkaa nostaa jostain? Tarviaa hurvitteluun lisaa rahaa :D

Nykyinen suunnittelija terrible bad terrible. Ja 6 viikon sopimus :eek!: Rahaa palaa kun potkasen sen ukon pellolle. Ei kannata teha nakojaan noin pitkia sopimuksia.

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
No eipä tuo laskuri niin paljoa auta, aika hyvin ne meni päässäki oikein! Pääsisköhän tänä sunnuntaina kattomaan kisaa livenä, viimeksi oli linjat tukossa!

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
niki sanoi:
No eipä tuo laskuri niin paljoa auta, aika hyvin ne meni päässäki oikein! Pääsisköhän tänä sunnuntaina kattomaan kisaa livenä, viimeksi oli linjat tukossa!

Jaa, aina olen ite laskenut varikkotaktiikan mutta tulos ei ole kovin kummoinen ollut. Voipi tosin johtua myos autosta ja kuskeista etta ei ole parempaan mahkuja. Seuraavaan kisaan voisi kokeilla tuota laskuria.

Onpas muuten tuon auton kehittaminen hiasta. Jos kehitan revolutionia niin mika arvo siina autossa sitten nousee? On muuten ensikauden auto jo kehityksen alla :thumbup:

Niksi

Niksittäjä
Sijainti
Vaasa
Ihan jees. Taas kerran race jumittaa, yrittänyt 10 minuuttia päästä sinne.

Argh. EDIT: Ainiin, kisa alkaa vasta kahelta. Hyvä minä. :jaska:

Viimeksi muokattu:

zhoop

Well-known member
Pääsettekös edes koko pitwalliin? Mä en pääse, tulee vaan jotain MysQL warningia heti pääsivulla. Edes pääsivu ei aukea jotta voisi kirjautua sisään. :frown:

Olisi jännä päästä seuraamaan miten omat kuskit pärjää.

formulaX

Well-known member
Joo, ei pääse koko pitwalliin. Onkohan kisoja saatu edes ajettua kokonaan... :jaska:

niki

positiivari
Sijainti
Rollo
Joo, ei pääse pitwalliin. Aika syvältä nämä sunnuntaipäivät, viikon tekee töitä tallinsa eteen ja ei sitten pääse edes seuraamaan koko kisaa!!!

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Sijainti
Lahtix
ei paase vielakaan. Peli on kylla hyva mutta servu ihan perseesta....

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Hoplaa. Kaksoisvoitto. :thumbup: 3. divari, here I come! Aukaisen takin tässä vaiheessa kautta!

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
jee, toinen kisa ja toinen voitto. Talla kertaa toinenkin kuski paasi pisteille.

Pitaisko vaihtaa tiimin lokaatio suomeen, niin olis meidan divarissa (4.5) suomella kolmoisjohto :wink: