Joo, noi on lähes vuoden vanhoja. Tainnut Halosenkin kannatus tippua 10%:ia noista ajoista...MaranelloRed sanoi:Turhaa kaivelet vanhoja lukuja jotka propaganda koneisto on sylkäissyt ihmisten ihmeteltäväksi. Halosen kannatus on syöksykierteessä ja sitä ei pysäytä enään mikään. Sauli antaa vielä väittelyissä vähän suoneniskua tarjalle niin vappunaamari hajoaa lopullisesti.
Jacques sanoi:Tänään oli suht vaikea päätös Niinistön ja Halosen välillä. Niinistölle meni ääni. Jotenkin tuntuu, että parin viikon päästä päätös on helpompi. Ellei jaska sitten ärsytä liikaa, että kääntäisin kelkan sen takia.![]()
McMike sanoi:Toisessa vaalissa ehdokkailla on samat numerot kuin ensimmäisessä vaalissa.
Niinistö:"Haluaisin keskustella enemmän siitä miten hyvinvointivaltio selviää globalisaation asettamista haasteista."
Tuossa kaksikon teemat toiselle kierrokselle. Ja nuo nyt kertookin sen mikä on tarpeellista: Halonen uskoo, että asioihin voidaan vaikuttaa ja säilyttää oikeudenmukainen yhteiskunta."Haluan puhua siitä miten otamme sen muutoksen vastaan, mikä on tapahtumassa Suomelle halusimme sitä tai emme."
KnowHow sanoi:Halonen:
Niinistö:
Tuossa kaksikon teemat toiselle kierrokselle. Ja nuo nyt kertookin sen mikä on tarpeellista: Halonen uskoo, että asioihin voidaan vaikuttaa ja säilyttää oikeudenmukainen yhteiskunta.
Niinistö kumartelee entiseen tapaansa markkinavoimien suuntaan ja pitää niitä jumalasta seuraavina- siis ylöspäin. Ei siinä ole suomalaisten halulla sijaa.
Mutta kun sillä on Ja siksi äänestän Halosta vikalla kiekalla. Varma tieto.
Kieltämättä tuosta välittyy vähän tietty Sailasmainen vaihtoehdottomuus.KnowHow sanoi:Niinistö: "Haluan puhua siitä miten otamme sen muutoksen vastaan, mikä on tapahtumassa Suomelle halusimme sitä tai emme."
Nimenomaan. Niinistön arvomaailmassa ei noita vaihtoehtoja ole. Kaikki uhrataan markkinauskovaisuuden alttarille. Heikoimmat ensin.Mr Natural sanoi:Kieltämättä tuosta välittyy vähän tietty Sailasmainen vaihtoehdottomuus.
Aika vainoharhaista! Sauli kannustaa tarttumaan muutokseen ja sitä kautta rakentamaan Suomea. Ei me selvitä sillä, että yritetään pitää pystyssä rikkinäistä systeemiä. Meidän hyvinvointiyhteiskunta vaarantuu silloin.KnowHow sanoi:Nimenomaan. Niinistön arvomaailmassa ei noita vaihtoehtoja ole. Kaikki uhrataan markkinauskovaisuuden alttarille. Heikoimmat ensin.
Niin, korjataan rikkinäiset ihmiset pois silmistä. Jenkkimalliin. Oujeah. Saulilla on asiaa.patriot sanoi:Aika vainoharhaista! Sauli kannustaa tarttumaan muutokseen ja sitä kautta rakentamaan Suomea. Ei me selvitä sillä, että yritetään pitää pystyssä rikkinäistä systeemiä. Meidän hyvinvointiyhteiskunta vaarantuu silloin.
Edelleen melko naurettavaa vainoharhaa ja vääristelyä. Vähän samalla tavalla SAK on ominut itselleen työväen asian. :nope:KnowHow sanoi:Niin, korjataan rikkinäiset ihmiset pois silmistä. Jenkkimalliin. Oujeah. Saulilla on asiaa.
SAK:lla on tuohon myöskin melko painavat syyt ja perusteet.patriot sanoi:Edelleen melko naurettavaa vainoharhaa ja vääristelyä. Vähän samalla tavalla SAK on ominut itselleen työväen asian. :nope:
Täsmentänet, mitä tuolla tarkoitat ?Juzo sanoi:Hienoa huomata, että foorumi ei ole täynnä pummeja.
Ai? Kyllä mä oon ainakin näreissäni, että SAK on asettunut näkyvästi vasemmiston ehdokkaan taakse. Mitä kokoomuslaisten ja keskustalaisten SAK:n jäsenien tulisi tästä ajatella. Ja työtä on monenlaista. Aika irvokasta väittää, että ainostaan SAK:n piirissä oleva työ on tärkeää ja että se pitäisi jotenkin jalustalle nostaa.Black Leopard sanoi:SAK:lla on tuohon myöskin melko painavat syyt ja perusteet.
