Aika paljonkin, vastaavasti kuin Ferrarillekin.Juuri noin. En ymmärrä miksi valinta olisi Porsche, joka on nimenomaan tunnettu merkki jo, mitä ihmeen lisäarvoa joku f1 sille antaisi.
Volkkari tulee ykkösiin sitten kun moottorit muutetaan kolmepyttyisiksi turboiksi.Eiköhän siitä jotain huhuja liikkuisi jos volkkarilla olisi jo jonkinlainen moottori..
Alkuperäinen oli kyllä hyvin epämääräinen heitto ja käy lähinnä paineen heittämisestä Renaultille:Red Bull -pomo sivaltaa Renault'ta: "Korjaamaton imagotappio"
Tallipomo vihjasi tuolloin halustaan tehdä yhteistyötä autojätti Volkswagenin kanssa.
http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-flirting-with-vw-engine-switch-report/Red Bull already has close commercial ties to Volkswagen, the German carmaker giant.
"Volkswagen is already in other racing series, with engines that are similar to Formula One technology," said Marko.
Ainakaan Porschelle ei naureskeltaisi F1-fanien keskuudessa toisin kuin vaikkapa Seatille tai Skodalle ja Volkswagenkaan ei mielestäni sovi F1-auton moottorin nimeksi varsinkin kun se on viime vuosina keskittynyt rallin MM-sarjaan.Niimpä millä ilveellä se voisi olla Porsche, joka juuri kisaa comebackkinsä ensimmäistä vuotta protoissa -projekti, joka pakostakin tulee olemaan vähintään kolmen vuoden mittainen.
Ymmärrät kai, että se on se tärkein asia koko touhussa? Tosin henkilökohtaisesti en yllätyis yhtään, vaikket ymmärtäis. Lue uudelleen lainaamas teksti. Kyllä siinä "nyrkkipajassa" osaamista riittää.. Kyllä se markkinointipuoli on yks vaikeimmista asioista. Varsinki ku pitää miettiä myös sitä, että mahdollinen motti floppaa.. tai jos se onkin iha ylivoimainen.. jne jne jne. jokatapauksessa se vaikuttaa sen myyntiin minkä merkki uutisissa näkyy.Tuskin se moottorikatteeseen laitettava merkki niistä ongelmista suurimmasta päästä on...
Mites Renault, naureskellaanko sille ja sopiiko se F1-moottorin valmistajaksi?Ainakaan Porschelle ei naureskeltaisi F1-fanien keskuudessa toisin kuin vaikkapa Seatille tai Skodalle ja Volkswagenkaan ei mielestäni sovi F1-auton moottorin nimeksi varsinkin kun se on viime vuosina keskittynyt rallin MM-sarjaan.
Vitsi tai ei, mutta vastaavasta on jo historiaa eli 917 Can-Am version kyljessä oli "Porsche + Audi".Juu tietenki ne tulee ottamaan maksimaalisen mainoshyödyn nimestä; VW-Audi.
Renaultille naureskeltiin silloin kun se toi turbomoottorit F1-sarjaan, koska ne eivät kestäneet, mutta naureskelu loppui siinä vaiheessa kun Renault alkoi voittaa kisoja ja muille moottorinvalmistajille tuli kiire kehittää turbomoottori pärjätäkseen Renaultille.Mites Renault, naureskellaanko sille ja sopiiko se F1-moottorin valmistajaksi?
No ei varmaan naureskella, mutta vaikka merkillä on uskomattoman vakuuttavat näytöt F1:stä, ei sen yleinen imago silti ole urheilullinen. Itse asiassa on jopa absurdia, miten vähän sitä on merkille tarttunut. Jos lähdettäisiin tekemään katugallupia ja pitäisi spontaanisti mainita mieleen tulevia attribuutteja merkistä, veikkaan että Rellulla olisi ns. isoista merkeistä yksi heikoimmista tuloksista nimenomaan urheilullisuudessa. Toki iso syy on varsinainen automallisto, mutta silti tilanne on uskomaton.Mites Renault, naureskellaanko sille ja sopiiko se F1-moottorin valmistajaksi?
Pääbisneksenäkään se ei mahda niitä tuottoisampia olla. Täytyy olla paloa lajia kohtaan. Pari nimimerkkiä täällä mulle taannoin naureskeli ku sanoin, että ei F1:siin rahan takia (kannata) tulla. Toki pr-syyt siihen voi mahduttaa, mut silti.Niin tuo sivubisneksenä formulan pyörittäminen on ollut yleensä mukavaa, mutta erittäin kallista ja usein varsin vähän menestystä tuottanut toimenpide.