Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Yleensä pyrin hyvin nopeasti ja jämäkästi toteamaan, että ei kiinnosta ja lopuksi toivotan hyvää päivän jatkoa.
Lie urpå olen, mutta haluan ettei toiselle tule turhaan vitutusta.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
En tiedä tarvitseeko tytötään tekevälle ihmiselle olla tarpeettoman tyly. Mua puhelinmyyntihommissa vitutti aika paljon huonostikäyttäytyvät ihmiset.
Ei tarvitse, ei. Se oli oksjhhs.
En toimi noin, eikä moni muukaan.
Tuttaa ne silti. Puhelimen kautta syliin änkeävät myyjät, joita en ole puheilleni kutsunut.
Jostain täysin käsittämättömästä syystä sellaiset myyjät, joiden luo katsoo tarpeelliseksi itse kävellä, ärsyttävät paljon vähemmän kuin korvaan yllättäen ja arvaamatta luikertavat hahmot, jotka tyrkyttävät sitkeästi yleensä jotain sellaista mitä en tarvitse, enkä halua.

Oma kehittämää sarkasmia ja helvetin huonoa sellaista.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lie urpå olen, mutta haluan ettei toiselle tule turhaan vitutusta.
Lie urpå olen, mutta minulle itselleni iskee välitön vitutus,
kun puhelinmyyjä alkaa paasata korvaani pyytämättä ja yllättäen.

Samalla tavalla vituttaa kun ovelle, kotirauhaani rikkomaan, ilmestyy kuka tahansa tyrkyttämään mitä tahansa.

Kummassakin tapauksessa myyjä astuu minun reviirilleni kutsumatta.
Myyjän luo mennään kun tarve vaatii, myyjän ei pidä ängetä minun tyköni silloin kun en tarvitse mitään.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Lie urpå olen, mutta minulle itselleni iskee välitön vitutus,
kun puhelinmyyjä alkaa paasata korvaani pyytämättä ja yllättäen.

Samalla tavalla vituttaa kun ovelle, kotirauhaani rikkomaan, ilmestyy kuka tahansa tyrkyttämään mitä tahansa.
Vaikea uskoa että puhelimitse ja kotiovitse kaupustelun kannattavuus perustuis siihen että ihmiset hoksaa tyrkytettyä tavaraa/palvelua tarvitsevansa kun sitä tullaan kotiin yllättäen kauppaamaan. Juksutukseen ja vilunkipeliin se perustuu ja siihen että jotkut luulee pääsevänsä niistä eroon kun suostuu "yhden kerran" jotain tilaamaan.
En ostais niiltä mitään vaikka tarvitsisin.
 

Örfil

Guest
Mulla on sellainen kutina, että osa toikin vihamielisesti soittajiin suhtautuvista on omassa duunissaan niitä, joille myös asiakas on rasite ja alistaa työntekijäparkaa soopallaan, joten asiakkaalle saa vittuilla ja käyttäytyä huonosti.

Voin toki olla väärässä ja mieluusti olenkin ja pyydän hirmuisesti anteeksi, jos näin kävi.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Lie urpå olen, mutta minulle itselleni iskee välitön vitutus,
kun puhelinmyyjä alkaa paasata korvaani pyytämättä ja yllättäen.

Samalla tavalla vituttaa kun ovelle, kotirauhaani rikkomaan, ilmestyy kuka tahansa tyrkyttämään mitä tahansa.

Kummassakin tapauksessa myyjä astuu minun reviirilleni kutsumatta.
Myyjän luo mennään kun tarve vaatii, myyjän ei pidä ängetä minun tyköni silloin kun en tarvitse mitään.
Tämä. Ja jos edes kysyisivät joskus, heti aluksi, lyhyesti ja ytimekkäästi millä asialla ovat ja antaisivat mahdollisuuden nopealle exitille. Joskus hyvin harvoin näin, yleensä paapattaa mauttoman standardilurituksen, jolloin yleensä tutuskäyrä kasvaa. Yritän olla kohtelias, mutta jos en tablettia tarvitse ja sen sanon ja silti yrittää ja yrittää...
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Mulla on sellainen kutina, että osa toikin vihamielisesti soittajiin suhtautuvista on omassa duunissaan niitä, joille myös asiakas on rasite ja alistaa työntekijäparkaa soopallaan, joten asiakkaalle saa vittuilla ja käyttäytyä huonosti.

Voin toki olla väärässä ja mieluusti olenkin ja pyydän hirmuisesti anteeksi, jos näin kävi.
Joo sä olet monessa asiassa väärässä ja saat toki anteeksi.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mulla on sellainen kutina, että osa toikin vihamielisesti soittajiin suhtautuvista on omassa duunissaan niitä, joille myös asiakas on rasite ja alistaa työntekijäparkaa soopallaan, joten asiakkaalle saa vittuilla ja käyttäytyä huonosti.

