Poll: Harrastatko sijoittamista?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Satatonnia vapaille kanoille ja heidän munilleen. Punanen! Punanen! Musta! Musta! AIJAIJAIJAIJAI!

3000 markkaa. Jaa dapa dapa duu!

Vesku

Maatalousneuvos
Tarkistin äsken tämän asian. Myin omistukseni pois joulukuun 16. päivän kurssilla. Otteita OP:n Venäjä-rahaston kurssista.
Osuuden arvo oli eilen 127,15 euroa. Täytyy sanoa, että tää homma meni oikeesti ihan täydellisesti. Tätä pahemmin olis hankalaa tyriä, vaikka oikein yrittäisi.

Jatketaan harjoituksia. Seadrilliä koitin ostaa, mutta ei OP:n verkkopalvelussa onnistunut.
Oppirahat pitää maksaa! Lähes jokaisen! Olihan ½Pöhkiselläkin vuosia sitten seikkailut Nokian kanssa. Mies on sen jälkeen selvästi paneutunut asiaan perusteellisesti.

Tuossa on käynyt "klassisesti" juuri niin, että myit "paniikissa", kun olisi pitänyt ostaa.
Vanha ohje siis, että "tee toisin kuin massat liiassa kiireessä" tjsp. Itse en tehnyt mitään.

Mutta onhan tuo nousu ollut aikamoista viime aikoina, tuo EKPn elvytys on villinnyt pörssit. Eiköhän se nousukiito taitu ensi viikolla ja lasketellaan. Jos tästä ei Euroopan talous ala nousta vuoden sisällä, niin sitten on keinot vähissä ja kivikkoinen, tuulinen pitkä tie edessä.

oldez

Well-known member
Näköjään S-pankin rahastoon vuosi sitten laitettu alkupääoma on noussut 25%.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Itsehän ostin Nokian Renkaita 25,00 eurolla elokuussa, että vielä on matkaa ennen kuin olen voitolla.

Viime viikolla ostin Oasis Petroleumia, pientä amerikkalaista liuskeöljy-yhtiötä. Halpaa vai kallista, sen näyttää aika.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Itseäni on hieman nyppinyt tämä, että raapasin Konecranesia lokakuussa alta kahden kympin kassiin ja heivasin reilun 4 euron nousun jälkeen pihalle. Olis nyt yli 30, eli lähes 60% arvonnousu hankintahinnalle.
Reilu 20 pinnaa on hyvä kotiutus. Turha ruoskia itseään, kun ei ole meedio. Jos olis, niin ei kannattais edes yrittää ruoskia itseään, kun itse tietäis, että kohta mä yritän ruimia itseäni. Kun olis se meedio.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sain juuri polttavan kuumaa sijoitusinfoa facebookin kautta.

"Apple car could drive company to $1 trillion valuation within the next 12 months" -MarketWatch March 2, 2015

Kohti ääretöntä ja sen yli!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Toveri otti loparit Alexandriasta kun ei antanut pidemmän päälle luonto periksi myydä sijoitustuotetta johon ei omia rahojaan ikinä pistäisi.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
En tiedä vielä. Tuossa lähiaikoina on aika varattuna pankkiiriliike Alexandriaan. Jospa siellä saisin lisätietoa asiasta?
Myyntipuheet, ummet ja lammet, saat ihan varmasti.

Puhuivat minutkin ympäri joskus reilu 10 v. sitten ja olin hetken asiakkaanaan,
kunnes konkreettisesti totesin, että mainostamansa mukaista asiakkaan etua kyseinen putiikki ei vaali lain, vaan keskittyy myynnillisin keinoin asiakkaiden ja heidän varojensa itselleen haalimiseen. Mikä onkin tietysti kyseisen yrityksen kannalta tavoiteltava tilanne.

Rosvoiksi totesin tuolloin ja olen suhtautunut yhteydenottoihinsa nuivasti.
Minua ei voi kahta kertaa samalla tempulla kusettaa.

Asiakkaan maksettavaksi koituvat kulut ovat moninkertaiset oikeasti laadukkaisiin kilpailijoihinsa nähdenkin. Eikä kuluja esitetä asiakkaalle yksilöidysti etukäteen. Ne vaan höylätään paksuina siivuina asiakkaan varojen päältä säännöllisesti, eikä muistuteta asiakasta moisesta pikkuseikasta ennen tai jälkeen höyläämisen.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Viimeksi muokattu: