Pitwall:lle kilpailija: Grand Prix Racing Online

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Mulla on rahaa 5 000 000 * -1 ja osien kunto > 90% wear. Joten hyvin menee. :alppu: Jospa tänään pääsisin maaliin jotta saisin vähän rahnaa.
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Tuomas_M sanoi:
Mulla on rahaa 5 000 000 * -1 ja osien kunto > 90% wear. Joten hyvin menee. :alppu: Jospa tänään pääsisin maaliin jotta saisin vähän rahnaa.
Minulla meni pakkasen puolelle testikaudella. Opin siitä että kulut kannattaa pitää todella pieninä. Rahaa kun tässä pelissä ei saa yhtä helposti kuin Pitwall:ssa. Muistaakseni minun piti ajaa kolme kisaa 99% wear-osilla. Kun tiesin että auto ei kestä maaliin asti, panostin aika-ajorahojen keruuseen minimibensoilla. Kisan ajoin 0-riskillä toivoen mahdollisimman monen muun tippuvan aikaisemmin. Kun rahaa oli sitten tarpeeksi, uusin kaikki osat, hommasin halvimman mahdollisimman kuskin ja pankkitili alkoi lihota.

Itse asiassa testikaudella osui myös aikamoinen lapsus: Uusin monta osaa mutta jätin yhden 99% wear-osan vahingossa uusimatta. Seurauksena tuli keskeytys ja muut upouudet osat kuluivat turhaan :jaska:

Oottako panostaneet tuulitunneleihin ja muihin R&D-centtereihin? Entä testeihin?
 

halinalle

Member
Liittynyt
21.7.2006
Viestit
10
Rookie ysissä neljäntenä tällä hetkellä. Onhan tää haastava peli, jokaista siirtoa saa miettiä ihan tosissaan jos meinaa pärjätä. Eilen oli Anderstorpissa tuuria, kun kuski ajeli maaliin hienosti kolmantena, vaikka autossa täysin loppu oleva neloslevelin moottori ja kaikilla muillakin osilla kisan jälkeen wear lähellä 99%. Nyt vaihdoin muut osat uusiin ja moottorin käytettyyn level 2:n moottoriin, wear tippui 69%:iin joten maaliin sillä varmaan pääsee. A1 Ringin jälkeen luulisi olevan rahaa uuteen moottoriin ja sitten auton pitäisi olla taas siinä iskussa, että pääsee mukaan voittokamppailuun. :thumbup:

Voi olla että jossain vaiheessa olisi järkevää luovuttaa voiton suhteen ja alkaa varmistella sijoitusta viiden sakissa. Mutta ainahan sitä voittoa pitää yrittää, koska jo kakkossijakin on aina hävitty sija.

Ei kai niitä testejä kannata ajella, on rahat muutenkin tiukalla. Ja niitä R&D jutskia ei tietenkään kannata hommata, jos ei aja testejä.
 

pikkumies

Member
Liittynyt
27.7.2005
Viestit
20
halinalle sanoi:
Voi olla että jossain vaiheessa olisi järkevää luovuttaa voiton suhteen ja alkaa varmistella sijoitusta viiden sakissa. Mutta ainahan sitä voittoa pitää yrittää, koska jo kakkossijakin on aina hävitty sija.

Ei kai niitä testejä kannata ajella, on rahat muutenkin tiukalla. Ja niitä R&D jutskia ei tietenkään kannata hommata, jos ei aja testejä.
Ajelen Rookie 15 ja 15 pisteen johdossa. Olen nyt varmistellut nolla riskeillä jo viimeiset kolme kisaa, mutta jostain syystä piste-ero senkun kasvaa. Mutta se ei meikäläistä kyllä yhtään haittaa. :D Ja tyhmänä menin heti ensimmäiseksi ostamaan tuulitunnelin ja kaksi muuta laitosta. Eihän niistä mitään hyötyä ollut kun ei ollut varaa testata kun pari kertaa. Myin ne pois, mutta 9 miljoonaa meni kankkulan kaivoon. Mutta kyllä ylennys Amateriin näyttää jo melkoisen varmalta, tosin rahan kanssa voi tulla ongelmia. Budjettini on ennen kilpailua aina 1 - 10 miljoonaa ja laskeskelin että n. 14 milliä tienaan vielä kauden lopussa. Ei se taida Amatöörissä kovin pitkään riittää.
 

JTA

Member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
8
Itse olen toisena, Rookie 16 on sarjani. Viimeksi tuli kauden toinen voitto. Saas nähdä riittääkö rahkaita sarjavoittoon asti, aika iso ero on johtavaan, mutta sen otteet ovat olleet aika vaisuja viime aikoina. Tiedä sitten mistä johtuu.

