Rälle
Well-known member
- Liittynyt
- 24.5.2000
- Viestit
- 397
Katsoitteko Nick Heidfeldin body languagea Kanadan GP:n jälkeen? Mies saavuttaa kauden parhaan suorituksensa ja varmistaa tallille kaksoisvoiton, mutta pettymys ja katkeruus suorastaan loistaa miehestä ulospäin.
Turva-autoepisodin jälkeen Heidfeld oli kiinni kilpailun voitosta. Yhden pysähdyksen taktiikka oli onnistunut ratkaisu ja ajoitus oli kohdallaan. Likimain kaikkien muiden kuljettajien piti vielä käydä varikolla. Ennen varikkopysähdystä Heidfeldin vauhti oli ollut erinomaista ja tuloksena oli sarja kilpailukykyisiä kierrosaikoja.
On selvää, että kun kisan ainut varikkopysähdys tehdään ennen kisan puoltaväliä, niin polttoainekuorma on suuri. Sillä pystyy tietysti selittämään sen, miksi takaa tullut Kubica ja Alonso olivat radalla niiiiiin paljon nopeampia. Ilmeisesti tallin määräyksellä Heidefeld antoin Kubicalle mahdollisuuden ohittaa ilman mitään dramatiikkaa. Vaikka takana ollut Alonso oli yhtälailla Heidfeldiä nopeampi, hän pystyi kuin pystyikin pitämään Alonson takanaan.
Kisan ratkaisu tapahtui siinä, kuinka pitkän kaulan Kubica pystyy vetämään Heidfeldiin ennen omaa viimeistä varikkopysähdystään. Kubica onnistui tavoitteessaan erinomaisesti ja Heidfeld on 'valovuosien' päässä Kubican palatessa radalle pysähdyksensä jälkeen.
Vaikkakin näillä kisatapahtumilla voidaan spekuloida loputtomiin, subjektiivinen totuus on kuitenkin se, että Heidfeld on Kubicaan verrattuna tolkuttoman hidas. Se tarkoittanee myös Heidfeldin uran kannalta seuraavia asioita:
- Kubica on BMW:n ykköskuski
- Heidfeld ei saa uusittua enää sopimustaan BMW:n kanssa
- Todennäköisesti töitä ei löydy muistakaan talleista kauden 2008 jälkeen
Nick Heidfeld tulee putoamaan pois F1-kisakuskin paikalta. Hänen kanssaan samoin käy ainakin Rubens Barrichellolle ja David Coulthardille.
Kanadan GP:n jälkeen Nick Heidfeld ymmärsi kaiken tämän. Siksi pettymyys ja katkeruus kuvastuivat hänestä selvästi.
Turva-autoepisodin jälkeen Heidfeld oli kiinni kilpailun voitosta. Yhden pysähdyksen taktiikka oli onnistunut ratkaisu ja ajoitus oli kohdallaan. Likimain kaikkien muiden kuljettajien piti vielä käydä varikolla. Ennen varikkopysähdystä Heidfeldin vauhti oli ollut erinomaista ja tuloksena oli sarja kilpailukykyisiä kierrosaikoja.
On selvää, että kun kisan ainut varikkopysähdys tehdään ennen kisan puoltaväliä, niin polttoainekuorma on suuri. Sillä pystyy tietysti selittämään sen, miksi takaa tullut Kubica ja Alonso olivat radalla niiiiiin paljon nopeampia. Ilmeisesti tallin määräyksellä Heidefeld antoin Kubicalle mahdollisuuden ohittaa ilman mitään dramatiikkaa. Vaikka takana ollut Alonso oli yhtälailla Heidfeldiä nopeampi, hän pystyi kuin pystyikin pitämään Alonson takanaan.
Kisan ratkaisu tapahtui siinä, kuinka pitkän kaulan Kubica pystyy vetämään Heidfeldiin ennen omaa viimeistä varikkopysähdystään. Kubica onnistui tavoitteessaan erinomaisesti ja Heidfeld on 'valovuosien' päässä Kubican palatessa radalle pysähdyksensä jälkeen.
Vaikkakin näillä kisatapahtumilla voidaan spekuloida loputtomiin, subjektiivinen totuus on kuitenkin se, että Heidfeld on Kubicaan verrattuna tolkuttoman hidas. Se tarkoittanee myös Heidfeldin uran kannalta seuraavia asioita:
- Kubica on BMW:n ykköskuski
- Heidfeld ei saa uusittua enää sopimustaan BMW:n kanssa
- Todennäköisesti töitä ei löydy muistakaan talleista kauden 2008 jälkeen
Nick Heidfeld tulee putoamaan pois F1-kisakuskin paikalta. Hänen kanssaan samoin käy ainakin Rubens Barrichellolle ja David Coulthardille.
Kanadan GP:n jälkeen Nick Heidfeld ymmärsi kaiken tämän. Siksi pettymyys ja katkeruus kuvastuivat hänestä selvästi.