Captain Howdy
Well-known member
Alan olemaan entistä tyytyväisempi rintamamiestalo-ostokseeni. Siis siihen, jossa asiat on päivitetty tälle vuosituhannelle.
GO RINTSIKKA GO!
GO RINTSIKKA GO!
Oliko vaihe vapaalla?Noin kauniisti kun käyttäydyt, niin kerron pelkästään sulle sen syyn. Siellä oli vaihe huonosti sulakekannassa kiinni. Korjaantui pienellä ruuvausoperaatiolla.
Tähän kaikkeen saatiin tosin kulumaan aikaa lähes kolme tuntia, koska tuttu sähköasentaja lähte etsimään vikaa ns. ruohonjuuritasolta. Itse olisin aloittanut tuosta sulakkeesta jonka takana asiat poukkoilivat, mutta koska ne möröt.
Voi kun mäkin saisin tietää.Noin kauniisti kun käyttäydyt, niin kerron pelkästään sulle sen syyn.
Mut meil onkin hyvä katto ja putket!Alan olemaan entistä tyytyväisempi rintamamiestalo-ostokseeni. Siis siihen, jossa asiat on päivitetty tälle vuosituhannelle.
GO RINTSIKKA GO!
Sen verran, että silloinen nimimerkkini SgtHowdy päivittyi nykyiseen.Ai niin, Capukinhan on ollut rintamalla. Montako vihollista tapoit?
Opettele käyttäytymään Toyotan takapenkillä, niin ehkä se siitä sitten. Tai sitten EI!Voi kun mäkin saisin tietää.
Oon muuten ihan varma, että kun noin retsotellen postasin, vesiboileri pamahtaa ja sitten onkin tähän otsakkeeseen Howdylla asiaa.Mut meil onkin hyvä katto ja putket!
No tuo. Mut se pitää ujuttaa sisään yläkerran ikkunan kautta, kun ei mahdu portaista.Mä tuon sulle broilerin vitosella.
Olin siis jyvällä \o/ ! Yksi vaihe pelistä pois.Noin kauniisti kun käyttäydyt, niin kerron pelkästään sulle sen syyn. Siellä oli vaihe huonosti sulakekannassa kiinni. Korjaantui pienellä ruuvausoperaatiolla.
Tähän kaikkeen saatiin tosin kulumaan aikaa lähes kolme tuntia, koska tuttu sähköasentaja lähte etsimään vikaa ns. ruohonjuuritasolta. Itse olisin aloittanut tuosta sulakkeesta jonka takana asiat poukkoilivat, mutta koska ne möröt.
Ehkäpä täytyy ihan oikeasti ottaa harkintaan tuo ja kysellä vähän hintoja. Aivan kauhea laitoshan tuo oli ja jopa kokeneella asentajallakin oli puuhaa selvittää, mikä piuha menee minnekin.Olin siis jyvällä \o/ ! Yksi vaihe pelistä pois.
Yhdyn käsitykseen, että tuo keskus olisi syytä päivittää. Ruostettakin siellä pari liitosta pukkaa :nope: Muutoinkin kytkennät vähän aatamin tasolla; hella on yleensä aivan omien sulakkeiden takana, muuta ei ole kytkettynä samojen sulakkeiden taakse.
Taitaa Domppari olla niitä heikkovirtapuolen miehiä!
Itse en ole sitäkään. Oikein harmittaa, miten pihalla olen sähköasennuksesta. Kaikesta muusta rakentamiseen liittyvästä on sentään jokin käry, mutta sähkö on mystistä, pyhää ja siellä on niitä mörköjä, joihin maallikoita on aina kielletty katseellakaan kajoamasta. Silti olen vaihtanut valokytkimiä ja pistorasioita.
Eilen tapahtui sellainen outo homma, että kolme talon vehjettä sekosi samalla hetkellä.
Pyykinpesukone, kuivausrumpu sekä asuinkerroksen hella. Ihan tilipitappi lukuja näyttelevät ja sekoilevat jos päällä ovat. Ovat kaikki saman sulakkeen takana. Muut rasiat ja sähkölaitteet toimii okein.
Tsekkasin aamulla jännitteet, niin antoi 115 volttia noille temppuileville rasioille. Kolmea sulaketta koittanut, ilman muutosta asiaan.
Kellään enempää sähkötekniikan kompotenssia kuin minulla, jotta osaisi kertoa mistä on kysymys. Oikosulku jossain, ei kuitenkaan polta sulaketta? Jossain puhuttiin myös nollaviasta, mutta muiden sulakkeiden takana olevat vehkeet toimii ja jännitteetkin olivat kunnossa.
Mitäs vittua? Poltergheist?
Sähköyhtiöön yhteys? Sähkömieheen? Ihan vaan mieheen? Johonkin muuhun?
Veikkaan samaa.Siellä lienee vaihe huonosti sulakekannassa kiinni. Korjaantuu pienellä ruuvausoperaatiolla!
Toimenpiteeseen sähkäri saa tosin kulumaan aikaa lähes kolme tuntia, koska lähtee etsimään vikaa ns. ruohonjuuritasolta. Itse aloittaisin juuri tuosta sulakkeesta jonka takana asiat poukkoilevat.