Porsche/VW/Audi-spekulaatiot (uutta saksalaisväriä Formula ykkösissä?)

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
ei jaksa spekuloida
 
Viimeksi muokattu:

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Kyse ei ole siitä pystyykö Volsu tekemään moottorin fykkösiin. Kyse on siitä haluaako ne ja millä merkillä ne moottorit toimitetaan. Volkkarin alla kun on aika paljon jo merkkejä että kyllä ne tietävät varmasti millä merkillä lähtevät moottoritoimittajaksi jos lähtevät. Volsu on jo kyllä wrc:ssä näyttänyt potentiaalisuutensa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Red Bull -pomo sivaltaa Renault'ta: "Korjaamaton imagotappio"

Tallipomo vihjasi tuolloin halustaan tehdä yhteistyötä autojätti Volkswagenin kanssa.
Alkuperäinen oli kyllä hyvin epämääräinen heitto ja käy lähinnä paineen heittämisestä Renaultille:

Red Bull already has close commercial ties to Volkswagen, the German carmaker giant.

"Volkswagen is already in other racing series, with engines that are similar to Formula One technology," said Marko.
http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-flirting-with-vw-engine-switch-report/
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
ei jaksa spekuloida
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Niimpä millä ilveellä se voisi olla Porsche, joka juuri kisaa comebackkinsä ensimmäistä vuotta protoissa -projekti, joka pakostakin tulee olemaan vähintään kolmen vuoden mittainen.
Ainakaan Porschelle ei naureskeltaisi F1-fanien keskuudessa toisin kuin vaikkapa Seatille tai Skodalle ja Volkswagenkaan ei mielestäni sovi F1-auton moottorin nimeksi varsinkin kun se on viime vuosina keskittynyt rallin MM-sarjaan.

Lamborghini tuhosi edellisellä yrityksellä maineensa niin tehokkaasti, että uudelleen rakennettua mainetta ei varmasti haluta heti tuhota uudella floppaamisella F1-sarjassa, joten Porschen lisäksi jäljelle jäävät Bugatti ja Bentley varsinkin kun Audi keskittynee jatkossakin LMP1-luokkaan ja DTM-sarjaan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
ei jaksa spekuloida
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tuskin se moottorikatteeseen laitettava merkki niistä ongelmista suurimmasta päästä on... :rolleyes:
Ymmärrät kai, että se on se tärkein asia koko touhussa? Tosin henkilökohtaisesti en yllätyis yhtään, vaikket ymmärtäis. Lue uudelleen lainaamas teksti. Kyllä siinä "nyrkkipajassa" osaamista riittää.. :D Kyllä se markkinointipuoli on yks vaikeimmista asioista. Varsinki ku pitää miettiä myös sitä, että mahdollinen motti floppaa.. tai jos se onkin iha ylivoimainen.. jne jne jne. jokatapauksessa se vaikuttaa sen myyntiin minkä merkki uutisissa näkyy.

Lisäksi kaikki pitää pysyä tasapainossa. Pitää miettiä mikä merkki on vähiten muilta pois, mut jonka mainostamiselta saadaan paras tuotto. Ei ole muita vaihtoehtoja kuin massamerkit Audi,Skoda,VW ja Seat. Porche ja Kumppanit on puhtaasti urheiluautoja ja niiden markkinat on tikkareita verrattuna noihin neljään.

Ehkäpä juuri siksi Skoda tai Seat olis ne vaihtoehdot. Itse kallistuisin Seatiin.. Audilla ja VW:llä on jo erittäin vahvat käyttäjäkunnat ja tunnettavuus. Molemmat lisäksi pärjää muissa isoissa, tunnetuissa luokissa. Ei ne kaipaa markkinointia. Skoda tai Seat sais iha eri luokan huomiota olemalla formula ykkösissä.

Ehä mie taaskaa näistä mitää tiedä, mut niinhän sitä tupakkaaki myydään: joku merkki on aina kallein ja joku toinen halvin. Jokunen vuosi menee ja homma voi olla päinvastoin(jos et polta tai tiedä näistä, nii on niitä vissii pari tai muutama firmaa jotka omistaa "kaikki" tupakkimerkit).

edit: olipa melekosta ajatusvirtaa koko teksti.. toivottavasti joku saa jotain selkoa.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Jos Ford, niin miksei VW. Itseasiassa Fordin moottoripaja voisi ihan yhtähyvin rakentaa F1-motin. Nämä nykymoottorit sopisi, kuin nyrkki silmään tuohon Ecoboost brändiin.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ainakaan Porschelle ei naureskeltaisi F1-fanien keskuudessa toisin kuin vaikkapa Seatille tai Skodalle ja Volkswagenkaan ei mielestäni sovi F1-auton moottorin nimeksi varsinkin kun se on viime vuosina keskittynyt rallin MM-sarjaan.
Mites Renault, naureskellaanko sille ja sopiiko se F1-moottorin valmistajaksi?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
IsoAhvenelta hyvää tekstiä, asia on juuri noin. Tosin itse en ehkä valitsisi kuitenkaan Seatia vaan edelleen Audin. Muut moottoriurheiluluokat ovat kuitenkin yleiseltä PR-arvoltaan ihan pelkkää pikkupuuhastelua verrattuna ykkösiin ja kun kerran Audin osalta on jo vahvasti rakennettu urheilullista pohjaa ja merkin yleinen imago on jo tarvittavalla tasolla, olisi nyt loistava paikka lunastaa se ns. isosti maaliin F1:sten kautta. Mutta näitä voi arvioida niin monelta kantilta ja toisaalta ulkopuolelta on vaikea nähdä lainkaan kaikkia niitä tekijöitä, jotka sisältäpäin katsottuna saattavat jopa kaikista eniten vaikuttaa päätöksentekoon.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Juu tietenki ne tulee ottamaan maksimaalisen mainoshyödyn nimestä; VW-Audi.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Juu tietenki ne tulee ottamaan maksimaalisen mainoshyödyn nimestä; VW-Audi.
Vitsi tai ei, mutta vastaavasta on jo historiaa eli 917 Can-Am version kyljessä oli "Porsche + Audi". :D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Porsche_917-30_Goodwood_2011.jpg

Löytyikin selitys: "Fairly simple answer. When Audi was introduced in the US, it was carried by Porsche dealers. They couldn't make enough money just selling Porsches to exist. Most also had Volkswagen dealerships. The idea was to separate the lowly Volks from the Porsche. The logo chosen was the stupid Porsche + Audi one and that's what appeared on some Can Am cars."

Yllättävä, luulin joksikin tekniseksi yhteystyöksi.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Mites Renault, naureskellaanko sille ja sopiiko se F1-moottorin valmistajaksi?
Renaultille naureskeltiin silloin kun se toi turbomoottorit F1-sarjaan, koska ne eivät kestäneet, mutta naureskelu loppui siinä vaiheessa kun Renault alkoi voittaa kisoja ja muille moottorinvalmistajille tuli kiire kehittää turbomoottori pärjätäkseen Renaultille.

Renaultilla on nykyisin pitkä ja menestyksekäs historia F1-sarjassa sisältäen kaksi jaksoa omana tallina ja vielä pidemmän jakson pelkkänä moottorintoimittajana, joten se ei ole siinä suhteessa vertailukelpoinen Seatin ja Skodan kanssa ainakaan tällä hetkellä, mutta menestys lopettaa naureskelun lyhyeen kuten Renault aikoinaan todisti.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mites Renault, naureskellaanko sille ja sopiiko se F1-moottorin valmistajaksi?
No ei varmaan naureskella, mutta vaikka merkillä on uskomattoman vakuuttavat näytöt F1:stä, ei sen yleinen imago silti ole urheilullinen. Itse asiassa on jopa absurdia, miten vähän sitä on merkille tarttunut. Jos lähdettäisiin tekemään katugallupia ja pitäisi spontaanisti mainita mieleen tulevia attribuutteja merkistä, veikkaan että Rellulla olisi ns. isoista merkeistä yksi heikoimmista tuloksista nimenomaan urheilullisuudessa. Toki iso syy on varsinainen automallisto, mutta silti tilanne on uskomaton.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
No eipä minulle ainakaan tule Hondasta tai Toyotastakaan kovin urheilullista mielikuvaa. Jos kadulla joku tarttuisi hihasta ja pyytäisi nimeämään Hondan urheiluautoja, niin osaisin mainita WTCC:stä tutun Civicin ja sen 90-luvun Corvetten näköisen NSX:n. Toyotalta vain Supran. Eivät nuo merkit kai haekaan julkisuutta juuri urheiluautoilleen vaan autoilleen yleensä. Formula 1 on niin kallista bisnestä nykyään, ettei sinne kai kannata edes tunkea jotain marginaalimerkkiä mainostamaan. Caterhamin veto taisi olla yrittää hankkia F1-tallille taloudellisesti tukevaa sivubisnestä.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Niin tuo sivubisneksenä formulan pyörittäminen on ollut yleensä mukavaa, mutta erittäin kallista ja usein varsin vähän menestystä tuottanut toimenpide.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Niin tuo sivubisneksenä formulan pyörittäminen on ollut yleensä mukavaa, mutta erittäin kallista ja usein varsin vähän menestystä tuottanut toimenpide.
Pääbisneksenäkään se ei mahda niitä tuottoisampia olla. Täytyy olla paloa lajia kohtaan. Pari nimimerkkiä täällä mulle taannoin naureskeli ku sanoin, että ei F1:siin rahan takia (kannata) tulla. Toki pr-syyt siihen voi mahduttaa, mut silti.
 
Ylös