Zervuska Haidis
Well-known member
Pysäyttihän se tämäkin uutinen hetkeksi, vaikka sinällään sangen odotettavissa olikin. RIP.
Samaa mieltä.Suorapuheisuudesta plussaa.
Samaa mieltä.Suorapuheisuudesta plussaa.
Tuosta boldatusta kohdasta heräsi useampia kysymyksiä. Viittaako Pyöveli, dopingin käyttöön vai huumeisiin. Ei kai kukaan??? tietoisesti päätä, että sorrunpa huumeisiin??Pyöveli-Järvinen: Tonyn kuolema ei ollut yllätys
11.01.2010 12:58
Tony Halmeen vanhan nyrkkeilyvastustajan Jukka "Pyöveli" Järvisen mukaan Halme oli itse valinnut tien tuhoon.
– Tonyn elämä oli sellaista, että mikään ei ollut mahdotonta. Siksi en yllättynyt hirveästi hänen kuolemastaan. Uskon, että sitä niittää, mitä kylvää. Kaikella on tarkoituksensa. Tony teki tietoisesti vääriä valintoja, Järvinen kommentoi.
Käpylän pyöveli ja Halme eivät olleet sydänystäviä varsinkaan nyrkkeilykehässä, mutta Järvinen muistelee kilpakumppaniaan silti hyvällä. Nykyisin päihdetyöntekijänä toimiva Järvinen olisi ollut valmis myös auttamaan Halmetta ongelmissaan.
– Se on murheellista, että aineet vievät miestä, eikä päinvastoin. Jos Tony olisi halunnut, olisin auttanut häntä mielelläni. Väkisin en kuitenkaan halunnut tyrkyttää hänelle apuani. Kun seurasin hänen elämäänsä lehdistä, se vaikutti ihan epätodelliselta päihteineen ja aseineen. Eihän kukaan aikuinen ihminen elä elämäänsä tuolla tavalla, pyöveli pohtii.
Järvinen muistelee Halmetta suurisuisena väriläiskänä, joka innoitti häntä nyrkkeilyuran alkuvaiheessa.
– Muistan Tonya hyvällä. Olo on nyt epätietoinen ja hämmentynyt. Kyllä se pysäyttää kun nuori, 47-vuotias mies lähtee laulukuoroon. Paljon jäi avoimia kysymyksiä.
Mutta tietoisesti voi päättää kieltäytyä tarjotusta avusta tai avun hakemisesta itse. Tietoisesti voi myös kieltää ongelmansa vaikka tietää hyvin ongelmia olevan.Ei kai kukaan??? tietoisesti päätä, että sorrunpa huumeisiin??
Olen lukenut ko. kirjan, siellä on paljon muutakin vastaavaa.Kuolleena löydetty entinen kansanedustaja ja nyrkkeilijä Tony Halme työskenteli 1980-luvulla Los Angelesissa amerikkalaisen Cheap Trick -bändin henkivartijana.
Halme kirjoitti kokemuksistaan Jumala armahtaa - minä en -kirjaansa. Halme kertoo, ettei hän antanut periksi, vaikka bändin takahuoneeseen yritti jos minkälaista maailmantähteä.
"Cheap Trick oli silloin 1980-luvulla kova sana. Kun ne soitti, ne ei halunneet ketään backstagelle hortoilemaan. Hetken päästä siihen tuli joku paljasjalkainen pitkäletti kuikuilemaan ja lähti ihan pokerina tunkemaan mun ohi. Mä astuin bootsin korolla sen varpaille ja kysyin, mitä se luuli tekevänsä.
- Hey man, take it easy, mä olen Bon Jovi!
- Olen pahoillani, mister, mutta mulle on annettu selvät ohjeet siitä, ettei tonne mene nyt kukaan.
- Oh, okey, man. Sähän olet oikein tosi kusipää. Kun me lähdetään kiertueelle, mä haluan, että sä tulet mukaan meidän bodyguardiksi", Halme kirjoitti kirjassaan.
Halmeen mukaan takahuoneeseen yritti myös megatähti Madonna silloisen puolisonsa Sean Pennin kanssa.
"Mä selitin niille mikä oli tilanne ja sanoin, että menee varmaan vielä kymmenisen minuuttia ennen kuin mä voin päästää ketään sisään. Sean Penn veteli röökiä ja sanoi, että okay, me tullaan kohta uudestaan. Mutta Madonnalle se ei tietenkään sopinut.
- Dont you know who the fuck I am?"
Halme kirjoittaa muistavansa Madonnan heiton lopunikäänsä. Hän kertoi vastanneesan Madonnalle seuraavalla tavalla:
"- Ei sillä ole mitään merkitystä kuka sinä olet. Sillä on merkitystä, kuka minä olen.
- No kuka sä sitten olet?
- Mä olen se tyyppi, joka ei päästä sua sisälle."
Sean Penn röhähti nauramaan, mutta Madonna ei hymyillyt. Myöhemmin Halme tapasi Pennin hollywoodilaisessa yökerhossa. Halme kertoo, että näyttelijä tuli moikkaamaan häntä.
"- Mä muistan sut! Anna minun tarjota sulle drinkki", Penn heitti Halmeen kirjan mukaan.
Turhan rankkaa tekstiä. Vois melkein luulla, että kirjoittajalla oli erittäin paljon jotain Halmetta vastaan, jopa henkilökohtaisella tasolla.
Mun nähdäkseni kolumnisti irvii median ja meidän suhtautumistamme Halmeeseen eikä Halmetta sinänsä. Siis ylipäänsä mediaa ja sen kuluttajia. Yleensä erittäin taitava Hazard epäonnistuu nyt kyllä tässä, mikä kyllä tuntuu lukijassakin.Turhan rankkaa tekstiä. Vois melkein luulla, että kirjoittajalla oli erittäin paljon jotain Halmetta vastaan, jopa henkilökohtaisella tasolla.
Komppaan, tosin kirjaa en ole lukenut.En tuntenut Halmetta, mutta mulla oli ällö käsitys hänestä, mutta muutin mieltäni hieman parempaan suuntaan luettuani hänen ekan kirjansa. Fani en ole, mutta ihailin kyllä suorapuheisuuttaan ja verbaalisia taitoja.