Tosi kovat on erot eri sarjojen välillä. Omassa sarjassani halinallen kuski olisi ehtinyt käymään välillä vaikka kahvilla ja silti olisi voittanut.. :rolleyes:
 

pikkumies

Member
Liittynyt
27.7.2005
Viestit
20
Kyllä alkaa meikäläisen ykköstila näyttää jo aika varmalta. Ajoin A1-Ringin kisan 0/5/0/0 -riskeillä ja medium renkailla jotka eivät kestäneet 1 stopin taktiikkaa (seurauksena toinen stoppi viimeisellä kierroksella) ja silti ero kakkoseen kasvoi 15 pisteestä 23. Joka kisassa olen päässyt maaliin, ja pisteitä on tullut keskimäärin mukavat 7.5/kisa. Ovatko nuo muut oikeasti noin huonoja vai olenko minä vaan niin helkutin hyvä? :D
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Bumpataanpa tätäkin ketjua hiukan ylemmäs, jos joku on missanut.

Joulunpyhien aikana on hyvää aikaa päästä pelin kanssa sinuiksi ja suomalaisiahan ei kai koskaan voi olla liikaa missään pelissä?
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Elämä Amateur-sarjassa tuntuu olevan selvästi helpompaa kuin alimmalla tasolla. Raha ei ole yhtä tiukassa mutta kilpailu on kovempaa.

Bensamäärien arviointi on vielä täyttä arpapeliä. Jostain kumman syystä viime kisan "very high" kulutus oli vain muutaman litran suurempi kuin edellisen kisan "medium". Ota siitä sitten selvää...
 

halinalle

Member
Liittynyt
21.7.2006
Viestit
10
Jarto sanoi:
Bensamäärien arviointi on vielä täyttä arpapeliä. Jostain kumman syystä viime kisan "very high" kulutus oli vain muutaman litran suurempi kuin edellisen kisan "medium". Ota siitä sitten selvää...
höpsis.. ei se mitään arpapeliä ole. Yrittäkää ymmärtää, että jos radan bensankulutus on very high, se tarkoittaa kulutusta per kilometri, eikä kulutus per kierros eikä kulutus per kisa.

Itse onnistun aina litran parin tarkkuuteen. Tänään Spa kolmen stopin taktiikalla bensoilla 61/61/61/61. Varikolle kierroksilla 11, 22, 33 ja maalissa ei varmaan ylimääräistä bensaa ole kuin korkeintaan 2 litraa.

ps. pitäisi saada lisää tyttöjä peliin, pärjäämme niin hyvin. Katselin uudesta aika-ajo statistiikasta, että rookiessa nopein Q1 aika on tytön nimissä ja itsekin olen kolmantana. Yrittäkää jätkät nyt vähän tsempata. :thumbup:

No, Jari amateur 6:ssa vetää ihan hyvin mutta se onkin tiimikaverini... :)
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
halinalle sanoi:
höpsis.. ei se mitään arpapeliä ole. Yrittäkää ymmärtää, että jos radan bensankulutus on very high, se tarkoittaa kulutusta per kilometri, eikä kulutus per kierros eikä kulutus per kisa.

Itse onnistun aina litran parin tarkkuuteen. Tänään Spa kolmen stopin taktiikalla bensoilla 61/61/61/61. Varikolle kierroksilla 11, 22, 33 ja maalissa ei varmaan ylimääräistä bensaa ole kuin korkeintaan 2 litraa.
Osaan kyllä arvioida että bensaa palaa kisassa esim. 240 litraa. Epäselvää on kuitenkin, vaikuttaako sää ja moottori-level kulutukseen. Samoin se, ajaako kovemmalla riskillä. Tavallisesti lasken bensat hieman varman päälle, jotta pari kierrosta ennen maalia ei tule pysähdystä. Viime kisassa tuli kun vedin hatusta taktiikan sekä ajoin tosi kuluneella autolla. Ei viitsinyt lomamatkalla tuon tarkemmin keskittyä :)
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Noniin, kolmas kausi on pian käynnistymässä.

Kannattaa ihmeessä kokeilla, jos vähääkään kiinnostaa! :alppu:
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Ja perkele!

Nyt lisää suomalaisia mukaan, varmasti tältä foorumilta löytyy aiheesta kiinnostuneita ihmisiä!

Eilen tuli uusi oma serveri käyttöön, eli viimeisetkin ongelmat pitäisi olla pian karsittu pois, kun naapurisivut eivät syö kaistaa kisojen aikana.

Odotusaika oman accountin saamiseen on tällä hetkellä aika pieni (0-5 päivää), kun peliin luotiin lisää aloituspaikkoja, joten nyt olisi hyvä aika liittyä mukaan ja opetella alkeet ennen viidettä kautta....

Suomalaiset ovat jostain syystä kovin hiljaisia pelissä, eli lisää aktiivisia suomalaisia managereita kaivattaisiin!

GP-managerointipelinä GPRO on ehdottomasti maailman huipputasoa ja pieksee aloitusviestissä mainitun Pitwallin 10-0. Kokeilkaa ihmeessä!

:ahem: :ahem: :ahem:
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Taas on uusi kausi alkamassa ja ajattelin nostaa tätä topikkia vähän pinnalle, jos vaikka joku innostuisi kokeilemaan.

Uusi kausi kun ei ole alkamassa ennen kuin odotuslistalle saadaan 400(!) uutta manageria ensi kautta varten. Jos tavoite toteutuu, kauden eka kisa on 28. päivä syyskuuta ja ensimmäiset kuskimarketit n. viikkoa ennen.

