Puhelinmyyjät ja muut spämmiperkeleet (also known as t&s puhelinmyynnin yms saralla)

Örfil

Guest
Pitäisköhän mun alkaa pitää hengenpitimiksi kurssia aiheesta "Kuinka lopetan myyntipuhelun 15-20 sekunnissa nopeasti, tehokkaasti ja fiksusti"?

Kurssin kesto: 5 minuuttia
Hinta: Vitoinen, sis. kahavit
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Toki kiinteistö on 'maatalousyhtymä Rieppo & Tihonoff' niin ehkei kaikki urvot tajua sitä omakotiasujaksi. Mun puhelinnumero on firman nimissä ja kotiosoite siinä Lahti.
Ovelaa!
Jätkä maastoutuu puhiksilta kuin Caymansaarille tilin avannut porvari verottajalta.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Onks sulla markkinointikieltoja tms?
Oon sanonut tän ennenkin, että millään markkinointikielloilla ei ole hevonkukunkaan merkitystä - se soittaja siellä langan toisessa päässä ei voi millään tietää kellä on markkinointikieltoja ja kellä ei. Ainakaan tuolloin kun itse hommaa tein.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ovelaa!
Jätkä maastoutuu puhiksilta kuin Caymansaarille tilin avannut porvari verottajalta.
En mä itsekään tiedä miksi tämä kiinteistö on maatalousyhtymä? Johtuuko sijainnista, koosta vai mistä??

Vai että myytiin aikoinaan puita pois talonrakentamista ennen?

VESKU!! ????
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Oon sanonut tän ennenkin, että millään markkinointikielloilla ei ole hevonkukunkaan merkitystä - se soittaja siellä langan toisessa päässä ei voi millään tietää kellä on markkinointikieltoja ja kellä ei. Ainakaan tuolloin kun itse hommaa tein.
Ok. Onks tuosta montakin vuotta?
 

Örfil

Guest
Tuossa talvella kun puhiksena olin, ei ollut puhettakaan mistään kielloista. Tosin myin vanhoille asiakkaille jatkotilauksia.

Olikin kivoja asiakkaita. Soitin ehkäpä tuhannen puhelua ja epäilen että yksi iski luurin kiinni. Tosin en ole ihan varma asiasta.

Elokuuksi ajattelin ottaa taas keikkaa sieltä, jos on tarjolla.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Olen myös kertonut ja kerron taas.

Yritys A tekee soittolistan ja myy sen yritykselle B jonka tarkoitus on soittaa listan ihmiset läpi ja myydä heille tuotteitaan.
Yritys C on puolestaan myynyt ihmisille suoramarkkinointikielta ja ilmoittanut yritykselle A kaikki soittokiellon ostaneet henkilöt.
Se on sitten aivan täysin A:n omassa päätäntävallassa poistaako listantaan soittokiellon ostaneet ihmiset vai ei.
Ja jos B tekee soittolistat itse, tai soittelee vaikkapa ihan sattumanvaraisesti, kuten monet tekevät, niin siinäpä sitä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Olen myös kertonut ja kerron taas.

Yritys A tekee soittolistan ja myy sen yritykselle B jonka tarkoitus on soittaa listan ihmiset läpi ja myydä heille tuotteitaan.
Yritys C on puolestaan myynyt ihmisille suoramarkkinointikielta ja ilmoittanut yritykselle A kaikki soittokiellon ostaneet henkilöt.
Se on sitten aivan täysin A:n omassa päätäntävallassa poistaako listantaan soittokiellon ostaneet ihmiset vai ei.
Ja jos B tekee soittolistat itse, tai soittelee vaikkapa ihan sattumanvaraisesti, kuten monet tekevät, niin siinäpä sitä.
Ok. Mistä nuo soittolistat tehdään? Puhelinluettelosta katsotaan jokaikinen numero, vai excelinkö sarakkeesta "edellinen luku +1" otetaan vain seuraava rivi?
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ok. Mistä nuo soittolistat tehdään? Puhelinluettelosta katsotaan jokaikinen numero, vai excelinkö sarakkeesta "edellinen luku +1" otetaan vain seuraava rivi?
Paras olisi sellainen lista, jota voi jollain tavalla segmentoida. (esim. sukupuolen, iän, ammatin, asuinpaikkakunnan, onko lapsiperheellinen, autollinen....)

Mitenkö näitä sitten saadaan? Kilpailut on hyvä lähde. Samoin, kuin mihin tahansa yritysten kyselyihin tai kampanjoihin osallistuminen. Some-tykkääminen tai some-applikaatiot on varmaan nykyään melko tärkeä lähde.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Ok. Mistä nuo soittolistat tehdään? Puhelinluettelosta katsotaan jokaikinen numero, vai excelinkö sarakkeesta "edellinen luku +1" otetaan vain seuraava rivi?
Niitä tehdään eri perustein.
Siis tietysti niillä perusteilla mitä asiakkaat ovat vailla.
Yleisin on soittolista paikkakunnan mukaan.
Tilataan Juvan soittolista ja firma kaivaa listalle kaikki numerot Juvalta mitä saa.
Tai vaikka 40v+ miehet jonka omistuksessa on henkilöauto.
Kai ne numerot on alkujaan kaivettu arvonnoista ja numeropalveluista arkistoon?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Itsehän soittelen telemarkkinointiyrityksille ja kauppaan näille puhelinnumeroita. En tiedä onko niistä mikään käytössä, mutta pääasia on, että kauppa käy.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Hmmm.... esitän teorian:
Omassa omakotitalossa asuville tulee enämpi noita kusetukselta haiskahtavia tyrkytyksiä kuin meille kerrostalo-taloyhtiössä asuville.

Ja kun euromäärät on moninkertaisia jossain ikkunahommassa vs. lehtitilaus, niin jotenkin ymmärrän jos asenne puhelinmyyntiä kohtaan on kovempi.
Tulee ihan kiitettävästi, kun talolla on papereissa reilusti enemmän ikää kuin on oikeasti. Kun sopivasti tulevat vänkäämään viemäreitä, ikkunoita tai murtohälyttimiä, niin rupean tekemään vastapalloon tarjouksia oman sektorini alalta.

On siis paljon kiinteistöön liittyviä soittoja sekä suoraan ovelle tulevaa markkinointia. Kerran jopa sattui tuttu tyrkyttämään palveluksiaan :D Ei kelvannut eikä kelpaa jatkossakaan.

-edit-

Ai niin, pojallekin ovat kovasti tyrkyttäneet viemäritarjousta, vaikka on alaikäinen. Huikeaa on toiminta välillä, vaan silti yritän olla ystävällinen sinne langan toiseen päähän.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Minkälaisissa olosuhteissa Sam tapaa yleensä asiakkaansa ja kuinka kauppaa tehdään?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Oon sanonut tän ennenkin, että millään markkinointikielloilla ei ole hevonkukunkaan merkitystä - se soittaja siellä langan toisessa päässä ei voi millään tietää kellä on markkinointikieltoja ja kellä ei. Ainakaan tuolloin kun itse hommaa tein.
Höh, kummasti itselleni myyntipuhelut loppuivat taas kun uudistin kiellon kahdeksi vuodeksi. Pari viikkoa menikin vastaillessa ja ihmetellessä "miks mulle kaikki soittaa".
 
Ylös