Quick Nick

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
talakem sanoi:
Heidi pistettiin harjoittelemaan. Ajaa seuraavissa testeissä vaikka ei ollut alunperin tarkoitus. No mihin tilanne muuttuisi...
Niin, tai insinöörit pistettiin harjoittelemaan.

"BMW lähettää Barcelonaan kilpailu- ja kehityspuolen insinöörejä auttamaan nimenomaan Heidfeldia". (IS Veikkaaja)

Jos jollain kuskilla ei renkaat toimi, niin kyllä se on auto jota muutetaan. Näin tehtiin Kiminkin kanssa viime vuonna Ferrarilla. Viime vuonna homma kuitenkin toimi Nickillä, ja vastaavasti Robertin autoon yritettiin löytää lääkkeitä renkaiden toimimiseksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
yhdysvallat sanoi:
Sittenhän kyse on auto ja sääntö ongelmista. Lähinnä luistoneston puutteesta
Niin, viimevuotinen auto sopi Nickille paremmin, tämänvuotinen sopii Kubicalle paremmin. Tämähän nyt on tuttua kauraa Ferrarilta viime ja tänä vuonna ja vaikkapa McLarenilta Mikan ja Davidin ajoilta.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No eipä tuossa Heidfeldin kisavauhdissa ole minun mielestä ollut kamalasti ongelmia. Kyllä kai kunnon tiimissä näihin ongelmiin koitetaan saada vastauksia. Jotenkin tuntuu että tässä nyt aatellaan että viime vuotinen tilanne antoi totuudesta väärän kuvan ja tämän vuotinen tilanne on se realistinen kuva. Voi olla aivan hyvin, että ensi kaudella auton ja renkaiden muututtua asetelmat kääntyvät taas toiseen suuntaan. Tai sitten talli löytää molemmille kuskeille sopivat säädöt ja toimintamallit kaikkiin tilanteisiin.
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Heidfeldin lähtölaskenta kiihtyy

Sportti.com

Autosprint: Nico Rosberg BMW:lle
11.6.2008,01:03:26

Italialainen Autosprint-lehti uutisoi tiistaina ilmestyneessä numerossaan, että Nico Rosberg siirtyisi ensi kaudeksi Williamsilta BMW:n kilpakuljettajaksi. Tallikaverikseen Rosberg saisi Robert Kubican. Samassa artikkelissa kerrotaan, että Kazuki Nakajima siirtyisi Williamsilta Toyotalle Timo Glockin tilalle.
Jos ei Alonso nappaa Heidfeldin paikkaa BMW:ltä ensi kaudella, niin sitten sen vie Nico Rosberg. Mikä lienee kuitenkin selvää, on se, että BMW tullee pitämään Kubican riveissään mahdollisimman pitkään ja hänelle haetaan tallikaveriksi voittoihin kykenevä kuljettaja. Tietenkin sopimukselliset asiat ja raha(kin) vaikuttavat tallin päätökseen.

Nicon osalta tavoitteena oli tietenkin saada sopimus Mclarenille, mutta Kovalaisen jatkopesti lienee käytännössä selvä ja Nico haluaa voittavan auton rattiin. BMW:lle Nico sopii tietysti saksalaisena kuljettaja hyvin, eikä mies varmaankaan aiheuta tallikaverilleen ongelmia - oli se kuka tahansa (vrt. Alonso-Hamilton, 2007). Niinpä Alonso ei ole kovinkaan houkutteleva vaihtoehto myöskään rahallisessa mielessä.

Heidfeld tuskin laskeutuu takaisin Williamsille, joten käytännössä F1-kilpakuljettajan ura on ohi.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tuo on taas vain yksi spekulaatio lisää kuskimarkkinoilla, eipä silti, jokuhan näistä kaikista huhuista lopulta osuu kohdalleen.
En oikein usko että Heidfeldin ura olis loppu vaikka BMW:ltä ei enää töitä löytyisi, luulisin että esim. Barrichello tai Coulthard ei enää monta kautta ajele joten Hondalta tai RBR:ltä vois löytyä paikka. Hondahan olis siinä mielessä hyvä valinta että Brawnin komennossa se nousee ensi kaudella haastamaan kärkitallit. *Epäilevä Hymiö*
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onpas Quick-Nickin oma topic tipahtanut kauas. Nyt on aika nostella tämä, koska kyseessä saattaa olla parhaimmillaan jopa yksi tämän kauden mestarisuosikeista (naurakaa pois). BMW on iskussa ja Nick mainettaan parempi kuski, sateella loistava. Hyvällä autolla hän on mestariainesta siinä missä muutkin kärkitallien kuskit. Kunhan nyt ensin voittaisi sen ensimmäisen kisansa. ;)

Olen postaillut Nickin testisanomisia toisaalle koskien uusien sääntöjän vaikutuksia, mutta laitetaas tämä lausunto tänne. Nickin sivuille sai lähettää kysymyksiä ja hän vastaisi niihin videossa. Yksi kysymys koski tallikavereita:

Kysymys: Kuka on ollut nopein tallikaverisi?

Nick Heidfeld: Olen melko varma, että Mark Webber on tähän mennessä nopein tallikaveri aika-ajoissa. Hän oli hyvin nopea niissä.

Mitä tulee kisanopeuteen, sanoisin että se on Kimi Räikkönen. Vaikka löinkin hänet ensimmäisellä kaudella, olin yllättynyt että heti ensimmäisistä kisoista lähtien ilman paljoakaan testejä hän oli hyvin nopea kisoissa.

(Käännös minun)
 
Viimeksi muokattu:

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Onpas Quick-Nickin oma topic tipahtanut kauas. Nyt on aika nostella tämä, koska kyseessä saattaa olla parhaimmillaan jopa yksi tämän kauden mestarisuosikeista (naurakaa pois). BMW on iskussa ja Nick mainettaan parempi kuski, sateella loistava. Hyvällä autolla hän on mestariainesta siinä missä muutkin kärkitallien kuskit. Kunhan nyt ensin voittaisi sen ensimmäisen kisansa. ;)

Olen postaillut Nickin testisanomisia toisaalle koskien uusien sääntöjän vaikutuksia, mutta laitetaas tämä lausunto tänne. Nickin sivuille sai lähettää kysymyksiä ja hän vastaisi niihin videossa. Yksi kysymys koski tallikavereita:

Kysymys: Kuka on ollut nopein tallikaverisi?

Nick Heidfeld: Olen melko varma, että Mark Webber on tähän mennessä nopein tallikaveri aika-ajoissa. Hän oli hyvin nopea niissä.

Mitä tulee kisanopeuteen, sanoisin että se on Kimi Räikkönen. Vaikka löinkin hänet ensimmäisellä kaudella, olin yllättynyt että heti ensimmäisistä kisoista lähtien ilman paljoakaan testejä hän oli hyvin nopea kisoissa.

(Käännös minun)
En naura, itseasiassa tuossa väitteessä on perää. :thumbup:
Itsekkin arvostan Quick-Nickiä todella paljon, onhan mies osoittanut pystyvänsä ajamaan paalupaikalle, joten miksei myös kisan voittoon?
En yhtään ihmettelisi, jos Quick-Nick ottaisi tulevalla kaudella uransa ensimmäisen voiton. :ahem:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Olen kuullut Nickin ajotyylin olevan renkaita säästävä. Tämä kaiketi tarkoittaa Nickinkin tapauksessa yliohjaavaa ajotyyliä (Vahvistakaa jos olen väärässä). Uusien sääntömuutosten vuoksi Nick saattaa hyvinkin olla odotettua vahvempi ja laittaa Kubican tiukoille, ehkä jopa voittaa tämän.

Testien perusteella sanoisin BMW:n olevan yksi kärkitalleista, joten ei ole mielestäni aiheetonta odottaa Nickiltä ensimmäistä voittoa ;). Tiedä, vaikka Nick olisi alkavan kauden jälkeen maailmanmestari.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Olen kuullut Nickin ajotyylin olevan renkaita säästävä. Tämä kaiketi tarkoittaa Nickinkin tapauksessa yliohjaavaa ajotyyliä (Vahvistakaa jos olen väärässä). Uusien sääntömuutosten vuoksi Nick saattaa hyvinkin olla odotettua vahvempi ja laittaa Kubican tiukoille, ehkä jopa voittaa tämän.

Testien perusteella sanoisin BMW:n olevan yksi kärkitalleista, joten ei ole mielestäni aiheetonta odottaa Nickiltä ensimmäistä voittoa ;). Tiedä, vaikka Nick olisi alkavan kauden jälkeen maailmanmestari.
Olen teidän monen kanssa samaa mieltä, kuten yllä olevan tekstinkin kanssa. Nick todella painiskeli samoissa ongelmissa kuin Kimi viime kaudella, ja kyllä 2007 osoitti, ettei Nick ole vauhdillisesti Kubicaa huonompi. Tosin Kubican kehitystä on nyt vaikea arvioida, mutta en missään nimessä usko eron olevan niin suuri kuin mitä -08.

Eli toivotaan Nickille menestystä, ja luotan siihen kaveriin. Ehkä emme näe yllätyksiä häneltä, mutta niitä ei tarvita kun tietää mimmone kaveri on kyseessä. Itse ainakin arvostan kyseistä herraa. (en pelkästään ajosuoritusten puolesta)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olen kuullut Nickin ajotyylin olevan renkaita säästävä. Tämä kaiketi tarkoittaa Nickinkin tapauksessa yliohjaavaa ajotyyliä (Vahvistakaa jos olen väärässä). Uusien sääntömuutosten vuoksi Nick saattaa hyvinkin olla odotettua vahvempi ja laittaa Kubican tiukoille, ehkä jopa voittaa tämän.
Nickillä oli samantyyppisiä ongelmia kuin Kimilläkin viime kaudella, mikä tietysti viittaisi samankaltaiseen ajotyyliin. Tosin ongelma oli eturenkaiden lämmittämisen vaikeus ("liika hellyys") ja nyt ongelma on takarenkaiden liika kuluminen. Takarenkaita yliohjaava ajotyyli ei kai erityisesti yleensä säästä. Mutta paljon riippuu auton tasapainosta.
Testien perusteella sanoisin BMW:n olevan yksi kärkitalleista, joten ei ole mielestäni aiheetonta odottaa Nickiltä ensimmäistä voittoa ;). Tiedä, vaikka Nick olisi alkavan kauden jälkeen maailmanmestari.
Sanoin jo jokin aika sitten laittavani vedonlyöntiroposeni Nickille (ja Vettelille). Ainakin Nickillä tulee ihan varmasti olemaan suurin kerroin suhteessa testikauden tuloksiin. Eihän niihin koskaan voi täysin luottaa, mutta eihän vedonlyönti mitään varmaa touhua olekaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nick todella painiskeli samoissa ongelmissa kuin Kimi viime kaudella, ja kyllä 2007 osoitti, ettei Nick ole vauhdillisesti Kubicaa huonompi. Tosin Kubican kehitystä on nyt vaikea arvioida, mutta en missään nimessä usko eron olevan niin suuri kuin mitä -08.
Erolle oli syynsä. Nick oli rengasongelmiensa takia useimmiten raskaammalla lastilla, joten hankala niistä lähtökohdista oli vaikuttaa huikean nopealta.

Jossittelu on tietysti turhaa, mutta Nick menetti aika paljon pisteitä ilman omaa syytään. Espanjassa hän joutui turva-autosäännön uhriksi. Ilman sitä olisi muistaakseni ollut podiumissa kiinni. Monacossa Alonso ajoi kylkeen pakottaen Nickin viidenneltä sijalta vaihtamaan renkaan. Ottaen huomioon keskeytykset edestä, olisi podium tullut sielläkin. Tallin taktikointi vei voiton Kanadassa (tosin olisi myös mahdollistanut sen, jos turva-auto olisi tullut sopivasti). Nuo nyt ainakin tuli mieleen.
Eli toivotaan Nickille menestystä, ja luotan siihen kaveriin. Ehkä emme näe yllätyksiä häneltä, mutta niitä ei tarvita kun tietää mimmone kaveri on kyseessä. Itse ainakin arvostan kyseistä herraa. (en pelkästään ajosuoritusten puolesta)
Vaikka miestä pidetään enempi sellaisena perusvarmana puurtajana, niin onhan häneltä nähty myös ihan näyttäviä ohituksia (mm. Malesia 2008).
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Heidfeld on hieman samanlainen tapaus kuin Jenson Button. Sympaattisia ja nopeita, ja mikäli räväkkyyttä (=röyhkeyttä) saisivat hieman lisää otteisiinsa, niin kaikki olisi mahdollista.

Heidfeldin ja Kubican välillä tulee todennäköisesti olemaan tiukempi taisto kuin viime kaudella, mutta uskon vahvasti että puolalainen homman lopulta hoitaa.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Heidfeld on hieman samanlainen tapaus kuin Jenson Button. Sympaattisia ja nopeita, ja mikäli räväkkyyttä (=röyhkeyttä) saisivat hieman lisää otteisiinsa, niin kaikki olisi mahdollista.

Heidfeldin ja Kubican välillä tulee todennäköisesti olemaan tiukempi taisto kuin viime kaudella, mutta uskon vahvasti että puolalainen homman lopulta hoitaa.
Kyllähän sakemannin ohitukset olleet suhteellisen räväköitä. Räväkämpiä kuin polakin. Kubicaa jostain syystä vain hyptetetään enemmän, toissakauden häviämistä aika-ajoissa ja kisoissa Heidfeldille ei kukaan enää muista
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Itse pidän Heidfeldin parhaana ohituksena tätä. Millintarkkaa työtä.

Heidfeld on minusta yksi sarjan parhaista ohittajista, ehkä vain Hamiltonin nostaisin hänen yläpuolelleen. Sikäli huvittavaa, että muutoin Nick on varsin väriton kuski.

Nickin ajotyylissä ongelmallista renkaiden lämmityksen suhteen oli se, että hän ajaa varsin pehmeästi. Uskoisin hänen pärjäävän hyvin takarenkaiden kanssa, mutta sikäli kun kumin rullautumista tosiaan esiintyy edelleen, saattaa se muodostua ongelmaksi.

Vertailussa Kubicaan kannattaa pitää mielessä sekin, että polskilla oli omat ongelmansa 2007. BMW:n luistonesto oli väärin ohjelmoitu ja rauhallisen tyylinsä ansiosta Nick ei kärsinyt tästä toisin kuin enemmän luistonestoa "vasten" ajanut Kubica.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vaikka miestä pidetään enempi sellaisena perusvarmana puurtajana, niin onhan häneltä nähty myös ihan näyttäviä ohituksia (mm. Malesia 2008).
Kyllä, eli kun kaveria on vähän seurannut (uraa) niin tämäkään tuplaohitus ei ollut yllätys, minulle. Tai ainahan varmaan tuplaohitukset yllätyksiä on, mutta en pidä kuitenkaan kaveria sellaisena nössönä niinkuin moni muu.. Tätä siis tarkoitin yllätyksellä, eli ei häneltä paljoa enää voi vaatia sellaista joka yllättäisi jos ei tuplaohituskaan yllätä. (minusta puhun siis)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heidfeld on minusta yksi sarjan parhaista ohittajista, ehkä vain Hamiltonin nostaisin hänen yläpuolelleen. Sikäli huvittavaa, että muutoin Nick on varsin väriton kuski.
En tiedä viittaatko persoonaan radalla vai sen ulkopuolella, mutta periaatteessa molemmat pitävät paikkansa. Radalla tietysti paljon on jäänyt näkemättä, koska Nick ei ole talliensa suorituskyvyn vuoksi aina saanut kovinkaan paljoa televisioaikaa. Nuo ohituksetkin tuppaavat unohtumaan, kun media (ja suomifanit) seuraa enemmän MM-kamppailussa olevia kuskeja. Mutta eipä häntä muisteta mistään törkeistäkään liikkeistä radalla.

Sekä radalla että radan ulkopuolella hän muistuttaa aika paljon Kimiä. Yliohjautuvalta ja rehdiltä ajotyyliltään, ja sillä ettei ole erityisen innokas median kanssa toimija.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Sekä radalla että radan ulkopuolella hän muistuttaa aika paljon Kimiä. Yliohjautuvalta ja rehdiltä ajotyyliltään, ja sillä ettei ole erityisen innokas median kanssa toimija.
Mainittakoon, että juuri nämä ovat syitä siihen, miksi itse pidän Kimistä ja Nickistä. (Kimin suomalaisuuden lisäksi)

Ja tarkennuksena, kun ei ole innokas median kanssa toimija, ei myöskään tule pahemmin niitä Alonso/Hamilton/Massa -tyylisiä kommentteja (rehvastelua, haukkumista jne). Näistä kommenteista en siis tykkää.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Mainittakoon, että juuri nämä ovat syitä siihen, miksi itse pidän Kimistä ja Nickistä. (Kimin suomalaisuuden lisäksi)

Ja tarkennuksena, kun ei ole innokas median kanssa toimija, ei myöskään tule pahemmin niitä Alonso/Hamilton/Massa -tyylisiä kommentteja (rehvastelua, haukkumista jne). Näistä kommenteista en siis tykkää.
Njah, mulla ainakin aikanaan nauratti ne Nickin katkerat kommentit kun Kimi vei McLarenin paikan Häkkisen lopetettua. Parin vuoden jälkeenkään ei tuntunut olevan sinut asian kanssa.
 
Ylös