Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Örfil

Guest
Viemäritarkastastuksen kauppaaja soitti.

Pikkunokkelan, elantoaansa ansaitsevan myyjäpolon kiusaamisen sijaan sanoin, että viemärimme on tarkastettu ja hyvässä kunnossa, kiitos tarjouksesta ja toivottelimme hyvää työpäivän jatkoa toisillemme. En toki maininnut ettei mulla ole töitä eikä viemäriämme ole tarkastettu.

Aikaa meni 20 sekuntia tästä elämästä. Jäljellä on keskimäärin 725 328 000 sekuntia.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Pikkunokkelan, elantoaansa ansaitsevan myyjäpolon kiusaamisen sijaan sanoin, että viemärimme on tarkastettu ja hyvässä kunnossa, kiitos tarjouksesta ja toivottelimme hyvää työpäivän jatkoa toisillemme. En toki maininnut ettei mulla ole töitä eikä viemäriämme ole tarkastettu.
Miks sille piti ruveta valehtelemaan? Kuunnellut kun työkaverit vastaa noihin puheluihin ja hirvee selittäminen että nyt just ei ole aikaa eikä ole tarvis ja myyntipuhe pitää toki kuunnella loppuun. Ja sitten valittavat kuinka ärsyttävää on kun soittelevat ja pitää jotain tekosyytä keksiä jne. Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia jo siinä vaiheessa kun henkilö kertoo mistä firmasta soittaa. Kolmen sekunnin homma.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Miks sille piti ruveta valehtelemaan? Kuunnellut kun työkaverit vastaa noihin puheluihin ja hirvee selittäminen että nyt just ei ole aikaa eikä ole tarvis ja myyntipuhe pitää toki kuunnella loppuun. Ja sitten valittavat kuinka ärsyttävää on kun soittelevat ja pitää jotain tekosyytä keksiä jne. Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia jo siinä vaiheessa kun henkilö kertoo mistä firmasta soittaa. Kolmen sekunnin homma.
Mulla on sama taktiikka. En kuuntele myyntipuhetta loppuun, vaan sanon myös "Ei kiitos" ja lopetan puhelun.

Mitä tulee muuten viemäritarkastuksen myyjiin, niin juuri äskettäin mutsille yritettiin väkisin tarjota moista palvelua. Tämä oli tosin jäänyt juttelemaan tyyppien kanssa ja vaikka sanoi, ettei ko. palvelu kiinnosta, silti sanoivat tulevansa tekemään "ilmaisen tarkistuksen" seuraavana päivänä. Olin kytiksellä, eivät tulleet! Tuossa myytiin sillä perusteella, että "alueella tehdään näitä tarkastuksia", siis yritetään jotenkin virallistaa asia ja vanhemmat tyypit - kuten Örffi ja minä - mennään tuohon halpaan aina!
 

Örfil

Guest
Miks sille piti ruveta valehtelemaan? Kuunnellut kun työkaverit vastaa noihin puheluihin ja hirvee selittäminen että nyt just ei ole aikaa eikä ole tarvis ja myyntipuhe pitää toki kuunnella loppuun. Ja sitten valittavat kuinka ärsyttävää on kun soittelevat ja pitää jotain tekosyytä keksiä jne. Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia jo siinä vaiheessa kun henkilö kertoo mistä firmasta soittaa. Kolmen sekunnin homma.
Vastaukseni oli: "kiitos, mutta viemäriasia on jo kunnossa"
Myyjä: " aha, vai sillä lailla"
Minä: " juu, kiitos ja hyvää työpäivän jatkoa:
Myyjä:" Kiitos samoin"

Ton olis tosiaan voinut typistää yhteenkin lauseeseen kahden sijaan.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä sanon "ei kiitos" ja painan punaluurinappia
Mulla on sama taktiikka. En kuuntele myyntipuhetta loppuun, vaan sanon myös "Ei kiitos" ja lopetan puhelun.
"Pysy kaukana minusta" tai "Mulle ei tarvi soitella" ja "Painuppa helvettiin siitä" toimii myös.

Eräs työn kautta tuttu henkilö toimii vähän samoin kuin jjv ja Formulanomi, mutta juur päinvastaisessa järjestyksessä:

Aivan ensimmäiseksi punaisen luurin kuvaa korville ja vasta sen jälkeen mutinaa "mulle ei tartte myyjien soitella!".
Mutina on sitä kantavampaa, mitä lähempänä on mutinaa kuulevia henkilöitä.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kovasti kielletty vastaamasta niihin brittinumeroihin tai etenkään sanomatta "yes", koska sitten tulee ovista ja ikkunoista laskua ja tilit tyhjennetään vailla tilauksen perumismahdollisuutta...
Itselle ei osunut silmiin mitään oikeaa tarinaa, että mitä tapahtuu, jos menee myöntävästi vastaamaan britille.
Itsehän vastasin uteliaisuuttani +44 -alkuiseen. Vahvasti enkkua murtava äijä puhui ja lapsi itki taustalla. Vastasin vaan että "Jees jees" ja katso - tililläni ei ole yhtään rahaa!
 

