PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Jos on kokemuksiia tuollaisen tiivisteen vaihdosta, niin saa kertoa.
Täälläkö sai kertoa jos on kokemuksia tuollaisen tiivisteen vaihdosta?
.
.
.
:confused:
.
.
.
.
No, ei se mitään, kerron kuitenkin: Juu! On kokemuksia. :thumbup:

Onko siinä muuten jotain muuta sellaista kuluvaa samassa, joka kannattaa vaihtaa samalla avauksen vaivalla?
On, on! :ahem:

Makkonen

Guest
Tuollaista tuli tänään hommattua.
Näytä liitetiedosto 14060
Kaveri lupas maalata & tapetoida kämppäni silläaikaa kun olen lomareisulla.:thumbup:
Täytynee ostaa sille jääkappi täyteen remppaolutta, että varmasti onnistuu. :eek:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Missä vaiheessa on PaljuPoikien ammeet? Kuvia!
Mites on PaljuPojat, onko lilluttamo ollut ahkerassa käytössä?
Montako kertaa vuodessa/kuussa/maassa on tullut Archimedeen lakeja potassa kumottua?

Itse olen perustellut paljun hankkimattomuutta hoidon työläydellä, veden valtavalla kulutuksella ja em. syistä harvalla käytöllä. Olenko väärässä?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mites on PaljuPojat, onko lilluttamo ollut ahkerassa käytössä?
Montako kertaa vuodessa/kuussa/maassa on tullut Archimedeen lakeja potassa kumottua?

Itse olen perustellut paljun hankkimattomuutta hoidon työläydellä, veden valtavalla kulutuksella ja em. syistä harvalla käytöllä. Olenko väärässä?
Sama perustelu täälläkin. Toki omasta kaivosta voisi irrota vettä riittävän harvakseltaan tapahtuvaan paljuiluun, mutta jotenkin epäilen, että jäisi silti turhan vähälle käytölle.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Miksi mulla on tässä Mozarellassa jo kymmenen välilehteä enkä vieläkään näe lain' minkälainen tärisytin kyseessä :confused:
S'oon nk. ikuinen luuppi. Toiselta nimeltään olkoon vaikka ikiliikkuja.

Siis hetkinen, Markoj on keksinyt IKILIIKKUJAN!!! APUA, TURVAAN!!!! ALIENIT HYÖKKÄÄ!!!!!!!!

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Nyt tarttis vähän vihjettä:

Jos laitan iskevään akkuruuvinvääntimeen, jossa on 1/4" hex-pikaistukka adapterilla 1/2" neliö-istukalla olevan 19mm hylsyn niin meneekö pultti edelleen 85Nm:iin, kun kone kyseisen lukeman lupaa?

Ja toisekseen, kestääkö kone / istukka ylipäänsä tuollaista "laitonta" 1/4" -> 1/2" -adapteria. Tuommoista adapteria (nimenomaan pienemmästä isompaan) ei nimittäin ole tullut missään itseään kunnioittavassa työkalukaupassa vastaan, mutta Kärkkäiseltä tuollaisen kiinalaisen bongasin.

Tarkoituksena on käyttää konetta apuna jatkossa kausirenkaanvaihdossa, ainakin löysien pyörittelyyn, joskin tuo 85 Nm sattuis olemaan aluvanteelle sopivasti sinnepäin.

edit: äkkiseltään vois kuvitella että jos jotain hajoaa niin se on se kiinalainen adapteri

Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Nyt tarttis vähän vihjettä:

Jos laitan iskevään akkuruuvinvääntimeen, jossa on 1/8" pikaistukka adapterilla 1/2" istukalla olevan 19mm hylsyn niin meneekö pultti edelleen 85Nm:iin, kun kone kyseisen lukeman lupaa?

Ja toisekseen, kestääkö kone / istukka ylipäänsä tuollaista "laitonta" 1/8" -> 1/2" -adapteria. Tuommoista adapteria (nimenomaan pienemmästä isompaan) ei nimittäin ole tullut missään itseään kunnioittavassa työkalukaupassa vastaan, mutta Kärkkäiseltä tuollaisen kiinalaisen bongasin.

Tarkoituksena on käyttää konetta apuna jatkossa kausirenkaanvaihdossa, ainakin löysien pyörittelyyn, joskin tuo 85 Nm sattuis olemaan aluvanteelle sopivasti sinnepäin.
Mun ymmärryksen mukaan vääntö pysyy samana, jos siinä on tuollaisia 1:1 "välityksiä" välissä, vaikka adapterilla jotain liitäntöjä muokkaakin sopiviksi jollekin hylsylle.

En muista, mitä omassa akkuporakoneessa on vääntöä, varmaan vähemmän kuin 85Nm, mutta omassa Makitassa on aika pieni vääntö, että sillä ei saa noita välissä olevia paloja hajoamaan, saatikka sitten muttereita liian tiukkaan. Samaten mutterit täytyy löysyttää ristiavaimen kanssa.

