Captain Howdy
Well-known member
Jos kyseessä on joku mukahauska formulavitsi, niin varmaankin. En ole kuullut.Eiks toi nyt liity jotenkin Häkkiseen, S'macheriin ja Zontaan.
Jos kyseessä on joku mukahauska formulavitsi, niin varmaankin. En ole kuullut.Eiks toi nyt liity jotenkin Häkkiseen, S'macheriin ja Zontaan.
Tai edes jompi kumpi. Itse lueskelin Iliasta (Otto Mannisen runokäännöstä tietty), tosin itse runoelmaa enemmän minua kiinnosti kirjan takaa löytyvät viitteet. Kesken jäi sekin, tottakai (loppui lainan uusinnat kirjastosta). Odysseiasta luin suosiolla vain viitteet.En ole, enkä muidenkaan mytologioiden pääteoksia. Ilias & Odysseia pitäis kyllä joskus plärätä, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Siinä luulossa ollut että ne liittyvät kovin läheisesti toisiinsa, siksi aina tulee puhuttua niistä yhdessä. Mutta mistäs mie oikeastaan tiedän kun en ole lukenut.Tai edes jompi kumpi. Itse lueskelin Iliasta (Otto Mannisen runokäännöstä tietty), tosin itse runoelmaa enemmän minua kiinnosti kirjan takaa löytyvät viitteet. Kesken jäi sekin, tottakai (loppui lainan uusinnat kirjastosta). Odysseiasta luin suosiolla vain viitteet.
-Edit- Jaa, eipä Iliaasta taida muita käännöksiä ollakaan. Odysseiasta on myös Saarikosken.
Odysseia ei ole niin tärkeä ja sen aitous on osittain kyseenalainenkin. Ilias sen sijaan kuuluu perussivistykseen, mars lukemaan. Laivaluettelossa ei sitten lintsata.Ilias & Odysseia pitäis kyllä joskus plärätä, vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Ehkä, mutta Odysseia on about miljoona kertaa kiehtovampi tarina kuin Ilias.Odysseia ei ole niin tärkeä ja sen aitous on osittain kyseenalainenkin. Ilias sen sijaan kuuluu perussivistykseen, mars lukemaan. Laivaluettelossa ei sitten lintsata.
En tiedä tarkalleen, mutta luulisin että noin 4-5 sivua päivässä.Kuinka monta sivua pitäisi päivässä lukea, jos meinaisi vuodessa moisen opuksen lukea?
Ei sentään sataseittemän kertaa.Totta kai. Ainakin seittemän kertaa tullut luettua läpi.
No molemmat on laitettu Homeroksen nimiin ja Odysseus on jatkoa Iliaalle, että sikäli yhdessä manitseminen on oikeutettuakin. Kahdesta eri opuksesta kuitenkin on kyse. Luultavasti eri henkilöilden kirjoittamiakin.Siinä luulossa ollut että ne liittyvät kovin läheisesti toisiinsa, siksi aina tulee puhuttua niistä yhdessä. Mutta mistäs mie oikeastaan tiedän kun en ole lukenut.
No voi kele. Pääsit nokittaa...Ei sentään sataseittemän kertaa.
Joo, mutta ei sentään mun lukukerroista ole kyse tuossa 107:ssä. Oon kyllä miettinyt, että kertaalleen voisi joskus lukea ihan taustatiedoksi.No voi kele. Pääsit nokittaa...