Örfil
Guest
Talosta menee muuten rännit vaihtoon nyt kohtapuoliin. Ne hörppii yli ja on aina tukossa. Hinta sovittu ja pitää vaaan itse purkaa vanhat alta pois ja maalata pohjat.
Valohan nimenomaan kasvattaa kaikenlaisia kasveja sammaleita. Peltikaton perin ja muistan että sitä mainostettiin muutaman vuosikymmenen juttuna. Vaan taisivat aliarvoida. Räystäätkään eivät ruostu vaikka ihan tukossa. Hyvä että salaojat sentäs toimivat ilman huoltoa. Eikäpä tuo katto nyt ainakaan laholla näytä päältä lähtevän.Nykyisin pääsee valoa katolle, eikä kaiken maailman jätettä lennä katteeseen lain. Rännejäkään pidä olla alituiseen putsailemassa.Näytä liitetiedosto 21310
Kerro tuo mun katolle. Etupihan (i.e. etelän puoleisen) lape ei ole koskaan ollut tuossa kunnossa. Valossa, kuivuudesssa ja lämmössä kylpiessään...Valohan nimenomaan kasvattaa kaikenlaisia kasveja sammaleita.
Täyttä mutua ei varmaan kannata lähteä katoille puhumaan. Noin olen vaan havainnoinut, mutta ei missään nimessä ole tekninen totuus.Kerro tuo mun katolle. Etupihan (i.e. etelän puoleisen) lape ei ole koskaan ollut tuossa kunnossa. Valossa, kuivuudesssa ja lämmössä kylpiessään...
Kyllähän olkikattokin ikuinen, kunhan ei vaan ala mistään vuotamaan.Onhan tuo kivikatto liki ikuinen kunhan ei vaan mistään ala vuotamaan ja ei ole.
Eihän tommosta enää ainakaan täällä kukaan enää uskaltais tehdä, kupari kun on niin pirun tyyristä, että kelpaa varkaille. Ei ole kerta eikä toinen, kun talonväki on kotiintultuaan huomannut, jonkun käyneen korjaamassa kupariset rännit parempaan talteenIkiwanha konsti tiilikaton sammaloitumisen estämiseksi on pingottaa paljas kuparikaapeli harjatiilen molemmille puolille. Sade irrottaa kuparista jotakin (kupari molekyylejä?), jonka kanssa sammal ei tule toimeen.
Kuva olis ollut kiva, mutta jos nyt oikein hahmotan, niin on kuitenkin neljä lautaa pystypäin ja yksi kiero siinä päällä. Jos leveys on 72 cm, niin kyllähän luulisi päällyslaudan oikenevan tuolla matkalla ruuvaten sen noihin neljän pystypäisen suorakaidekehikkoon kiinni kaikista mahdollista kohdista.No, en minä sitä ala purkamaan tai uudestaan tekemään, joten olkoot saatana. Vähän kuitenkin kalvaa sielua.
Ei oiennut ruuvaamalla. Ruuvasin ruuvit niin syvälle, kuin ruuvipää antoi myöden, mutta eivät oikaisseet lautaa.Kuva olis ollut kiva, mutta jos nyt oikein hahmotan, niin on kuitenkin neljä lautaa pystypäin ja yksi kiero siinä päällä. Jos leveys on 72 cm, niin kyllähän luulisi päällyslaudan oikenevan tuolla matkalla ruuvaten sen noihin neljän pystypäisen suorakaidekehikkoon kiinni kaikista mahdollista kohdista.
Mutta kunhan vaan viisastelen. Näkemättä, kokematta ja olematta paikanpäällä lainkaan, tahi nyt loppujen lopuksi ymmärtämättä koko asiaa.
Vaan hyvää timpurin omaatuntoa on sinulla, jos kerran sieluakin kalvaa. Ehkä joudut jotakin vielä tälle asialle tekemään.
Ei oiennut ruuvaamalla. Ruuvasin ruuvit niin syvälle, kuin ruuvipää antoi myöden, mutta eivät oikaisseet lautaa.
Joo. Tallin nurkista kaivoin tuon kyseisen pätkän.
Ymmärrän. Liekö tämmöinen pahis kyseessä. Ruuvit loppuu ennenkuin suoraksi saa. Epäkuranttia tavaraa yhtään mihinkään paitsi takkaan. Jos on painekyllästetty, niin ei sitten edes sinne.
Hyvinhän tuo istuu. Tuskinpa kannattaa moista harmitella. Metallimiehet mittaavatkin kaiken millin tuhannesosissa, timpurit sentin kymmenyksissä.Joo. Tallin nurkista kaivoin tuon kyseisen pätkän.
Jaksoin kuin jaksoinkin ottaa kuvan harmittamaan jääneestä raosta:
Eipä aliarvioida timpureita.Hyvinhän tuo istuu. Tuskinpa kannattaa moista harmitella. Metallimiehet mittaavatkin kaiken millin tuhannesosissa, timpurit sentin kymmenyksissä.
Kerrotpas. Tai itket ja kerrot.Miksei tää vittu oo pinnalla.
Ongelma muuten selvis, sähkömiestuttavan avulla, mutta enpä kerro teille, missä vika! HHÄHÄ!