Hyvinhän nuo jo nyt äänestivät Halosta.Olga sanoi:No sieltähän se syyllinen sitten löytyykin, jos Sale ei voita. :ahem:
Moe joutuu kiittämään kepulaisia.
Viime vaaleissa Aho sai 34,4% äänistä ekalla rundilla.
Hyvinhän nuo jo nyt äänestivät Halosta.Olga sanoi:No sieltähän se syyllinen sitten löytyykin, jos Sale ei voita. :ahem:
Moe joutuu kiittämään kepulaisia.
Minä en usko, että Halosen presidenttiuden aikana asiat ovat menneet yhtään parempaan suuntaan. Pikemminkin päinvastoin. Ja sama meno tulee jatkumaan. Se onko presidenttinä Halonen tai joku muu ei muuta tätä asiaa. Ikävä kyllä Halonen ja tämän sumutetut tukijoukot, mitä täällä voorumillakin näkyy, ovat onnistuneet populistisissa peloitteluissaan. Näyttää siltä, että nämä demarit kuvittelevat Halosen voivan rakentaa Paratiisin. :yuck:Sam sanoi:Niin, minä kuulun nettomaksajiin ja olen valmis nostamaan omaa osuuttani heikoimpien puolesta, siitäkin huolimatta, että käytännössä vieläkin elän kädestä suuhun ja pääomatuloja minulle tuskin koskaan tulee. Mielestäni arvomaailma on vääristynyt, jos ihmisarvo lasketaan pelkästään valuuttana - kuluina :nope: Ihmetyttää vain miten inhimillisyys tuntuu jatkuvasti vähenevän. Minä en usko siihen, että rikkaiden rikastuminen hyödyttää köyhiä - päinvastoin. Silloin rahaa jää sijoitettavaksi enemmän (ulkomaille) ja kotimainen kulutuskierre ei kasva. Keski- ja pientuloisten lisäansiot menevät kiertoon huomattavasti tehokkaammin jo käytännön pakon sanelemana.
Minusta tuntuu, ettei tällä forumilla Niinistön ylivertaisuutta mainostaneilla ole hajuakaan siitä, millaista on olla köyhä - Suomen mittakaavassa. Toki kokonaisuutena silloinkin asiat ovat hyvin, kun on lämmin asunto ja vaatteita sekä jonkinlaista ruokaakin saatavilla :thumbup:
Sehän on selvä, ettei presidentti voi juurikaan vaikuttaa. Siksi minua ihmetyttääkin salen ylivertaisuuden mainostus ja hehkutus tällä forumilla :thumbup:Formulanomi sanoi:Minä en usko, että Halosen presidenttiuden aikana asiat ovat menneet yhtään parempaan suuntaan. Pikemminkin päinvastoin. Ja sama meno tulee jatkumaan. Se onko presidenttinä Halonen tai joku muu ei muuta tätä asiaa. Ikävä kyllä Halonen ja tämän sumutetut tukijoukot, mitä täällä voorumillakin näkyy, ovat onnistuneet populistisissa peloitteluissaan. Näyttää siltä, että nämä demarit kuvittelevat Halosen voivan rakentaa Paratiisin. :yuck:![]()
Toki istuvalla härä...presidentillä on muutenkin etulyöntiasema vaaleissa. Siksi onkin väärin, että samaa presidenttiä voidaan kierrättää vielä toisen kauden.
Joku kyseli oliko tämä toinen kierros demokratian voitto. Kyllä se oli sitä....
Olen tainut nähdä enämpi Halosen hehkuttamista ja Salen mollaamista..... :thumbup:Sam sanoi:Sehän on selvä, ettei presidentti voi juurikaan vaikuttaa. Siksi minua ihmetyttääkin salen ylivertaisuuden mainostus ja hehkutus tällä forumilla :thumbup:
:eek!:Formulanomi sanoi:Olen tainut nähdä enämpi Halosen hehkuttamista ja Salen mollaamista..... :thumbup:
En vaivaudu väittelemään aiheesta. :thumbup:Moe Szyslak sanoi::eek!:Ollaankohan me luettu samaa forumia? :doubtful:
Mun mielestä täällä on todella törkeitä halos-linkkejä ja muutenkin haukuttu (esim. MaranelloRed yllätys, yllätys) todella törkeesti. :nope:
No ei minun mielestäni siitä kai SAK:ä voi syyttää, jos se päättää eduskunnalle kuuluvista asioista. Ehkä eduskunnan kannattaisi tehdä siinä tapauksessa jotain.patriot sanoi:SAK tukee jäseniltä kerätyillä jäsenmaksuilla yhden ehdokkaan kampanjaa! Todella törkeää! SAK päättää asioista jotka kuuluisivat eduskunnalle. Eduskunnalle jonka kokoonpanoon minäkin olen äänestämällä vaikuttanut.