Halosen tukeminen on täysin demokraattista vaikuttamista.Eiköhän suuri enemmistö jäsenistöstä kannata nimenomaan vasemmistoa.Ja unohdat sen ettei SAK kenenkään jäsenensä puolesta numeroita kopissa rustaa, siellä jokaisella on täysi ja ehdoton henkilökohtainen valinnanvapaus.patriot sanoi:Ai? Kyllä mä oon ainakin näreissäni, että SAK on asettunut näkyvästi vasemmiston ehdokkaan taakse. Mitä kokoomuslaisten ja keskustalaisten SAK:n jäsenien tulisi tästä ajatella. Ja työtä on monenlaista. Aika irvokasta väittää, että ainostaan SAK:n piirissä oleva työ on tärkeää ja että se pitäisi jotenkin jalustalle nostaa.
Olen Niiinistön kanssa täysin samaa mieltä. Ammattiyhdistysliike on saanut liikaa valtaa. Valtaa joka kuuluisi kansan valitsemalle eduskunnalle. Toki on eduskunnan oma moka jos se valtaansa antaa. SAK:n valta-asema perustuu SDP:n ja sen liittoon. Liitto joka vaikeutti Suomen pelastamista lamasta 1991-1995.
SAK:lla on tärkeä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa. Ja työntekijöiden etua pitääkin ajaa. Mutta tapoja kannattaisi miettiä ja kannattaisi myös miettiä ketä jäseniä järjestössä on. Kaikki demareita? Ei todellakaan!
SAK tukee jäseniltä kerätyillä jäsenmaksuilla yhden ehdokkaan kampanjaa! Todella törkeää! SAK päättää asioista jotka kuuluisivat eduskunnalle. Eduskunnalle jonka kokoonpanoon minäkin olen äänestämällä vaikuttanut.Black Leopard sanoi:Halosen tukeminen on täysin demokraattista vaikuttamista.Eiköhän suuri enemmistö jäsenistöstä kannata nimenomaan vasemmistoa.Ja unohdat sen ettei SAK kenenkään jäsenensä puolesta numeroita kopissa rustaa, siellä jokaisella on täysi ja ehdoton henkilökohtainen valinnanvapaus.
Millä lailla ammattiyhdistysliike on sinusta saanut liikaa valtaa?
Tässä pitää nyt erottaa termit "Työväki" ja "Työläiset"Black Leopard sanoi:Halosen tukeminen on täysin demokraattista vaikuttamista.Eiköhän suuri enemmistö jäsenistöstä kannata nimenomaan vasemmistoa.Ja unohdat sen ettei SAK kenenkään jäsenensä puolesta numeroita kopissa rustaa, siellä jokaisella on täysi ja ehdoton henkilökohtainen valinnanvapaus.
Millä lailla ammattiyhdistysliike on sinusta saanut liikaa valtaa?
Ajaako Niinistö myös työkyvyttömien etuja?jaska sanoi:Tässä pitää nyt erottaa termit "Työväki" ja "Työläiset"
Niinistö ajaa ensimmäisen asiaa, eli kaikkien työikäisten Suomalaisten. SAK ajaa (lyhyellä tähtäimellä) toisten etuja. Lyhyellä tähtäimellä kaikki edut, ilman pitkän tähtäimen suunnitelmia miten se työ pidetään jatkossakin täällä.
Niin, minä kuulun nettomaksajiin ja olen valmis nostamaan omaa osuuttani heikoimpien puolesta, siitäkin huolimatta, että käytännössä vieläkin elän kädestä suuhun ja pääomatuloja minulle tuskin koskaan tulee. Mielestäni arvomaailma on vääristynyt, jos ihmisarvo lasketaan pelkästään valuuttana - kuluina :nope: Ihmetyttää vain miten inhimillisyys tuntuu jatkuvasti vähenevän. Minä en usko siihen, että rikkaiden rikastuminen hyödyttää köyhiä - päinvastoin. Silloin rahaa jää sijoitettavaksi enemmän (ulkomaille) ja kotimainen kulutuskierre ei kasva. Keski- ja pientuloisten lisäansiot menevät kiertoon huomattavasti tehokkaammin jo käytännön pakon sanelemana.Juzo sanoi:Hienoa huomata, että foorumi ei ole täynnä pummeja. Pienet mahdollisuudet Niinistöllä on vielä voittoon jos Vanhasen kannattajat siirtyvät tukemaan Niinistöä. Pitää vain toivoa, että Halosen kannattajat eivät enää jaksa vaivautua äänestämään toisella kierroksella.