Pösön uudet värit

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Don Vito oli kyllä oikeessa siitä, että paras Pösö-väritys oli 306 KitCarin ja 206 WRC:n eka valkosinipunainen. Nyt sitten odotellaan miltä Hyundai tulee näyttämään Castrolin lähdettyä ja onko Foortti Castrolin vai Martinin väreissä ensi kaudella.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Tulee kyllä välitön assosiaatio mestari-Mitsuun. No ei sinällään tietysti huono asia. Itse kyllä pidin enemmän tuosta vanhasta "hopeanhuolesta", vaikken sinällään itse ikinä ostaisikaan "väritöntä" autoa.

Olisivat tehneet kullan väriseksi wink

Koska tupakkimainostus rallinpuolella sitten loppuu? Eli liekkö tuo vuoden-parin mainossoppari?

Damon

Veteraani
Sijainti
Satakunta
Zep:
Nyt sitten odotellaan miltä Hyundai tulee näyttämään Castrolin lähdettyä ja onko Foortti Castrolin vai Martinin väreissä ensi kaudella.
Ai siirtyykö Castrol Hyundailta Fordille vai??? Auto tulee varmaankin muistuttamaan paljolti Castrol-Corollaa!

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
En tiedä onko mitään faktaa Castrolin siirrosta Fordille saatavissa, mutta näin ne otaksuu. Ilmeisesti Hyundaita ei kuitenkaan enään ensi kaudella sponssaa.

Ilmeisesti Ford -huhu on peräisin merkille/tallille ystävällisestä Britanniasta, joten voihan uusi osoite olla joku muukin... esim. Skoda. Taikka sitten ralli hylätään kokonaan?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Asiahan on niin että tämä on ainoa oikea väritys Peugeotin ralliautoon:

<small>[ 17-12-2002, 15:22: Message edited by: Jacques ]</small>

DFiaA

I told you so
Liikaa on punaista, maalaus suoraan Mitshubishistä.

Elättelin toiveita että valkoinen olis hallisevammassa osassa niinkuin McLarenissa aikoinaan mutta kun ei frown

Observer

Well-known member
Kyllä se vanha Lancer Evo noissa Marlboron väreissä oli jotenkin iskevämmän näköinen vaikka ei tuo ihan kamala ole..

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Aika kamala. Ikävä tulee yksinkertaista mutta tyylikästä hopeanuolta. :(
Tuo helma on karsea.

Fisico

Well-known member
Onneksi se kamala hopanharmaa pökötti on nyt historiaa. Tuo punainen on paljon ilmeikkäämpi, urheilullisempi ja mikä tärkeintä tuo on paljon edeltäjäänsä seksikkäämpi! :p

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Kyllä toi sini-valko pösö (joka eikös ollut vielä käytössä vuonna 99) on hieno. No Marlboro on suuri sponsori, joten eiköhän tuon värivalinnan ymmärtäne.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
En muista onko täällä ollut puhetta, mutta ilmeisesti Marlboron rahallinen rooli ei kuitenkaan ollut mitenkään mahdoton...

Corrado Provera olikin jossain tokaissu, että eivät he sinänsä olisi Philip Morrisia tarvinneet, mutta eivät viitsineet sitä muillekaan päästää... wink

-ha-

Well-known member
Sijainti
tornio -> jyväskylä
Itse luulin, että Marlboro tarjosi helvetisti rahaa saadakseen vielä viimeisten mahdollisten sponsorointivuosien ajaksi mahdollisimman paljon näkyvyyttä. Millään muulla tuota sponsorisopimusta ainakin minun on vaikea ymmärtää.
Autourheilussa on valmistajien kannalta suurelta osin kyse imagon ja brändin luomisesta. Tässä mielessä tupakkamerkeistä ehkä pahamaineisimman ottaminen sponsoriksi nykyisessä tilanteessa on enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Oma mielikuvani Peugeotin wrc-tallista muuttui jonkin verran negatiivisemmaksi juuri em. syistä.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Niinhän se on, että tupakkamainokset karkoittavat osan muista sponsoreista. Esim. BMW.Williamsillahan ei ole yhtään tupakkisponsoria, koska BMW ei halua nimeään yhdistettävän moisiin epämääräisyyksiin.

Nokiakin on tainnut pysyä pois ykkösistä osin sen takia, että laji on voimakkaasti tupakkamyönteinen imagoltaan. Linjahan jatkuu kun Bernie on siirtämässä kisoja maihin, joissa tupakkamainonta on ok.

Olisin mielelläni nähnyt Pösön jatkavan ilman tupakkisponsoria, mutta täytyy sanoa etten merkin tuotteita ostaisi ikinä oli tupakkifirma sponsorina tai ei. Sama koskee käänteisesti tietenkin Baijerin moottoritehtaan tuotteita: ostaisin ao. firman kamppeita, vaikka kisalaitteiden sponsoreina olisi vaikkapa Seagram´s, Camel, Penthouse ja Turkin valtion virallinen matkatoimisto...

*wruuum*

Well-known member
Enpä tässä keskustelussa huomannut seuraavanlaista näkemystä tai kommenttia, joten jaanpa sen nyt ja tässä teidän kanssanne.

Kysymys: Kuinka moni teistä kiinnittää huomiota autojen tupakka mainontaan moottoriurheilussa?

HUOM! Itse en ole KOSKAAN kiinnittänyt mitään huomiota asiaan. Väittääkö joku täällä, tai muistaa, joskus pienenä katselleensa autoista tupakka logoja ja haaveillut niistä? Eipä ole minua koskaan kiinnostanut nuo, olen pienestä pitäen nähnyt vain autojen värit ja kuskit. Jos minulta kysytään jonkun ammattilais tallin sponsoreista, niin enpä kovin montaa osaisi nimetä, sen verran vähän ne kiinnostavat. Näkyvyyttä ne kyllä tarjoavat, mutta ehkä lähinnä alitajuntaan.