Mielestäni Teoston vaikutusvalta on huomattavasti ihmetyttävämpääVR sanoi:No ei minun mielestäni siitä kai SAK:ä voi syyttää, jos se päättää eduskunnalle kuuluvista asioista. Ehkä eduskunnan kannattaisi tehdä siinä tapauksessa jotain.
Tässähän se suurin ero on. Kun Salen kannattajat (tai ainakin minä) ei usko, että ihmisten nettomaksuosuutta kasvattamalla tulee mitään hyvää. Työnteon ja siitä saatavan hyvinvoinnin pitää olla aina kannattavinta, toki valtion pitää kantaa ihmiset huonojen aikojen yli. Mutta jos lapsiperheiden ei välttämättä kannata mennä töihin, koska todelliset tulot pienenee, niin jossain on jotain vikaa.Sam sanoi:Niin, minä kuulun nettomaksajiin ja olen valmis nostamaan omaa osuuttani heikoimpien puolesta, siitäkin huolimatta, että käytännössä vieläkin elän kädestä suuhun ja pääomatuloja minulle tuskin koskaan tulee. Mielestäni arvomaailma on vääristynyt, jos ihmisarvo lasketaan pelkästään valuuttana - kuluina :nope: Ihmetyttää vain miten inhimillisyys tuntuu jatkuvasti vähenevän. Minä en usko siihen, että rikkaiden rikastuminen hyödyttää köyhiä - päinvastoin. Silloin rahaa jää sijoitettavaksi enemmän (ulkomaille) ja kotimainen kulutuskierre ei kasva. Keski- ja pientuloisten lisäansiot menevät kiertoon huomattavasti tehokkaammin jo käytännön pakon sanelemana.
Minusta tuntuu, ettei tällä forumilla Niinistön ylivertaisuutta mainostaneilla ole hajuakaan siitä, millaista on olla köyhä - Suomen mittakaavassa. Toki kokonaisuutena silloinkin asiat ovat hyvin, kun on lämmin asunto ja vaatteita sekä jonkinlaista ruokaakin saatavilla :thumbup:
Tuolloinkaan ei lapsiperheiden asema ole kehuttava eikä kadehdittava :nope: Ja olenko edelleenkään sanonut, että nykyisen keskiluokan maksuosuutta olisi kasvatettava? Minä siihen olen valmis, mutta en sitä yleisesti kannata. Väitän silti että yläluokan paapominen ei tule parantamaan heikko-osaisten asemaa.jaska sanoi:Mutta jos lapsiperheiden ei välttämättä kannata mennä töihin, koska todelliset tulot pienenee, niin jossain on jotain vikaa.
Ei liity suoraan presidentin tehtäviin. Juuri tämän tyyppiset keskustelut johtavat harhaan.... :nope:jaska sanoi:Tässähän se suurin ero on. Kun Salen kannattajat (tai ainakin minä) ei usko, että ihmisten nettomaksuosuutta kasvattamalla tulee mitään hyvää. Työnteon ja siitä saatavan hyvinvoinnin pitää olla aina kannattavinta, toki valtion pitää kantaa ihmiset huonojen aikojen yli. Mutta jos lapsiperheiden ei välttämättä kannata mennä töihin, koska todelliset tulot pienenee, niin jossain on jotain vikaa.