Jos nyt ilmoittautuu mukaan, saa suht pehmeän startin kun pääsee muiden nyyppien kanssa samaan aloitusdivariin.

Edelleenkin netin paras F1-managerointi, ei voi kuin suositella. :alppu:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tein tilin ja tässä sitä nyt odotellaan, josko johonkin divariin heitettäis.
Uusi osoite on muuten http://www.gpro.se, tuo vanha ei enää tunnu edes ohjautuvan oikein. Kannattaa varmaan alotusviestiinkin editoida.

Aloittelijan vinkkejä saapi heittää, vaikka pelissä tuntuukin henkenä olevan tuo Find Out By Yourself. ;) Ei ne tosimaailmassakaan näköjään mitään pulmusia ole.
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Totke sanoi:
Tein tilin ja tässä sitä nyt odotellaan, josko johonkin divariin heitettäis.
Uusi osoite on muuten http://www.gpro.se, tuo vanha ei enää tunnu edes ohjautuvan oikein. Kannattaa varmaan alotusviestiinkin editoida.

Aloittelijan vinkkejä saapi heittää, vaikka pelissä tuntuukin henkenä olevan tuo Find Out By Yourself. ;) Ei ne tosimaailmassakaan näköjään mitään pulmusia ole.
Joo, tuo osoite on vaihtunut jo aikoja sitten, mutta taitaa ketjulla olla jo ikääkin...


Aloitusvinkkeinä sen verran, että kun kausi vihdoin alkaa, kannattaa panostaa ensimmäisenä siihen, että ottaa selville millaiset kuskit ovat parhaita.

Rookie-sarjoissa kuskin merkitys on vielä paljon suurempi kuin ylemmissä sarjoissa, joten ei kannata heittää pyyhettä kehään heti jos näyttää että menee huonosti. Luultavasti vika on kuskissa eikä managerissa.

Kannattaa selata kuskilistoja ja katsoa minkätyyppiset kuskit ovat menestyneet hyvin. Satunnaisesti saatu aloituskuski on yleensä aika surkea ja ylihintainen joka tapauksessa.

Säännöt ja FAQ kannattaa lukea läpi ja foorumiltakin löytyy uskomattoman paljon tietoa jos vain jaksaa lukea.

Jos haluaa nopeuttaa oppimista, kannattaa ehdottomasti liittyä johonkin kunnolliseen tiimiin, jos vain suostuvat ottamaan joukkoonsa ihan uusia naamoja.

Ei kannata ensimmäisenä myöskään tuhlata rahoja ympäriinsä, koska auton osat maksavat todella paljon. Kisassa riskit kannattaa pitää nollassa ettei auto kulu liikaa.

Heti ekasta kisasta lähtien kannattaa kerätä talteen ainakin bensankulutus L/km, + moottorin taso, sekä rengasseoksen maksimikesto tietyssä lämpötilassa tietyllä radalla.

Supporter-optio helpottaa elämää, kun data tallentuu automaattisesti myöhempää käyttöä varten, eikä sitä tarvitse välttämättä aina kisan jälkeen analyysi-sivulta käydä kopioimassa talteen.
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Uusi kausi on näillä näkymin alkamassa joko keskiviikkona tai torstaina.

Kaikkien odotuslistalla olevien pitäisi tuolloin päästä saman tien mukaan, koska peliin avataan uusia rookie-sarjoja ja samalla poistetaan vanhoja käyttämättömiä tilejä.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tänään pääsi sitten ensimmäisen kerran räveltämään asetuksia. Hölmön hommaa mun osalta, mutta kyllä tässä tovi totuttautumiseen menee. Ihmetyttää vaan kun jäin 15s Suzukan harkoissa noista ennätysajoista :jaska:
 

LeBaron

Well-known member
Liittynyt
21.3.2006
Viestit
55
Totke sanoi:
Tänään pääsi sitten ensimmäisen kerran räveltämään asetuksia. Hölmön hommaa mun osalta, mutta kyllä tässä tovi totuttautumiseen menee. Ihmetyttää vaan kun jäin 15s Suzukan harkoissa noista ennätysajoista :jaska:
Jos 7,5 sekuntia per kierros jää ryhmän kärkinimille aika-ajoissa, vika löytyy luultavasti kuskista. Huonoilla säädöillä voi hävitä jopa pari sekuntia kierroksella, mutta vain jos säädöt ovat todella pielessä. Rengasseosten välinen ero on yleensä alle puoli sekkaa kierroksella.

Rookie-kuskeilla ei kannata kauheasti puristaa aika-ajoissa ja kisoissa riskitkin kannattaa pitää nollassa.

Kannattaa seurata, minkälaiset kuskit pärjäävät hyvin ja hommata jossain vaiheessa itsellensä vastaavanlainen. Alkukaudella ja varsinkin ihan ekoissa kuskimarketeissa on ihan hirveä tungos, kun kaikki hinkuvat uutta kuskia, joten kannattaa ehkä odotella muutaman kisan ajan.
 
Ylös