Voin toki olla väärässä ja mieluusti olenkin ja pyydän hirmuisesti anteeksi, jos näin kävi.
Juuri näin. Luulen myös, että provohassuttelevat. Tuskin Forumille näin montaa mulkeroa on kasaantunut.

heille saa vittuilla ja käyttäytä huonosti.
Nyt oikeesti!
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Vittuilu tai vihamielisyys ei ole oikeita termejä sille, jos sanoo "ei kiitos" ja sulkee puhelimen. En halua hukata aikaani turhanpäiväiseen, mutta jos joku on juttuseuraa vaille niin toki niiden kanssa voi höpötellä ilman, että nimittelen näin toimivia ihmisiä debiileiksi tai vastaavaa.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Voisitte te puhelinmyyjille päätänne aukovat kertoa, että keille muille saa mielestänne mennä pottuilemaan työpaikalle. Saako poliisille lällätellä, kun on suorittamassa hälytystehtävää? Karaokenvetäjät ovat ärsyttäviä, niille varmaan saa aukoa? Entäs putkimies, seisotteko vieressä hänen tuhratessaan hiki hatussa ja huutelette paskaa? Postinjakajalle on kiva tehdä kaikkia jäyniä rappukäytävään varmaankin? Bussikuskit ne vasta kuraa ansaitsevatkin? Samoin siivoojat, nuo yhteiskunnan hylkiöt.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
No muakin kiinnostaa vastaukset yo. kysymyksiin. Jäädäänpä odottelemaan.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Vittuilu tai vihamielisyys ei ole oikeita termejä sille, jos sanoo "ei kiitos" ja sulkee puhelimen. En halua hukata aikaani turhanpäiväiseen, mutta jos joku on juttuseuraa vaille niin toki niiden kanssa voi höpötellä ilman, että nimittelen näin toimivia ihmisiä debiileiksi tai vastaavaa.
Näinpä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mun mielestä puhelinmyyjiä on vähän vinoa verrata moniin muihin tavallisiin asiakaspalvelua sisältäviin duuneihin. Siis että mulla on puhelin olemassa yhteydenpitoa varten, ei sitä varten että mulle mainostettaisiin. Ei mun kahvinkeitinkään yht'äkkiä ala kehottamaan ostamaan kalsareita.
Kun mä röhnötän sohvalla yleviin ajatuksiini vaipuneena, en odota että mua häiritään tyrkyttämisillä. En odota että mulle tulee just silloin karaokenvetäjä tyrkyttämään mikrofonia naaman eteen että nyt voitais laulaa, tai bussikuski kyselemään että lähettäiskö jonnekin. Puhelinmyynti on nimenomaan tyrkyttämistä, usein jopa tarpeettoman tavaran ostoon jallittamista.
Voin kuvitella, että itseäni vähemmän leppoiset henkilöt voivat kimpaantua tietyissä tilanteissa puhelinmyyjille, eli puhiksille.
Mutta työtäänhän nekin vain tekevät. Ei kenenkään haaveammatti ole puhistelu, eikä ne vittuillakseen soita just sulle, kyllä ne on siellä aikalailla siksi kun ei muutakaan duunia ole sattunut eteen. Puhikselle kiukuttelu menee siis väärään osoitteeseen ja on pelkkää pahan olon jakamista.
Ja olen myös sitä mieltä että puhiksen puhetulvan saa katkaista "Ei kiitos":ksella, ja puhelun nopealla päättämisellä. Tehokasta, ja sen voi tehdä ystävällisesti.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Mutta työtäänhän nekin vain tekevät. Ei kenenkään haaveammatti ole puhistelu, eikä ne vittuillakseen soita just sulle, kyllä ne on siellä aikalailla siksi kun ei muutakaan duunia ole sattunut eteen. Puhikselle kiukuttelu menee siis väärään osoitteeseen ja on pelkkää pahan olon jakamista.
Ihan juuri näin.
Itse olisin kyseiset 5 kk tehnyt ennemmin jotain näpsäköitä toimitusjohtajan duuneja mutta menihän se noinkin. Eikä se itseasiassa ole ollenkaan surkeinta työtä, jossa olen raatanut.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mitenköhän ne tuotteet ja palvelut valikoituu, joita aletaan sitten myymään puhelimen välityksellä.

Lehtiä varmaan eniten tarjottu. Joku henkilöllisyyssuojakin oli tarjolla tässä vähän aikaa sitten. Vakuutuksia ja sähköä.

Jostain tuli perässä asiakastyytyväisyyskyselykin (no kyllä mä sen muistan mitä myi, mutten siitä nyt sen enämpi) ja kerroin etten saanut puheenvuoroa myyntipuheen kesken. Yllätyksekseni sieltä tuli vastaus, että ko. henkilö* ei ole enää heidän palveluksessaan. Tiedä sitten onko totta, vai haluttiinko vain vakuutella, että huomioidaan asiakkaiden mielipide.

*olikohan forumisti tai äitinsä??
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Jos mulle jossain tavallisessa kaupassa myyjä tyrkyttäisi samaan tapaan kuin useimmat puhelimyyjät niin olisi tasan viimeinen kerta siinä kaupassa. Ja saattaisimpa keskeyttää sen "tylysti" poistumalla paikalta. Puhelimessa se sama tapahtuu sulkemalla puhelin. En minä niille mitään hävyttömyyksiä huutele ja se saa riittää kohteliaisuudeksi siinä tilanteessa.
 

Örfil

Guest
Burbbaan burbin viimeistä lausetta. Turha nostaa omaa ja tuntemattoman vastapuolen verenpainetta, puhekyvyllä varustettu miekkonen osaa lopettaa puhelun lyhyeen - kohteliaasti tai neutraalisti.

Olis mulla yks toinenkin juttu, mutta leivänpaahdin soi, pitää mennä vastaamaan.
 
Ylös