Nämä asiat eivät kuulu lainkaan predisentin toimenkuvaan vaan eduskunnan valtapiiriin. Kuitenkin on heikompiosaisten kohdalta tärkeää settä saadaan lisä tuloja ja jaettavaa turvaamalla kannattava yritystoiminta Suomessa. Keskittymällä jakamaan nykyisiä ja mahdollisia tulevaisuuden tuloja voi itku olla hirveä tulevaisuudessa.Sam sanoi:Niin, minä kuulun nettomaksajiin ja olen valmis nostamaan omaa osuuttani heikoimpien puolesta, siitäkin huolimatta, että käytännössä vieläkin elän kädestä suuhun ja pääomatuloja minulle tuskin koskaan tulee. Mielestäni arvomaailma on vääristynyt, jos ihmisarvo lasketaan pelkästään valuuttana - kuluina :nope: Ihmetyttää vain miten inhimillisyys tuntuu jatkuvasti vähenevän. Minä en usko siihen, että rikkaiden rikastuminen hyödyttää köyhiä - päinvastoin. Silloin rahaa jää sijoitettavaksi enemmän (ulkomaille) ja kotimainen kulutuskierre ei kasva. Keski- ja pientuloisten lisäansiot menevät kiertoon huomattavasti tehokkaammin jo käytännön pakon sanelemana.
Puhut asiaa. Vaikkakin minä koen nykyisten roolien sopivan molemmille ehdokkaille riittävän hyvin, enkä näe aiheelliseksi lähteä niitä muuttamaan :thumbup:jps sanoi:Nämä asiat eivät kuulu lainkaan predisentin toimenkuvaan vaan eduskunnan valtapiiriin. Kuitenkin on heikompiosaisten kohdalta tärkeää settä saadaan lisä tuloja ja jaettavaa turvaamalla kannattava yritystoiminta Suomessa. Keskittymällä jakamaan nykyisiä ja mahdollisia tulevaisuuden tuloja voi itku olla hirveä tulevaisuudessa.
Talouspolitiikka ja sosiaalipolitiikka eivät ole presidentin valtaoikeuksien piirissä kuin korkeintaan maan isän/äidin mielipidevaikuttajan roolissa ja luomalla ehkä yleistä ilmapiiriä kannustavaan suuntaan sekä visioiden esittämisessä miten tätä maata kehitetään. Itse näkisin Niinistöllä olevan näkemyksiä Suomen kehittämiseksi, Halonen ei ole vaalikampanjan aikana esittänyt käytännöllisesti mitään, eikä konkreettisia näyttöjä kuluneen kauden aikana ole tuotu myöskään esiin miten Halonen olisi edistänyt kannattammiaan asioita.
Kai Niinistön sanoman voi noinkin nähdä, itse näkisin hänen tekevän merkittäviä keskustelunavauksia miten kansakunan hyvinvointi voidaan turvata, esittämällä aivan konkreettisiakin toimenpiteitä eikä pelkästään liirumlaarumia.Mr Natural sanoi:Vielä noista Sauli Niinistön kielikuvista, vaikkapa käsitteestä "kansakunnan unilukkari". Mulle tulee mieleen saarnamiehen apulainen, joka tökkii kolehtihaavilla puupenkkiruodussa torkkuvaa rahvasta kuuntelemaan ylhäältä annettua valistusta ja antamaan osansa kirkon varainhankintaan.
Halosen pelkistetty ja ympäripyöreä retoriikka etääntyy ajankohtaisista tai lähitulevaisuuden ongelmista, mutta on ehkä vetoavampaa: "Minä haluaisin, että meillä kaikilla olisi täällä hyvä olla."
Juuri näin, mutta silti Niinistö on minusta vieläkin liikaa kiinni valtionvarainministeriaikojensa asenteessaan.jps sanoi:Kai Niinistön sanoman voi noinkin nähdä, itse näkisin hänen tekevän merkittäviä keskustelunavauksia miten kansakunan hyvinvointi voidaan turvata, esittämällä aivan konkreettisiakin toimenpiteitä eikä pelkästään liirumlaarumia.
Halosen sanoma on yksinkertaisempi ja vetoavampi. Se on populistinen.Mr Natural sanoi:Se jäi vielä tuosta edellisestä mainitsematta, että "kansakunnan unilukkari" on vähän kuin kansan ulko- tai yläpuolella ja kosketuksissa kansaan lähinnä pitkän kepin välityksellä, kun taas Halonen kertoessaan olevansa "yksi meistä" kuuluu kansaan. Näillä lähes huomaamattomilla viesteillä niitä eroja vaalituloksissa saadaan syntymään.