R.I.P. Tony Halme

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa

Enrique

Well-known member
Itselläni ei ikinä ollut mahdollisuutta Tonya tavata, mutta tunnen muutamia hänet tunteneita ihmisiä. Heidän mukaansa rääväsuu Tony oli kuitenkin niin roolia kun vain voi olla, ja aina hänellä kuulemma oli aikaa jutella ihmisille ja asettua kuvaan heidän kanssaan, mikäli tätä pyysivät. Tavallaan kuitenkin eli lähellä tavallista ihmistä, vaikka erittäin tunnettu kotimaassa olikin. Ja onpa näkynyt muutamalla ulkomaisellakin sivustolla otsikko: "Wrestling star Ludvig Borga passes away".

Itselle hän jää mieleen eniten kamppailu-urheilijana. Ainut suomalainen joka on otellut legendaarisessa Caesars palacessa ja vieläpä voittanut. Ainut suomalainen joka on otellut UFC:ssä. Tuosta ottelusta Tonya toki parjataankin, mutta jos Couture pitää voittaa, että voi edes vähän mallata, niin maailmassa on yhdeksän ihmistä, joka sen voi tehdä... Myös nyrkkeilysaavutukset ilman amatööritaustaa on hienot. Vaikkapa voitto Iran Barkleystä on hieno saavutus, vaikka tämä jo parhaat päivänsä oli nähnyt ja otteli "väärässä" sarjassa, mutta olisipa jäänyt Barkley monelta voittamatta.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Iso mies ja ehkä vieläkin isompi persoona, jolta jäi puuttumaan vain onnellinen lapsuus. RIP, niin kuin tavataan sanoa.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Lepää rauhassa Tony Christian Halme :frown:

Värikkäitä persoonia ja oman tiensä kulkijoita maailma turhan monesti kohtelee liian kovalla kädellä.

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
R.I.P Halme.

Itse en Halmeen aktiivisesta urasta juuri mitään muista, mutta se on jäänyt mieleen kun aikanaan törmäsin tähän "Mestarit Salilla" albumiin. Toki Halmeen tausta nyt on pikkupojasta asti jäänyt mieleen, mutta tuo on se päällimmäinen asia, mitä miehestä tulee mieleen.

Värikäs persoona. Lepää rauhassa siellä jossain.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vastustajan kommentit Maikkarin puolelta.

Pyöveli-Järvinen: Tonyn kuolema ei ollut yllätys
11.01.2010 12:58

Tony Halmeen vanhan nyrkkeilyvastustajan Jukka "Pyöveli" Järvisen mukaan Halme oli itse valinnut tien tuhoon.

– Tonyn elämä oli sellaista, että mikään ei ollut mahdotonta. Siksi en yllättynyt hirveästi hänen kuolemastaan. Uskon, että sitä niittää, mitä kylvää. Kaikella on tarkoituksensa. Tony teki tietoisesti vääriä valintoja, Järvinen kommentoi.

Käpylän pyöveli ja Halme eivät olleet sydänystäviä varsinkaan nyrkkeilykehässä, mutta Järvinen muistelee kilpakumppaniaan silti hyvällä. Nykyisin päihdetyöntekijänä toimiva Järvinen olisi ollut valmis myös auttamaan Halmetta ongelmissaan.

– Se on murheellista, että aineet vievät miestä, eikä päinvastoin. Jos Tony olisi halunnut, olisin auttanut häntä mielelläni. Väkisin en kuitenkaan halunnut tyrkyttää hänelle apuani. Kun seurasin hänen elämäänsä lehdistä, se vaikutti ihan epätodelliselta päihteineen ja aseineen. Eihän kukaan aikuinen ihminen elä elämäänsä tuolla tavalla, pyöveli pohtii.

Järvinen muistelee Halmetta suurisuisena väriläiskänä, joka innoitti häntä nyrkkeilyuran alkuvaiheessa.

– Muistan Tonya hyvällä. Olo on nyt epätietoinen ja hämmentynyt. Kyllä se pysäyttää kun nuori, 47-vuotias mies lähtee laulukuoroon. Paljon jäi avoimia kysymyksiä.
Tuosta boldatusta kohdasta heräsi useampia kysymyksiä. Viittaako Pyöveli, dopingin käyttöön vai huumeisiin. Ei kai kukaan??? tietoisesti päätä, että sorrunpa huumeisiin??

Archie

Well-known member
Ei kai kukaan??? tietoisesti päätä, että sorrunpa huumeisiin??
Mutta tietoisesti voi päättää kieltäytyä tarjotusta avusta tai avun hakemisesta itse. Tietoisesti voi myös kieltää ongelmansa vaikka tietää hyvin ongelmia olevan.

72

Well-known member
Ilta-Sanomat

Kuolleena löydetty entinen kansanedustaja ja nyrkkeilijä Tony Halme työskenteli 1980-luvulla Los Angelesissa amerikkalaisen Cheap Trick -bändin henkivartijana.

