Polkupyöräily ja -pyörät

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Varmaan ihan ok-laite tuo Polar. Taitaa kuitenkin suurinpiirtein samankaltainen data olla saatavilla kaikista apeista. Mulle yrittivät Polaria tarjota pyöräkaupan yhteydessä, en ostanut.
Tarkemmin sanottuna kyseessä oli siis puhdas pyörätietokone, joita Polar on vastikään alkanut valmistaa. Laitetta on kehuttu, mutta minulle kynnyksenä oli se, että sykkeet halutessaan joutuu turvautumaan "rintaritsaan".
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Josko kylille etsimään fillaria. Vielä kun muistaisi mihin sen perjantaiehtoosta jätin..
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Varmaan ihan ok-laite tuo Polar. Taitaa kuitenkin suurinpiirtein samankaltainen data olla saatavilla kaikista apeista. Mulle yrittivät Polaria tarjota pyöräkaupan yhteydessä, en ostanut.
Vähän epäilyttää noiden multisportlippulaivamallien 80+g painot. Karvalakkimallien 50+g:kin on aika paljon käsivarren päässä. Tai riippuu varmaan miten isot lihapatterit roikkuu käsivarsissa, että tuntuuko. 42cm etukädessä tuntunee vähemmän kuin 28cm.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Vähän epäilyttää noiden multisportlippulaivamallien 80+g painot. Karvalakkimallien 50+g:kin on aika paljon käsivarren päässä. Tai riippuu varmaan miten isot lihapatterit roikkuu käsivarsissa, että tuntuuko. 42cm etukädessä tuntunee vähemmän kuin 28cm.
Enpä osaa sanoa onko 30 grammalla merkitystä, pyöräilykäytössä ei ainakaan ole.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Lähdin 55 km lenkille, mutta "vedin takaisin" ja ajoinkin vain 23 km. Ensimmäinen mäki, jossa olin ajatellut ajanparannusta, lannisti täysin. Takki lähes täysin tyhjä eilisistä ja toissapäiväisistä ylämäkisekvenssispurteista.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Enpä osaa sanoa onko 30 grammalla merkitystä, pyöräilykäytössä ei ainakaan ole.
Eipämiellyttävä tunne, kun käsien momentti on toisistaan poikkeava, toista saa heiluttaa vähemmän ja toista enemmän.

Yritin selvittää optisten pulssikellojen tarkkuutta. Jokin juttu löytyi, mutta selkeimmän testikäppyrän kohdalla mielestäni kyllä virhe näyttää vyölle tyypilliseltä alkuvaiheen virheeltä, vaikka kirjoittaja pitää vyötä tarkkana ja rannemittausta virheellisenä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mä saatoin kerrankin tänään lasettaa ns. Varalan mäen täysillä alas kun edellä ajoi pariskunta, joka varmisti, ettei mäen alla olevasta risteyksestä tule kolmion takaa autoa holtittomasti eteen.

Seuraavassa, ns. Rosendahlin ylämäessä, em. kaksikko painuikin sitten ohi ja silmänkantamattomiin.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Näyttäisi Garminin palvelusta löytyvän tuollainen virtuaalietappikisatoiminto omasta takaa. Paikallisen kilometrin garminkunkuksi pääsisi juurikin kolmen minuutin suorituksella.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mä saatoin kerrankin tänään lasettaa ns. Varalan mäen täysillä alas kun edellä ajoi pariskunta, joka varmisti, ettei mäen alla olevasta risteyksestä tule kolmion takaa autoa holtittomasti eteen.