Örfil

Guest
En tiedä tarvitseeko tytötään tekevälle ihmiselle olla tarpeettoman tyly. Mua puhelinmyyntihommissa vitutti aika paljon huonostikäyttäytyvät ihmiset.
Iso kop. Vähän sama kuin rollaattorimummoa potkisi, kun vittuilee luurissa työtään tekevälle ihmisille. Samalla perusteella voisi tintata maistiaismetukkaa tai -leipää tyrkyttää tyyppiä nenään K-Kaupassa?
Tai ainakin haistatella.

Ehkäpä siitä saa jotain mielihyvää, joten mikäpä minä tai al-Bert sitten olemme siitä oikeastaan ketään kritisoimaan?
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Viime viikolla erehdyin sanomaan kyllä kun ekaksi kysyi onko tämän niminen henkilö puhelimessa.:thumbfh::wall::yuck: Oli suomalainen numero 09-alkuinen. Saas nähdä, mitä tuli tilattua.
Jospa muistaisi olla tylympi jatkossa.

Yleensä kuuntelen esittelyn ja vastaan jotain en tarvitse/ei kiinnosta/ joku remppa-asia ( piiput, viemärit, katto, ovet, ikkunat tms) kunnossa. Seuraavaksi luuri kiinni.

JOku pelastakaa lapset tms-firman edustaja on kyllä niiiiiiin vakuuttava, että joka toisella kerralla hellyn tilamaan jonkun lehden. Siitäkin niillä on rekisteri!:dunno:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
JOku pelastakaa lapset tms-firman edustaja on kyllä niiiiiiin vakuuttava, että joka toisella kerralla hellyn tilamaan jonkun lehden.
Et sentään niin usein kuin yh-Lauran perhe:

Moni on sitä mieltä, että köyhyysrajalla keikkuva Laura perheineen ei kärsi rahanpuutteesta, vaan ongelma on pelkissä kulutustottumuksissa. Laura kertoi HS:lle, että hänellä voi mennä kuukaudessa jopa 365 euroa pelkkiin perheen puhelinlaskuihin.

Puhelinlaskua kasvattavat muun muassa lahjoitukset hyväntekeväisyyteen, kuten SPR:lle, Unicefille ja Fidalle.

– Sorrun aina avustusviesteihin. Tuntuu, että jotain hyvää välillä haluan tehdä, vaikka ei paljon rahaa olekaan, Laura sanoo.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
En tiedä tarvitseeko tytötään tekevälle ihmiselle olla tarpeettoman tyly. Mua puhelinmyyntihommissa vitutti aika paljon huonostikäyttäytyvät ihmiset.
Onkos sun mielestä myyntipuheenkin (joka yleensä on rakennettu niin, että se tarkoituksella kestää h-vetin kauan) katkaiseminen huonostikäyttäytymistä? Normielämässähän keskeyttäminen olisi sitä.
 

Örfil

Guest
Senkin voi tehdä fiksusti. Jo pitkä ja venyttelevä "tuoootaaaa...." on yleensä riittänyt että saa puheenvuoron.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Senkin voi tehdä fiksusti. Jo pitkä ja venyttelevä "tuoootaaaa...." on yleensä riittänyt että saa puheenvuoron.
"Ei kiitos!" riittää minusta mainiosti. Eikä siihen enää mitään puheenvuoroja tarvita. Soon siinä.

Mitä sitten tulee "Työtähän se vain on" -perusteluun, niin ei oo mun töitä. En saa itse liksaa tai mitään hyötyä ajankäytöstä heidän kanssaan. Mitä nyt "ilmaisia" lahjoja ja mammonaa lupailevat! On siis jopa reilua keskeyttää, että myyjä pääsee puhumaan muille, jotka kenties ovat aiheesta kiinnostuneita.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mitä sitten tulee "Työtähän se vain on" -perusteluun, niin ei oo mun töitä. En saa itse liksaa tai mitään hyötyä ajankäytöstä heidän kanssaan. Mitä nyt "ilmaisia" lahjoja ja mammonaa lupailevat! On siis jopa reilua keskeyttää, että myyjä pääsee puhumaan muille, jotka kenties ovat aiheesta kiinnostuneita.
Itse varastan aina ruokani, sillä en saa mitään siitä, että jonotan vaivalloisesti kassalle makseskelemaan.
 
Ylös