Halme kirjoitti kokemuksistaan Jumala armahtaa - minä en -kirjaansa. Halme kertoo, ettei hän antanut periksi, vaikka bändin takahuoneeseen yritti jos minkälaista maailmantähteä.

"Cheap Trick oli silloin 1980-luvulla kova sana. Kun ne soitti, ne ei halunneet ketään backstagelle hortoilemaan. Hetken päästä siihen tuli joku paljasjalkainen pitkäletti kuikuilemaan ja lähti ihan pokerina tunkemaan mun ohi. Mä astuin bootsin korolla sen varpaille ja kysyin, mitä se luuli tekevänsä.

- Hey man, take it easy, mä olen Bon Jovi!

- Olen pahoillani, mister, mutta mulle on annettu selvät ohjeet siitä, ettei tonne mene nyt kukaan.

- Oh, okey, man. Sähän olet oikein tosi kusipää. Kun me lähdetään kiertueelle, mä haluan, että sä tulet mukaan meidän bodyguardiksi", Halme kirjoitti kirjassaan.

Halmeen mukaan takahuoneeseen yritti myös megatähti Madonna silloisen puolisonsa Sean Pennin kanssa.

"Mä selitin niille mikä oli tilanne ja sanoin, että menee varmaan vielä kymmenisen minuuttia ennen kuin mä voin päästää ketään sisään. Sean Penn veteli röökiä ja sanoi, että okay, me tullaan kohta uudestaan. Mutta Madonnalle se ei tietenkään sopinut.

- Dont you know who the fuck I am?"

Halme kirjoittaa muistavansa Madonnan heiton lopunikäänsä. Hän kertoi vastanneesan Madonnalle seuraavalla tavalla:

"- Ei sillä ole mitään merkitystä kuka sinä olet. Sillä on merkitystä, kuka minä olen.

- No kuka sä sitten olet?

- Mä olen se tyyppi, joka ei päästä sua sisälle."

Sean Penn röhähti nauramaan, mutta Madonna ei hymyillyt. Myöhemmin Halme tapasi Pennin hollywoodilaisessa yökerhossa. Halme kertoo, että näyttelijä tuli moikkaamaan häntä.

"- Mä muistan sut! Anna minun tarjota sulle drinkki", Penn heitti Halmeen kirjan mukaan.
Olen lukenut ko. kirjan, siellä on paljon muutakin vastaavaa.

Knoukka

Well-known member
Turhan rankkaa tekstiä. Vois melkein luulla, että kirjoittajalla oli erittäin paljon jotain Halmetta vastaan, jopa henkilökohtaisella tasolla.
Mun nähdäkseni kolumnisti irvii median ja meidän suhtautumistamme Halmeeseen eikä Halmetta sinänsä. Siis ylipäänsä mediaa ja sen kuluttajia. Yleensä erittäin taitava Hazard epäonnistuu nyt kyllä tässä, mikä kyllä tuntuu lukijassakin.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Niin no.

Jokainenhan voi tietysti olla haluamaansa mieltä. Onhan joku sitä äänestänytkin. Minä en. Eikä aika moni muukaan.

Levätköön rauhassa. Heilumatta.

Ei tästä sen enempää :dunno:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Hazard käyttää tässä kirjallista tyyliä, joka vastaa Halmeen toiminnan tyyliä. Varmasti ihan tarkoituksella. Asioista olen myös varsin samaa mieltä. Paitsi siitä, että tälle klovnilaumalle olisi voinut nauraa ja sitä avoimesti pilkata myös solvaamatta vainajaa ihan näin lapsellisin termein. Mutta kuten sanottu, uskoisin kyseessä olevan harkittu tyyli juuri tähän kolumniin.

Hyvää matkaa Halmeelle.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Niin, kertooko se enemmän Halmeesta vai meistä jos populistia ja rasistisia arvoja kannattava valitaan eduskuntaan ja käydään kapakassa kuuntelemassa hänen laulamistaan?

Mutta niin vaan sitä Nykästä ja Tuksua käydään ihailemassa.:eek:

Mä kyllä enänpi tunnen sääliä näitä kohtaan. Sekä artistia että yleisöä.

72

Well-known member
En tuntenut Halmetta, mutta mulla oli ällö käsitys hänestä, mutta muutin mieltäni hieman parempaan suuntaan luettuani hänen ekan kirjansa. Fani en ole, mutta ihailin kyllä suorapuheisuuttaan ja verbaalisia taitoja.

FO110K

Banned
En tuntenut Halmetta, mutta mulla oli ällö käsitys hänestä, mutta muutin mieltäni hieman parempaan suuntaan luettuani hänen ekan kirjansa. Fani en ole, mutta ihailin kyllä suorapuheisuuttaan ja verbaalisia taitoja.
Komppaan, tosin kirjaa en ole lukenut.
En todellakaan hyväksynyt sen tekoja monessa paikassa, mutta nykyisin suorapuheisuus on niin harvinaista että siitä plussaa.
Persoona oli kyllä, mutta ei läherskään niin turha julkkis kuin monet muut tässä maassa tällä hetkellä.