Seuraavassa, ns. Rosendahlin ylämäessä, em. kaksikko painuikin sitten ohi ja silmänkantamattomiin.
Mä näköjään lasetin tuon yllä olevan käppyrän mukaan 60 kmh kanssa alamäkeen. Tuli jopa jarrutettua kun sivutuuli otti kiinni välillä.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Näyttäisi Garminin palvelusta löytyvän tuollainen virtuaalietappikisatoiminto omasta takaa. Paikallisen kilometrin garminkunkuksi pääsisi juurikin kolmen minuutin suorituksella.
Onko Garminilla siis oma, vastaava sekvenssitoiminto kuin Stravalla? Ainakin uusimmassa Garminin pyörätietokonemallissa sekvenssitoiminto on suoraan kytketty Stravan sekvensseihin. Harkitsin itsekin kyseisen Garminin mallin hankkimista, mutta erinäisistä syistä päädyin toiseen ratkaisuun.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Onko Garminilla siis oma, vastaava sekvenssitoiminto kuin Stravalla? Ainakin uusimmassa Garminin pyörätietokonemallissa sekvenssitoiminto on suoraan kytketty Stravan sekvensseihin. Harkitsin itsekin kyseisen Garminin mallin hankkimista, mutta erinäisistä syistä päädyin toiseen ratkaisuun.
Enpä tiedä. Oliskohan tuolla sitten muitakin mittauksia, kun kaikki suoritukset eivät klikkaudu auki, ja joissain auki klikkautuvissa ei garmin mittarin mallia ole mainittu.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Mä näköjään lasetin tuon yllä olevan käppyrän mukaan 60 kmh kanssa alamäkeen. Tuli jopa jarrutettua kun sivutuuli otti kiinni välillä.
Mä taas näköjään lasetin Stravan laatiman käppyrän mukaan alamäessä 63,4 km/t. Soratiellä maastopyörällä. Vähän järkevyyden rajamailla, vaikka näkyvyys oli hyvä.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Ostettiin rouvalle uusi fillari, pari kesää jo puhuttu asiasta. Kun halvalla sai.
Nishiki Hybrid Intro. Automaattivaihteinen. :D

Näytä liitetiedosto 21633

Kelpaa nyt polkea!
Tsekkasin vähän minkälaisesta pyörästä on kyse. Muutama mieleenjuolahtanut nopea kommentti:
- tyylikkään näköinen pyörä
- kaksi vaihdetta riittänee tasamaalla, ei aavistusta automaattivaihteen luotettavuudesta, lähtökohtaisesti vierastan ajatusta automaattivaihteesta
- pyörän paino ok (alumiinirunko)
- jalkajarru on helvetistä (hidas)
- eturenkaan levyjarru on periaatteessa hyvä juttu, toisaalta sen edut tulisivat parhaiten esille mäkisessä maastossa, toisaalta etu on kuitenkin pitkä huoltoväli, toisaalta haittana on myös paino, jos jarrutteluun ei ole paljon tarvetta (onko kyseessä varustelun ristiriita - kaksi vaihdetta vs. levyjarrru ?)
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Tsekkasin vähän minkälaisesta pyörästä on kyse. Muutama mieleenjuolahtanut nopea kommentti:
- tyylikkään näköinen pyörä
- kaksi vaihdetta riittänee tasamaalla, ei aavistusta automaattivaihteen luotettavuudesta, lähtökohtaisesti vierastan ajatusta automaattivaihteesta
- pyörän paino ok (alumiinirunko)
- jalkajarru on helvetistä (hidas)
- eturenkaan levyjarru on periaatteessa hyvä juttu, toisaalta sen edut tulisivat parhaiten esille mäkisessä maastossa, toisaalta etu on kuitenkin pitkä huoltoväli, toisaalta haittana on myös paino, jos jarrutteluun ei ole paljon tarvetta (onko kyseessä varustelun ristiriita - kaksi vaihdetta vs. levyjarrru ?)
Jups.. Rouvalle tosiaan tuollainen käyttöpyörä ja lyhyttä lenkkiä (10-20 km max).
Näillä lakeuksilla korkeuserot rajoittuu luokkaan alikulkutunneli. :D
Uskoisin että siihen käyttöön hyvä.
Jalkajarrullisen nimenomaan halusi, varsinkin kun usein myös juoksuttaa koiraa samalla niin helpompi.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Kaivoin kaapistosta lenkkimittariksi vanhan garmin gps 405:en. Kokeilin toimiiko suunnon footpodi sen kanssa, ja toimiihan se, piirtää myös kadenssikäyrän :cool:
 
Ylös