Poll: Harrastatko sijoittamista?

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Tarkoituksenhakuinen juttu. Jos tuollainen summa tulisi yht'äkkiä, niin toki siinä pitäisi suunnitella talouspuoli huolella. Se osa, mikä ei mene käyttöön, tulisi tottakai sijoittaa johonkin, ainakin suojaan inflaatiolta. Mutta mihin, onkin sitten ihan eri asia. Tuo lehtijuttuhan lähti siitä oletuksesta, että osakemarkkinoilla 'olisi saanut niin ja niin paljon', eli jälkiviisastelua ja täysin turhaa jossittelua.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Samaa nauroin aamulla. 50 000e sileäksi joka kuukausi ja fyrkat riittäisi 40 vuotta.
No joo, mut pariin pidempään reissuun vuodessa palais jo puoli miljoonaa helposti ja uudempi kerrostalokämppä jossain Tampereellakin maksaa jo neljättä miljoonaa. Ei lottomiljoonilla vielä mitään huvijahtia Monacon laituriin osta.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7199
Erikoinen uutinen, jota en ainakaan itse tajua. Ihminen voittaa 23 miljoonaa euroa ja sitten hätäännytään, "kun ei sijoittanut summaa heti niin menetti 200 000". Voi kamala.
Miksi tuollainen summa ylipäätään pitää sijoittaa yhtään mihinkään? Jotta se poikisi lisää rahaa? Itse tuskin saisin tässä elämässä tuhlattua tuotakaan määrää rahnulia.
Ostat aluksi kartanon viidellä miljoonalla, sen jälkeen tusinan superautoja 10 miljoonalla, luksuspaatin viidellä miljoonalla ja lopuksi vielä yksityislentokoneen lopuilla kolmella miljoonalla ja olet onnistunut tuhlaamaan 23 miljoonaa euroa parissa viikossa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Toivottavasti 1990 vuoden lottomiljonäärit pistivät rahansa pörssiin, KOPpiin ja muihin varmoihin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä ostaisin puolella miljoonia vanhoja autoja ja käyttäisin toisen puolen niiden korjaamiseen.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Ootko huomannu Faggis kuinka näin aurinkoisina päivinä kesäkaduille kantautuu Tokmannin kassakoneen iloinen kilinä?

Miksi puutarhamultaa tai kesäkengät ostetaan vasta, kun sää lämpiää? Sää vaikuttaa ostamiseen lähes yhtä paljon kuin rahatilanne

Hankenin Aspara on tutustunut kiinalaisten tutkijakollegoiden 10 miljoonan ihmisen kokeeseen. Kun ihmisille kohdennettiin eri tuotteiden mainontaa, paljastui säästä kiinnostava ilmiö. Paremmalla tuulella kauppa käy paremmin.

– Hyvällä säällä on korkeampi kysyntä myös tuotteille, jotka eivät liity säähän. Asialla on mielialaan liittyvä selitys. Aurinkoisella säällä ollaan paremmalla tuulella ja silloin kysyntä kasvaa, vaikka ne tuotteet eivät suoranaisesti liittyisikään säähän.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Olen huomannut. Tämän vuoksi poistin viikko sitten salkustani Koneen osakkeet ja lisäsin Tokmannia.
Noin niinkuin ajatuksena kamalan kuuloinen ratkaisu, mutta hyvin on pelittänyt.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Sijoitin lottoon 2 euroa. Huomisen auringonpaisteen otan vastaan multimiljonäärinä.
Olethan huomioinut noiden korkeariskisten sijoitusinstrumenttien
kanssa keinotellessasi,
että niissä sijoittajan on mahdollista menettää koko sijoitettu pääoma kerrasta?

Siis 100% voi mennä silmää räpäyttämättä. No questions asked.
Aika aggressiiviset sijoitustyökalut on sulla siis käytössä.

En välttämättä haluaisi olla nyt housuissasi.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Ai et vai? Vaikka mulla on poikkeuksellisesti jalassani ehjät kalsarit! Otin lottoon sijoittamisen mielekkyyden huomioon, tai siis sen ettei sitä ole. Mut jos niikseen käy, etten yllättäen herääkään miljonäärinä, menköön sijoittamani pääoma sosiaalipsykologian piiriin kuuluvan tutkimuksen "Onko kesää vielä jäljellä?" rahoittamiseen.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Robit nimistä firmaa katselen. Tuloslaskelma, tase, liikevaihto ja voitto myös tarkkailussa. Metsää omistan myös jonkun verran.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Robit nimistä firmaa katselen. Tuloslaskelma, tase, liikevaihto ja voitto myös tarkkailussa. Metsää omistan myös jonkun verran.
Olin lounaskokouksessa reilu viikko sitten Rocktoolsin hallituksen puheenjohtajan kanssa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä kilpailuetuja näet Robitilla olevan kilpailijoihinsa,
kuten Atlas Copco ja Sandvik?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Itseäni häiritsee Robitissa se, että he ovat itse sanoneet, ettei heillä ole tarvetta erottua kilpailijoistaan esim. laadukkaammilla tuotteilla.

Strategia on lähinnä se, että tuotteilla erottumisen sijaan panostetaan perkeleesti myyntiin niin liikevaihto kasvaa.

Ei jatkoon.

Hallituksen puheenjohtaja muuten myi viime vuonna 20 miljoonalla osakkeensa, joten ei ollut Harrillakaan uskoa Robitin tulevaisuuteen. Hyvä muuvi osake on sen jälkeen halventunut melkoisesti.
Hallituksen puheenjohtaja vaihtuu muuksi, jollei ole jo vaihtunut. En ole seurannut tarkemmin.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Harri raukka lie kuolisi nälkään jos myisi vasta nyt ja saisi vain 10 miljuunaa.

Minä en edes tiedä mitä robit tekee, joten ei jatkoon.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ne tekee ”poranteriä”, jotka on selvästi suurempia kuin totutut poranterät työkalupakissa, ja joilla porataan kiveä, yleensä kalliota.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös