Presidentti 2006

Äänestän presidentiksi

• Niinistöä

Äänet: 52 42,6%
  • Halosta

Äänet: 31 25,4%
  • Vanhasta

Äänet: 24 19,7%
  • Jotakuta muuta, ketä?

Äänet: 15 12,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    122

Törni

Well-known member
patriot sanoi:
Mä kyllä vastustan jyrkästi kakkukahvi-instituution luomista! Presidentti pysyköön lestiissään tai sitten virka lakkautetaan ja tehtävät pääministerillle, varapääministerille ja eduskunnan puhemiehelle. Nykyinen presidentti valitaan kuitenkin nykyisillä valtaoikeuksilla joten palataan aiheeseen 2012...
Se ei ikävä kyllä ole isänmaan etu. Pääasia olisi se, että nykyinen pikkupolitikointi ja kikkailu vallanjaolla saataisiin mahdollisimman nopeasti loppumaan. Tehtäköön vallanjaosta mahdollisimman nopeasti selkeä päätös. Se on isänmaan etu.

patriot

Foorumin senaattori
Törni sanoi:
Se ei ikävä kyllä ole isänmaan etu. Pääasia olisi se, että nykyinen pikkupolitikointi ja kikkailu vallanjaolla saataisiin mahdollisimman nopeasti loppumaan. Tehtäköön vallanjaosta mahdollisimman nopeasti selkeä päätös. Se on isänmaan etu.
Kyllä kansan pitää tietää mihin tehtäviin se presidentin valitsee.

Törni

Well-known member
patriot sanoi:
Kyllä kansan pitää tietää mihin tehtäviin se presidentin valitsee.
Missäs kohtaa minä sen kielsin?

Minähän vain totesin että nykyinen epäselvä vallanjako ei ole isänmaan etu. Olen viimeisistä kommenteistasi aistivinani että olet itse samaa mieltä.

Mutta kiitoksia joka tapauksessa mielenkiintoisesta mielipiteidenvaihdosta kaikille siihen osallistuneille :thumbup:

patriot

Foorumin senaattori
Ilkan mukaan Lankia oli todennut Laihian matkallaan, että "Jäätteenmäellä on mahdollisuuksia pääministeriksi" ja jotta "päätöksen tekee keskustan puolueväki". Kyllä sen mahdollisen uuden pääministerin pitää kelvata hallituskumppani sdp:lle. Jos Masa presidentiksi ryhtyy jättää hän hallituksensa eron pyynnön. Koko hallitus siis eroaa. Pääministerin sijainen eli Heinäluoma johtaa hallitusta toimitusministeriönä kunnes eduskunta saa valittua uuden pääministerin ja kun uuden hallituksen pohjasta on päästy sopuun. Toisin sanoen Heinäluomalla on paljon valtaa kun pääministeriä valitaan. Keskustalle se paikka tosin kuuluu, mutta siihen paikalle on ehdolla flikka kainuusta.

Että Olga ja muut voi rauhoittua! Tuo oli tota tyypillistä Ilkkaa...

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ylen johtaja tarkistaa Halos-ohjelman etukäteen

Yleisradion TV1:n ohjelmajohtaja Riitta Pihlajamäki tarkistaa etukäteen ensi maanantain A-Piste-ohjelman jutun Sdp:n presidenttiehdokkaasta Tarja Halosesta.

Viime maanantain juttu kokoomuksen ehdokkaasta Sauli Niinistöstä nostatti kohun. Siksi Pihlajamäki haluaa tietää, mitä Halosesta aiotaan sanoa. Niinistöstä kerrottiin muun muassa, että valtiovarainministerinä hän "nautti ilkeydestään". "Profiili oli matala kaikkialla muualla paitsi Helsingin yössä", todettiin Niinistön kansanedustajauran alusta.

A-Pisteen tuottaja Ari Korvola ei koe käytännössä olevan ennakkosensuurin makua. "Päinvastoin on kehotettu jatkamaan valitulla linjalla eteenpäin", Korvola sanoo.

Pihlajamäki on Ylen toimittajan Hannu Lehtilän puoliso. Tämä puolestaan kirjoitti Halosesta syksyllä ilmestyneen kirjan Yksi meistä, joka on käytännössä Halosen vaalikirja.
Itsehän näin noista vain sen Vanhasta mollanneen jutun ja silloin ajattelin, että onkohan tuo välttämätöntä ja että mitähän ne muista ehdokkaista kaivelee tasapuolisuuden nimissä. Niinistö -juttu menikin sitten ohi. Halos -pätkää näköjään tarkistetaan sitten jo etukäteen. :dunno:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Itsehän näin noista vain sen Vanhasta mollanneen jutun ja silloin ajattelin, että onkohan tuo välttämätöntä ja että mitähän ne muista ehdokkaista kaivelee tasapuolisuuden nimissä. Niinistö -juttu menikin sitten ohi. Halos -pätkää näköjään tarkistetaan sitten jo etukäteen. :dunno:
Onkohan OoPee Heinonen tehtäviensä tasalla? :doubtful:

Knoukka

Well-known member
Olga sanoi:
Nuo A-Pisteen juttujen käsikirjoitukset ovat näköjään täällä.
Kyllä tuo Niinistö -juttu näyttää aika pahalta.
Tottahan tuo on. Olen tavannut Niinistön pariinkin kertaan. Ensimmäisellä kerralla sanoin mielipiteeni valtionvarainministeri Niinistön linjasta perustutkimuksen ja sen rahoituksen suhteen.

Toisella kerralla en viitsinyt mennä sanomaan mitään. Mulkku mikä mulkku.

patriot

Foorumin senaattori
KnowHow sanoi:
Tottahan tuo on. Olen tavannut Niinistön pariinkin kertaan. Ensimmäisellä kerralla sanoin mielipiteeni valtionvarainministeri Niinistön linjasta perustutkimuksen ja sen rahoituksen suhteen.

Toisella kerralla en viitsinyt mennä sanomaan mitään. Mulkku mikä mulkku.
Niin tai näin vaadin samanlaisen käsittelyn Haloselle!!!!!

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:
Mikäs sä olet vaatimaan? :D
No jos kerran tarkoituksena on käsitellä kaikkia ehdokkaita samaan tyyliin niin ei istuvan presidentin kohdalla voi tehdä poikkeuksia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
No jos kerran tarkoituksena on käsitellä kaikkia ehdokkaita samaan tyyliin niin ei istuvan presidentin kohdalla voi tehdä poikkeuksia.
Voi olla hankkimassa torjuntavoittoja Suomelle lailla Vanhasen petturin :mad_old:

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:
Voi olla hankkimassa torjuntavoittoja Suomelle lailla Vanhasen petturin :mad_old:
Mikäs sun on? Ei konseptia voi kesken kaiken muuttaa. Vanhanen ja Niinistö on jo käsitelty. Nyt on Halosen vuoro!

Archie

Well-known member
KnowHow sanoi:
Tottahan tuo on. Olen tavannut Niinistön pariinkin kertaan. Ensimmäisellä kerralla sanoin mielipiteeni valtionvarainministeri Niinistön linjasta perustutkimuksen ja sen rahoituksen suhteen. Toisella kerralla en viitsinyt mennä sanomaan mitään. Mulkku mikä mulkku.
Minä oon tavannut vain kerran, Storyvillen baaritiskillä. Tosin en sanonut mitään, ja raukka sai oluensa vielä minun jälkeeni. Olisiko ollut baarimikolla jotain silloista valtiovarainministeriä vastaan.

Törni

Well-known member
KnowHow sanoi:
Ensimmäisellä kerralla sanoin mielipiteeni valtionvarainministeri Niinistön linjasta perustutkimuksen ja sen rahoituksen suhteen.
Olet kova jätkä. Mitä sinä sanoit Niinistön linjasta perustutkimuksesta ja sen rahoituksesta ja missä tämä sanominen tapahtui?

Toivottavasti ei ainakaan ravintolassa?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Olet kova jätkä. Mitä sinä sanoit Niinistön linjasta perustutkimuksesta ja sen rahoituksesta ja missä tämä sanominen tapahtui?

Vähän niinku mun systeri avautui Esko Aholle :D

Knoukka

Well-known member
Törni sanoi:

No sellasta perustutkijan ruikutusta rahoituksesta ja lyhytnäköisyydestä kun Niinistö sattui olemaan paneelikeskustelussa. Tosin ruikutus meni vähän väärään osoitteeseen, kyllä ne oli muut voimat jotka siihen aikaan akateemista rahoitusta ravisteli.

Sillä toisella kerralla Niinistö käyttäytyi täysin sopimattomasti erästä seurueeni naista kohtaa, ettei mitään rajaa. Siitä piti käydä sanomassa. Mulkku mikä mulkku.

Ja se olikin kolmas kerta kun jätin sanomatta sanaakaan. Sama paikka kuin edellä eli Kymppi.

patriot

Foorumin senaattori
KnowHow sanoi:
Sillä toisella kerralla Niinistö käyttäytyi täysin sopimattomasti erästä seurueeni naista kohtaa, ettei mitään rajaa. Siitä piti käydä sanomassa. Mulkku mikä mulkku.

Ja se olikin kolmas kerta kun jätin sanomatta sanaakaan. Sama paikka kuin edellä eli Kymppi.
Mitä se sitten teki? Oliko kännissä?