Itse olen muistaakseni löytänyt porakoneeseen sopivan vastaavan kilkkeen Biltemasta.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=12856.htm&tuote=12856

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=10448.htm&tuote=10448

On kestänyt ongelmitta, mutta käytännössä muttereiden kiristely täytyy tehdä itse. Helpottaa kyllä kummasti renkaanvaihtoa kera kuuden mutterin per rengas, kun on akkuporakoneessa tuollaiset.

Edit: eikä maksa paljon, joten kiinalaiset välineet voi laittaa vaikka ongenpainoiksi ;-)

Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Mun ymmärryksen mukaan vääntö pysyy samana, jos siinä on tuollaisia 1:1 "välityksiä" välissä, vaikka adapterilla jotain liitäntöjä muokkaakin sopiviksi jollekin hylsylle.
Näin vähän ajattelinkin, ulkokehältä tapahtuva kierto vaan pisti miettimään. Yleensähän noita 1/4" heksapäihin on saatavissa vain n. 13mm kuusiokolopäitä (mm. kateruuveille)

En muista, mitä omassa akkuporakoneessa on vääntöä, varmaan vähemmän kuin 85Nm, mutta omassa Makitassa on aika pieni vääntö, että sillä ei saa noita välissä olevia paloja hajoamaan, saatikka sitten muttereita liian tiukkaan. Samaten mutterit täytyy löysyttää ristiavaimen kanssa.
Tälläinen AEG:n iskevä ruuvinväännin on kyseessä: http://www.aeg-powertools.fi/product/detail/akkutyökalut/144-v/bss-14-bss14
Vastaava 14,4V Panasonic lupailee jopa 150 Nm väännön, joka voisi koneiden oletetun laatueron huomioiden hyvinkin pitää paikkansa.

Samannäköinen adapterisetti kyseessä, paketti vain lensi jo roskiin ja itse adaptereissa ei tekstiä oli. Ei kyllä ollut mikään kallis setti.

On kestänyt ongelmitta, mutta käytännössä muttereiden kiristely täytyy tehdä itse. Helpottaa kyllä kummasti renkaanvaihtoa kera kuuden mutterin per rengas, kun on akkuporakoneessa tuollaiset.
Mun autossa on vaan neljä per pyörä, mutta kun samassa rumbassa tulee vaihdettua äipällekin, niin se tekee toisen mokoman vielä lisää.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Ohjekirjasta vielä:
Suurin ruuvien / muttereiden koko.................12 mm

Tarkoittaako tuo nyt pultin halkaisijaa vai kantaa? No yhtä kaikki, löysien pyörittelyyn täytynee vain käyttää. Edullista momenttiavainta harkitsen loppukiristykseen, vaikka käsivaralta onkin tähän asti pärjätty.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Lasketaanko dvd-kokoelman (ja hyllyn) siirtäminen huoneesta toiseen puuhapeteilynikkarointiviilaukseksi? Tuollainen projekti tuli toteutettua pitkäaikaisen suunnittelun tuloksena.

1. kuva: Tuleva sijaintipaikka ennen hyllyn siirtoa - 2. kuva: hylly (ja välitasot) siirretty uuteen paikkaan - 3. kuva: dvd:t siirretty hyllyyn.
Näytä liitetiedosto 14376

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Huomenna olis työpäivän päälle sellanen isomman kokoluokan projekti, että pitäisi kerätä pois nuo punaiset pisteet, jotka asensin reilu pari kuukautta sitten nykyisille paikoilleen.
Punaiset pisteet suljetaan tiiviisti postituspakkaukseen, liimataan merkki oikeaan yläkulmaan ja toimitetaan säteilyturvakeskukseen itellan suosiollisella avustuksella.

Näytä liitetiedosto 14446

Örfil

Guest
Huh, alkaa olla vessarempan pahin osuus takana. Kaakeloin viemärin ympäristön ja enää tuo alaosa seinästä ja sitten uudet kalusteet ja pönttö paikalleen sekä pieni pätkä takaseinän panelointia.

Tuo viritys on viemärin kantta varten, jotta se painuu varmasti alas.

En ole eläissäni laatoittanut, joten kokemus sekin. Toivottavasti oli viimeinen kerta!

Seuraavaksi makkarista seinä alas ja vaatehuoneeseen liukuovet + koko hoidon osalta uusi laminaatti lattiaan.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Huomenna olis työpäivän päälle sellanen isomman kokoluokan projekti, että pitäisi kerätä pois nuo punaiset pisteet, jotka asensin reilu pari kuukautta sitten nykyisille paikoilleen.
Punaiset pisteet suljetaan tiiviisti postituspakkaukseen, liimataan merkki oikeaan yläkulmaan ja toimitetaan säteilyturvakeskukseen itellan suosiollisella avustuksella.

[kuva]
Tulokset tulivat.
Meni radonimurin hankkimiseksi.
Onneksi on rakennusaikana putket valmiiksi asennettu maasta katolle ja sähkövedotkin tehtynä, ei tarvitse hankkia ja acentaa kuin imuri katolle.